Alle vluchten Heathrow, Gatwick en Stansted geannuleerd

Failliet of niet, de eerste casualty zal onze bankrekening zijn. Geef ze nog een paar dagen, maar de sombere emails van management staan al klaar.
 
Failliet of niet, de eerste casualty zal onze bankrekening zijn. Geef ze nog een paar dagen, maar de sombere emails van management staan al klaar.

Dat is inderdaad ook mij vrees, hoeveel dagen nog en crews worden gevraagd voor pay freeze.....
 
Amstel-gold race verslaggeving. Kennelijk hebben zij ' speciale' helicopters die er wel tegen kunnen...

Met andere woorden, The Show Must Go On.
 
Inderdaad nieuwsheli's, stom even vergeten dat die vandaag was. Denk dat de kleinere maatschappijen hier toch wel last van gaan hebben.

Trouwens, zo groot is het verschil tussen een heli en de "kleine" luchtvaart toch niet?
 
Euh Eikie: pax van RYR mogen de vlucht maken binnen 6 weken, maar een hoop zullen dat niet doen want je hebt immers een planning. En provided dat de vlucht niet vol is...
Het zal de eerste keer in de historie zijn dat RYR tickets vergoedt...Ze suggereren een brief te sturen naar een faxnummer dat niet bestaat. Plus: wie heeft er nog een fax.
Ryanair is verplicht, als maatschappij uit ene EU land, om zich te houden aan de EU regels:
Uw rechten bij annulering van een vlucht
Sinds februari 2005 is er een nieuwe Europese verordening. Hierin staat welke rechten u hebt als passagier. Dus ook waar u recht op hebt als uw vlucht wordt geannuleerd. Daarover leest u hieronder.

Als uw vlucht wordt geannuleerd, dan krijgt u het geld van uw vliegticket terug. Ook krijgt u een vergoeding. Hieronder leest u wanneer u wat krijgt als uw vlucht wordt geannuleerd.
[...]
Wat is overmacht?

Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog of een orkaan. Dat heet overmacht. Door de oorlog of de orkaan kan uw vlucht niet doorgaan. U krijgt dan het geld van uw vliegticket terug, maar u krijgt geen vergoeding.
Dus als je een ticket hebt voor vlucht A op tijdstip B, dan heb je bij annulering recht op teruggave van de ticketprijs.
Bron
 
Er is een goede psychosociale benaming voor hetgeen je nu doet beste PH-SAAP! :)

(met alle respect voor de eventuele slachtoffers)

Je bedoelt "opletten"?

Dit is de eerste crash die ik zie die (mogelijk) in verband wordt gebracht met de vulkaanaswolk, daarom vond ik 'm wel relevant om even te melden.
 
Toen de banken in de shit zaten werd het personeel toch ook gewoon doorbetaald of niet?

Denk dat de overheden maar met noodkredieten over de brug moeten komen!

Hoe wordt het bij jullie opgelost, moeten jullie nu je vrije dagen nemen ofzo?
 
Ik zie net de PH-BXS over het beeld schijven bij Casper. Nu nog boven Duitsland, maar onderweg naar EHAM op 10000ft
 
Wat ik me afvraag is het volgende:

Waarom mag de KLM kisten repositioneren (jets notabene) en de VFR kisten niet tot een beperkte hoogte mogen vliegen? De enige verklaring die ik kan bedenken is dat bij IFR, 95% v/d vluchten commercieel zijn en op de VFR vluchten heel moelijk valt te onderscheiden tussen commercieel en privé.
Waarom heeft de KLM de testvluchten uitgevoerd en de NLR niet, of de luchtmacht?
 
@ Brasileiro:

Zal wel een grote druk door KLM worden uitgevoerd op het IVW met 5-10 miljoen verlies per dag.., en omdat de vluchten met pax door dezelfde kisten gaan worden uitgevoerd lijkt me dat wel een logisch gevolg...

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=r1o7-ZIJ7ek[/YOUTUBE]
 
Op Casper staat voor de KLM7454 het volgende:
From:Quebec/Jean Lesage International
To:Schiphol

Dit kan toch niet kloppen? Ze zouden toch eerst naar Düsseldorf gaan en daar wat kisten ophalen?
 
Op Casper staat voor de KLM7454 het volgende:
From:Quebec/Jean Lesage International
To:Schiphol

Dit kan toch niet kloppen? Ze zouden toch eerst naar Düsseldorf gaan en daar wat kisten ophalen?

Klopt wel vaker niet, nee. Deze kwam inderdaad gewoon uit Düsseldorf.
radarvirtuel.com of flightradar24.com is misschien wat betrouwbaarder wat dat betreft.
(Denk trouwens ook niet dat ze met een B739 zulke afstanden zouden gaan vliegen:))
 
Wat ik me afvraag is het volgende:

Waarom mag de KLM kisten repositioneren (jets notabene) en de VFR kisten niet tot een beperkte hoogte mogen vliegen? De enige verklaring die ik kan bedenken is dat bij IFR, 95% v/d vluchten commercieel zijn en op de VFR vluchten heel moelijk valt te onderscheiden tussen commercieel en privé.
Waarom heeft de KLM de testvluchten uitgevoerd en de NLR niet, of de luchtmacht?

PR PR PR en nog eens PR, waarom denk je dat Hartman :yeehaa: zelf aan boord zat?

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/E/EU_ICELAND_VOLCANO?SECTION=HOME&SITE=AP&TEMPLATE=DEFAULT
 
Back
Top