Vliegen hier in het zuiden (rond EHBK) toch heli's rond. Enig idee iemand? (zijn dr 3 op het moment)
Failliet of niet, de eerste casualty zal onze bankrekening zijn. Geef ze nog een paar dagen, maar de sombere emails van management staan al klaar.
Amstel-gold race verslaggeving. Kennelijk hebben zij ' speciale' helicopters die er wel tegen kunnen...
Met andere woorden, The Show Must Go On.
Ryanair is verplicht, als maatschappij uit ene EU land, om zich te houden aan de EU regels:Euh Eikie: pax van RYR mogen de vlucht maken binnen 6 weken, maar een hoop zullen dat niet doen want je hebt immers een planning. En provided dat de vlucht niet vol is...
Het zal de eerste keer in de historie zijn dat RYR tickets vergoedt...Ze suggereren een brief te sturen naar een faxnummer dat niet bestaat. Plus: wie heeft er nog een fax.
Dus als je een ticket hebt voor vlucht A op tijdstip B, dan heb je bij annulering recht op teruggave van de ticketprijs.Uw rechten bij annulering van een vlucht
Sinds februari 2005 is er een nieuwe Europese verordening. Hierin staat welke rechten u hebt als passagier. Dus ook waar u recht op hebt als uw vlucht wordt geannuleerd. Daarover leest u hieronder.
Als uw vlucht wordt geannuleerd, dan krijgt u het geld van uw vliegticket terug. Ook krijgt u een vergoeding. Hieronder leest u wanneer u wat krijgt als uw vlucht wordt geannuleerd.
[...]
Wat is overmacht?
Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog of een orkaan. Dat heet overmacht. Door de oorlog of de orkaan kan uw vlucht niet doorgaan. U krijgt dan het geld van uw vliegticket terug, maar u krijgt geen vergoeding.
Er is een goede psychosociale benaming voor hetgeen je nu doet beste PH-SAAP!
(met alle respect voor de eventuele slachtoffers)
Op Casper staat voor de KLM7454 het volgende:
From:Quebec/Jean Lesage International
To:Schiphol
Dit kan toch niet kloppen? Ze zouden toch eerst naar Düsseldorf gaan en daar wat kisten ophalen?
Wat ik me afvraag is het volgende:
Waarom mag de KLM kisten repositioneren (jets notabene) en de VFR kisten niet tot een beperkte hoogte mogen vliegen? De enige verklaring die ik kan bedenken is dat bij IFR, 95% v/d vluchten commercieel zijn en op de VFR vluchten heel moelijk valt te onderscheiden tussen commercieel en privé.
Waarom heeft de KLM de testvluchten uitgevoerd en de NLR niet, of de luchtmacht?