First the Last
Member
Dames & heren,
In mijn ogen wel opmerkelijk nieuws vandaag. Tenminste, het is al een aantal dagen uit maar ik lees het nu pas, AIS Airlines ontvangt namelijk haar 3e Jetstream. Deze komt over van de welbekende Jetstream Executive uit de UK.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...rlines_koopt_derde_Jetstream-turboproptoestel
Wel opmerkelijk want AIS kreeg maar heel erg moeilijk haar vliegvergunning [AOC]. Pas na 1-2 jaar kregen ze het namelijk maar direct daarna kwam de 2e vliegtuig er al aan. Vorige maand kochten ze de enige echte J31/32 simulator over van OAA (dacht ik?). Dus moeten de J31/32 operators voor simchecks etc nu helemaal naar AIS toe, right? Maar nu is de 3e vliegtuig al in dienst genomen.
De eerste twee vliegen bij Airlink in Finland [ACMI] en over de 3e vliegtuig heb ik geen idee als ik eerlijk moet zijn. Wel wordt er gesproken over World Ticket maar als ik eerlijk moet zijn weet ik er niets over.
-------
Wat ik over de piloten weet die er vliegen:
De F/O's zijn (ex)studenten die bij AIS een integrated opleiding hebben gedaan. De TR betalen ze wel zelf (15K) maar krijgen wel een contract voor 3 jaar met een salaris €2.500,-. Na een jaar zitten deze F/O's al op een salaris van €3.250,-
Per jaar vliegen deze FO's bijna 700 tot 800 uur. Een aantal studenten switchten binnen een jaar al van werkgever (van AIS naar Avies [Estland]).
Ten slotten, aangezien AIS de enige echte J31/32 simulator bezit, moeten alle operators bij naar hun gaan. Dat is denk ik alleen maar positief te noemen, niet alleen financieel maar ook als het gaat om plaatsen van studenten bij deze operators. Dat gaat denk ik dan veel makkelijker, niet?
Wat vinden jullie van zo een constructie?
Al wil ik AIS vanuit hier natuurlijk ook feliciteren met deze 3e J31. Veel succes gewenst!!!
Was de CEO van AIS ook niet hier aanwezig??
Hoor graag jullie mening!!
Cheerssss
In mijn ogen wel opmerkelijk nieuws vandaag. Tenminste, het is al een aantal dagen uit maar ik lees het nu pas, AIS Airlines ontvangt namelijk haar 3e Jetstream. Deze komt over van de welbekende Jetstream Executive uit de UK.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...rlines_koopt_derde_Jetstream-turboproptoestel
Wel opmerkelijk want AIS kreeg maar heel erg moeilijk haar vliegvergunning [AOC]. Pas na 1-2 jaar kregen ze het namelijk maar direct daarna kwam de 2e vliegtuig er al aan. Vorige maand kochten ze de enige echte J31/32 simulator over van OAA (dacht ik?). Dus moeten de J31/32 operators voor simchecks etc nu helemaal naar AIS toe, right? Maar nu is de 3e vliegtuig al in dienst genomen.
De eerste twee vliegen bij Airlink in Finland [ACMI] en over de 3e vliegtuig heb ik geen idee als ik eerlijk moet zijn. Wel wordt er gesproken over World Ticket maar als ik eerlijk moet zijn weet ik er niets over.
-------
Wat ik over de piloten weet die er vliegen:
De F/O's zijn (ex)studenten die bij AIS een integrated opleiding hebben gedaan. De TR betalen ze wel zelf (15K) maar krijgen wel een contract voor 3 jaar met een salaris €2.500,-. Na een jaar zitten deze F/O's al op een salaris van €3.250,-
Per jaar vliegen deze FO's bijna 700 tot 800 uur. Een aantal studenten switchten binnen een jaar al van werkgever (van AIS naar Avies [Estland]).
Ten slotten, aangezien AIS de enige echte J31/32 simulator bezit, moeten alle operators bij naar hun gaan. Dat is denk ik alleen maar positief te noemen, niet alleen financieel maar ook als het gaat om plaatsen van studenten bij deze operators. Dat gaat denk ik dan veel makkelijker, niet?
Wat vinden jullie van zo een constructie?
Al wil ik AIS vanuit hier natuurlijk ook feliciteren met deze 3e J31. Veel succes gewenst!!!
Was de CEO van AIS ook niet hier aanwezig??
Hoor graag jullie mening!!
Cheerssss
Last edited: