AIS Airlines groeit?!

Dames & heren,

In mijn ogen wel opmerkelijk nieuws vandaag. Tenminste, het is al een aantal dagen uit maar ik lees het nu pas, AIS Airlines ontvangt namelijk haar 3e Jetstream. Deze komt over van de welbekende Jetstream Executive uit de UK.

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...rlines_koopt_derde_Jetstream-turboproptoestel

Wel opmerkelijk want AIS kreeg maar heel erg moeilijk haar vliegvergunning [AOC]. Pas na 1-2 jaar kregen ze het namelijk maar direct daarna kwam de 2e vliegtuig er al aan. Vorige maand kochten ze de enige echte J31/32 simulator over van OAA (dacht ik?). Dus moeten de J31/32 operators voor simchecks etc nu helemaal naar AIS toe, right? Maar nu is de 3e vliegtuig al in dienst genomen.

De eerste twee vliegen bij Airlink in Finland [ACMI] en over de 3e vliegtuig heb ik geen idee als ik eerlijk moet zijn. Wel wordt er gesproken over World Ticket maar als ik eerlijk moet zijn weet ik er niets over.

-------
Wat ik over de piloten weet die er vliegen:

De F/O's zijn (ex)studenten die bij AIS een integrated opleiding hebben gedaan. De TR betalen ze wel zelf (15K) maar krijgen wel een contract voor 3 jaar met een salaris €2.500,-. Na een jaar zitten deze F/O's al op een salaris van €3.250,-
Per jaar vliegen deze FO's bijna 700 tot 800 uur. Een aantal studenten switchten binnen een jaar al van werkgever (van AIS naar Avies [Estland]).

Ten slotten, aangezien AIS de enige echte J31/32 simulator bezit, moeten alle operators bij naar hun gaan. Dat is denk ik alleen maar positief te noemen, niet alleen financieel maar ook als het gaat om plaatsen van studenten bij deze operators. Dat gaat denk ik dan veel makkelijker, niet?

Wat vinden jullie van zo een constructie?

Al wil ik AIS vanuit hier natuurlijk ook feliciteren met deze 3e J31. Veel succes gewenst!!!

Was de CEO van AIS ook niet hier aanwezig??

Hoor graag jullie mening!!

Cheerssss
 
Last edited:
Kratje bier dat een F/O op een J31/32 geen 700/800 vliegt per jaar.... als ze het goed doen 400/500 denk ik. Het vliegtuig zal ong. 800 uur per jaar vliegen.
 
Hoi Harriewillem,

Dat kratje ben je dan kwijt. Ongeveer een klein jaar geleden zijn de eerste FO begonnen en hebben nu ca 800 uur.

Bij deze wil ik het kratje doneren aan de airwork BBQ. :biertje:

Gr Arend van der Meer

AIS Airlines/ AIS Flight Academy
 
En vlogens mij is het geen 3 jarig contract maar een 1 jarig contract om de doorstroom van de studenten van AIS te verzekeren....

Arend is hier actief zou leuk zijn als hij er meer over kon vertellen...
 
Hoi Sam,

De eerste twee studenten hebben het goed gedaan en hebben een drie jarig contract bij Avies.

Groet Arend
 
Hoi Harrie Willem,

De jongens die vorig jaar zijn begonnen hebben toch echt de uren gemaakt :).
Neemt niet weg dat ik best een kratje wil mee nemen :biertje:

Moet zeggen dat het weer van de afgelopen dagen een BBQ wel aantrekkelijk maakt

Nu we toch een topic over dit onderwerp hebben wil ik vragen of er nog werkloze ATPL ers zijn met Turboprop ervaring . Mocht je interesse hebben in een capt. functie PM mij maar.

Groet Arend
 
Hoi Arend,

Ik wil niet als eens zeikend wijf gaan klinken. Nogmaal ik vind je concept top, dat je hier op het forum zit ook. Dat lijkt makkelijker dan het is, ff wat vraagjes beantwoorden elke keer maar dat vergt toch moed, je hoeft dat niet te doen als je niet wil.

Het enige dat ik nog met deze post wil zeggen is, 800 uur op een J32 per jaar als piloot, het lijkt mij onmogelijk, red je dit... verkoop dan je crew planner aan KLM voor wat optimalisatie :)

http://www.pilotinfo.nl/Beta/index.php/nieuws/33-nieuwsbericht-2

first officers werken daarbij volgens een schema van ‘twee weken op, twee weken af’. Gedu- rende die twee weken wordt ongeveer veertig uur gevlogen, wat op jaarbasis neerkomt op zo’n 500 vlieguren.

Als ze deze 500 halen p/j of zelfs 400 man, dat is al super top!

Succes met je toko, want concept blijf het zeggen top!
 
Hoi Arend,

verkoop dan je crew planner aan KLM voor wat optimalisatie :)

Ehh... Jongens werken nu op dit moment tegen de max van de wrr. Ben naarstig op zoek naar ATPL ers om wat meer lucht te krijgen. Ik denk als de crew planner van de KLM dit zou voorstellen dat de bond hier op zou springen in verband met de T&C. :rolleyes:

Ik ben dan ook trots op onze jongens die er met zn allen voor gaan want een bedrijf maak je met je personeel.
 
Arend, hou vooral die laatste zin goed in gedachten. Dit lijkt in de luchtvaart een vergeten principe. Het schijnt dat de hedge-fund manager eerst zijn zakken vult, gevolgd door de door hem aangestelde managers, en als er geen geld meer inzit wordt failliesement aangevraagd waarbij het personeel en kleine leveranciers met een lege zak blijven staan.

Success met het bedrijf.

Wat het aantal uren betreft valt 400 a 500 best wel mee. Als je zo'n 70 a 80 uur per maand vliegt dan ga je snel door de 800 uur per jaar, maar dat lukt niet als je maar 2 weken per maand vliegt. 2/2 op/af is een hele mooie regeling. Ik wou dat ik dat nu had.....
 
Goed om te lezen dat het goed gaat Arend!

En gasten zit nu niet te zeiken of die jongens nu wel of geen 800 uur vliegen per jaar.
Ik vlieg zelf liever wat minder ;), maar het is belangrijk dat ze vliegen.
Op deze mannier heb je wel een jumpstart van je carriere. Je krijgt vlieguren en maakt dan weer kans om elders aan de bak te komen.
Daardoor komen er weer plekken vrij en gaan de volgende jongens/meisjes beginnen aan hun uren bouwen.

Top dat dit kan in NL!
Als je blijft vliegen (maakt niet uit wat) dan kom je er vanzelf!

Succes!!
 
Donderdag komt onze nieuwe aanwinst naar Nederland. Inmiddels 1 gezagvoerder aangenomen via AIRWORK bedankt Diana. Airwork werkt en helpt ook aan werk.
 
@ Spinner

Waar gaat de derde Jetstream vliegen?
Mooie ontwikkeling, zo kan het dus ook in deze tijd.
Een veel betere aanpak dan al die P2F programma's bij blacklisted maatschappijen of duistere "baangaranties" zoals je die tegenwoordig veel ziet bij andere scholen, succes! :)
 
Normaal reageer ik niet op inhoud wat betreft AIS zelf, maar zag laatst op linkedin een profiel van een medestudent(e) die bij AIS Airlines is aangenomen terwijl hij/zij dit totaal niet verdiend heeft. Dus toch deze reactie.

Wel ken ik jongens die ontzettend hard hebben gewerkt tijdens en na de opleiding maar helaas zie ik die niet bij AIS Airlines vliegen. En zitten nu zonder hulp van de AIS thuis.

Ikzelf ben afgestudeerd van de AIS. Daarna zonder hulp een baan gevonden. Kan je vertellen dat werkende studenten op 1 hand zijn te tellen. De andere hand is voor AIS Airlines...

Hiermee hoop ik ook een oproep naar Arend te doen om toch ook nog is terug te kijken naar de eerste klassen...
 
1. waarom verdient zij/hij het niet? heb je hier wat feiten voor of is het je eigen mening?

2. kun je dat terugzien? bijv. in zijn examen resultaten. en zijn de andere duidelijk slechter (volgens dezelfde maatstaf)? of bedoel je wat anders?

Ik heb hier inderdaad feiten voor, genoeg. Maar die zal ik hier niet noemen want dat is niet leuk voor de persoon in kwestie en hij/zij is totaal geen verkeerd persoon, integendeel. Alleen zijn er studenten die die kans veel meer verdienen. Op allereerst veel betere resultaten, theoretisch en in de praktijk. Maar ook op inzet en betrokkenheid.
 
Back
Top