AIRWORK quote of the month: 2007-2008

@ART

Ik drink een leuk rondje mee!!en zoals MG al zei kom ik weinig in de gym en teveel in de kroeg!!
pensioen:passed: nog geen 35 jaar oud dus nog 30 jaar te gaan
30 jaar -400BCF/ERF, oke, er zijn ergere dingen bv 30jaar RYR:eek!:

emotioneele mode
voor mij zal de classic de no 1 blijven, en had graag gebleven, maar gezien de hele CX/KA situatie is het slimmer om nu naar een type te gaan met toekomst.

@MG
Sorry dat ik je niet meer heb gebeld!! regelrecht uit de Gaybar uniform aan en gepositioned! Ik bel je zodra ik er weer ben. 12 uur Gaybar 3500$ lichter
thank god for daily allowance

K.
 
@ KLIKO,

3500 HKD , heb je daar de hele avond pink champagne uit staan delen aan de ill reputes? :haha:

Cheers
Art
 
ART,

Momenteel is de "freighterfleet drink of choice" dubbele rumcoke met maar 1 ijsklont, besteld wel zo makkelijk
uiteraard de cubaanse donkere minimaal 8 jaar oud, van suikerriet!!!dus geen Bacardi:stapelge:
hebben nu in de Gaybar(<-bijnaam eigen bar in CX city) onze eigen voorraad
aan laten rukken

Je kent het wel, capt verlaat de classic, wordt gelijk door de FEs als PERSON NON GRATA beschouwd. de banter is natuurlijk super:cool: FEs blijven natuurlijk geveolige jongens
Helaas waren er die avond teveel FEs, mocht ook niet naar bed van ze, moest blijven drinken en vooral blijven betalen:haha:
btw laat dit een waarschuwing zijn voor mensen die nog nooit met een FE hebben gevlogen.
 
Kliko, je weet toch wat die winglets zijn op de -400? F/e tomb stones.

Ik geef ze groot gelijk, even lekker zuipen op de kosten van de (welbetaalde) captain voordat ze de deur uitgeschopt worden.
Nog een paar jaar en dan moet je als f/e naar afrika om nog een baan te krijgen. Totdat de DC10 en 747 classic de oude 707's in de kerkhoven op de afrikaanse velden gezelschap gaan houden.

Btw, waar gaan jullie classics heen? Wij willen graag 747's maar de -400 is bijna niet te krijgen, o.a. door de vertraging met de A380
 
geen idee waar ze naar toe gaan,
die van ons hebben EFIS, 3 FMS 5GPS en een Sim die identiek is aan de kist.
k begreep dat MK een bod had gedaan, maar dat was te laag.

k.
 
Ik wil graag 1 van mijn favoriete luchtvaartquotes met jullie delen.
Hij komt niet van airwork, maar van een oude Amerikaanse Luchtmacht instructeur die mij dit juweeltje jaren geleden leerde:

"Son, to lead a successful life as a pilot, there's three things you NEVER want to do:
1. Never land gear up.
2. Never go below your DH or MDA without having the runway in sight,

3. But most importantly: NEVER EVER EVER tell your wife she's fat!"

Ik kwam hem jaren later weer eens tegen en hij was inmiddels gescheiden!
Ben hem vergeten te vragen waarom, but I wonder.

MG
 
De totale vfr-procedure voor het aandoen van "groene"-velden zal men allang onder de loep hebben moeten nemen en dienen aan te passen aan deze tijd !
Zo'n ongeluk als dit zal al veel eerder hebben kunnen plaatsvinden (wat ook is gebeurt) en kan ieder moment weer gebeuren.
Is dan ook een van mijn grote irritatiepunten uit de (nederlandse)luchtvaart; de stijf gestreken pakken mentaliteit. Erg veel gelul op wat men zelf vindt hoog niveau bij de ministeries en onderdelen. Erg veel regelgeving en papierwerk en veranderingen (neem bijv. het hele jar/fcl), maar aan de veiligheid draagt het niets bij !

Leek me uitstekend geschikt voor dit draadje hier.
 
De juweeltjes rollen weer als warme broodjes over de toonbank,


Q-mimbus, 9/11 – 02.15
Dat krijg je er nooit meer uit, als die kist af fikt ruik je het nog!


Overload, 9/11 – 02.09
de SAS bar lijkt me daar ideaal voor. Dames genoeg daar tegenwoordig. (En niet duur)

(Tja, je bent Hollander of je bent het niet, als best betaalde bij de “dames” on the cheap gaan):haha:

Overload, 7/11 – 23.50
ze vragen geen ID en anders mag je de mijne wel lenen, de foto is zo oud dat ik op iedereen lijk, ik was nog mager, jong en gezond toen.)

Pomm, 13/11 – 14.21
Ik zat zelf een keer bij een nooduitgang, maar er leek wel veel kou door de deur heen te komen.


Junior01, 14/11 – 10.05
Meer heb ik niet nodig maar ben dan ook maar een simpele hollandse boer die per ongeluk vlieger is geworden

Overload, 14/11 – 18.14
Ik ben vlieger geworden omdat ik te lui ben om te studeren, een vak te leren of te
werken.


Cheers
Art
 
Diana, 26/11 – 22.04
Het moet geen "Het alles wat slecht is aan Overload topic" worden

Overload, 25/11 – 15.34
Ik wacht op mensen die bij een ander bedrijf werken maar een kennis hebben die een keer iemand van Ryanair in de kroeg heeft gesproken, die nu gaat vertellen dat het bovenstaande niet klopt.

Stand by voor de maandelijkse ontknoping.

Cheers
Art
 
Amoto quaeramus seria ludo. Quid rides? De te fabula narrator


November zit er ook al weer op. Het klopt dus inderdaad dat de dagen korter worden, de maanden gaan nu steeds sneller voorbij, merkwaardige konstatering voor iemand die in een land zonder seizoenen woont.

Een terugblik naar de afgelopen airwork perikelen levert wederom een aantal significante waarnemingen op.

Zoals daar zijn het feit dat jaap stobbe is verhuisd van Bergeijk naar Okkiebokkie en niemand hem heeft durven vragen waar dat ligt.
FD heeft zijn honderste avatar aangemaakt en is nu trotse recordhouder. Het zijn net beurtbalkjes op een kassaband, vijftig items/postings en hoppa, een nieuwe avatar.
In het voorbijgaan heeft hij zichzelf ook nog uitgeroepen tot Overloads Underload.
Nu is het wachten nog slechts op RealLoad.

En tja, Overload blijft natuurlijk een dankbaar onderwerp voor de scribent dezes,
Je zou haast denken dat hij maar 20 uur per maand vliegt, gezien de tijd die beschikbaar is om alle Ryanair ballen over het net terug te slaan. Niet stuk te krijgen die man, en altijd beleefd, met feiten, en een eindeloos geduld. Mag je trouwens ook wel verwachten van iemand met een netto salaris van 200,000,-euro per jaar. Je bent loaded of je bent het niet.

Hiermee zijn we ook aangekomen aan wat wellicht het topic van 2007 kan worden, het alles wat slecht is aan RYR, met als afgeleide, zoals Diana reeds snel gezien had, alhoewel het nog “embedded” is, het alles wat slecht is aan O.L. topic.
Alle Jonathan Seagulls zijn langsgeweest, aanvliegen, droppings laten en weer wegvliegen, de poetsbeurt aan O.L. overlatend.

En dat salaris structuren de gemoederen nog steeds kan verhitten zien we dan uitgewerkt in het take home topic en, je kon er op wachten, het take home topic for non pilots. What next, waarschijnlijk het netto salaris van de werkende echtgenote? Art kan hierbij opmerken dat tijdens de eerste jaren van de karriere, Frau H. netto meer thuisbracht dan Art. Het zou dus nog niet eens zo’n gek topic kunnen zijn.

Wat ook is opgevallen deze maand is dat we voor wat betreft die aan de weg timmerende vliegschool in Teuge moeten konkluderen dat een en ander zich af blijkt te spelen in twee verschillende melkwegstelsels. Een soort parallel universum zeg maar.
In het ene universum worden de kritische noten op tafel gelegd en gekraakt, in het parallele universum spoeden hele groepen opperbest gemutste jongeren zich met 150K op zak de hangar in om kleding te passen.
Daar we vanwege de ATPL theorie allemaal weten dat de snelheid van het licht groter is dan die van het geluid is het aan te nemen dat na verloop van tijd, met behulp van een black hole, beide universums elkaar zullen raken.
Het is te betwijfelen of dat een nieuwe ster zal opleveren.

En voor degenen die willen solliciteren bij een Duitse maatschappij of een opleiding in Duitsland willen doen en zich zorgen maken om de parate kennis van de Duitse taal kan Art aanbevelen het CLH forum dagelijks te volgen.
U leert de taal met een glimlach.
“Einstiegsmuster 6-Tages-Ketten Konzern-Politik Dienstreisemodalitäten der Arschkarte"
Ga met jaap stobbe en avondje bieren en je spreekt genoeg Duits om door de selectie heen te komen.

Ten slotte, wie heeft dit jaar de guts om hier weer de Santa Claus Checkride te memoreren en zich daarmee de titel “Held Airwork 2007" eigen te maken.
De remuneratie voor deze durf al, op de BBQ 2008, acht zweeptikjes van de Walkuhre en een schoteltje met bijbehorende tekst van Art voor aan de wand.
Maak je geen zorgen over de carbon footprint die je achterlaat, die regent wel weer weg in de Hollandse zomer.



Dan nu de winnaars,

De komieke,
Overload, 9/11 – 02.09
de SAS bar lijkt me daar ideaal voor. Dames genoeg daar tegenwoordig. (En niet duur)

De technische,
Kaasman, 2/11 – 23.43
Daar was een tijdje geleden eentje met een backwind landing voorovergeslagen toen hij op het laatste moment de hoogteroeren de verkeerde kant op deed.

Ik wens U alvast een prettige December maand.

Cheers
Art
 
Back
Top