AIRWORK quote of the month: 2007-2008

Q-nimbus

Active member
En ondertussen gaan we vrolijk verder met het komende jaar:

Mike5, 13-06-2007, 13:29:

Ik heb vrienden (ik noem ze graag zo, ook al weet ik dat ik geen vrienden heb)
 
Last edited:
Dames en Heren.

De jury wil altijd de genomineerde quotes terug vinden in hun oorspronkeleijke tekst om zo een cross check te kunnen houden.
Dat wordt wat makkelijker als er naast de naam van de gequoteerde ook een datum staat.

Waarvoor dank, en, het nieuwe seizoen is begonnen.

En voor de deelnemers, een plezierige BBQ avond gewenst. :biertje:


Cheers
Art
 
Oboema, 17-06-07, 14:16

'Wanneer was u voor het laatst dronken?'
'ehhhh, 10 jaar geleden of zo '
'Hoeveel heeft u toen gedronken?'
'ehhhh, tja ik weet het niet meer, was dronken he.....'
 
Pirke, 14/6, 00.48
Tuurlijk is het belangrijk hoe je overkomt, maar als je uit jezelf al goed overkomt helpt dat natuurlijk enorm

Robin200, 19/6, 18.26
Bij het scrotum gaat het geloof ik om 35%.

Airforce, 17/6, 11.40
Of ben ik nu in een instinker gestonken?

JulietWhiskey, 20/6, 10.55
Hawker 400/800 door hangaardeur...
Vanochtend op journaal; Citation 560XLS registratie CS-DXA dwars door een hangaar-deur bij een engine test run!

Crusader II, 18/6, 21.37
Ik haat die vieze vuile socialisten van het FNV.Altijd dat linkse tuig wat onruhe probeert te veroorzaken.

Hermafrodiet, 29/5, 13.39
Ik denk echter dat je, zolang je nog geen papiertje op zak hebt, nog niet hoeft te solliciteren. Groetjes !

Onuitputtelijk toch?

Ideetje, wellicht kan een deelnemer aan de AWBBQ a.s. Vrijdag eens wat real time
quotes van de aanwezigen noteren? Later op de avond , als de stemming er in zit? (naar analogie van een oud Gallisch spreekwoord, " als de drank is in de man, is zijn verstand in de amphora)

Of, nog beter, iemand die het op zich neemt, om die avond de, "verhalen uit de cockpit verteller" te attenderen op het feit dat A.W. daar een rubriek voor heeft.

Ok dan.

Cheers
Art
 
Joozd, 20/6 19.51
De enige mensen die écht leuk zijn, zijn de mensen die het ook leuk hebben zonder dat er anderen bij zijn.

Phoenix_X, 22/6, 13.02
Het kan toch niet zo zijn dat iemand die al 35 jaar bij de MAC vliegt, en voor zijn oudedag lekker op de A320 is gaan zitten er nu uitgaat, terwijl iemand die 'net' binnen is op de 76/74/11 kan blijven zitten. Daar geloof ik geen zak van.

Boss Du Manche, 22/6, 15.36
Lijkt me logisch dat er doorstroming is van onderaf de senioriteitenlijst, zodat er weer een nieuwe aanzuiging komt

Viper 1983, 24/6, 12.02
Maar in nederland een grote onafhankelijke maatschappij, zoals air berlin in duitsland is, zie ik niet snel gebeuren. Daar is de markt denk ik te klein voor en daarvoor is klm/transavia te groot.


Capt. Kebab, 15/6, 19.36
F50 + F50 = F100.
Twee keer de type betalen en je hebt F100 op je brevet......

PH-Chucky, 25/6, 15.12
Echter heeft de MD-11 een groot voordeel: het bezit drie motoren waardoor zijn takeoff gewicht groter mag zijn dan een toestel van hetzelfde formaat maar dan met twee motoren. Als je qua volume minder wilt vervoeren dan een jumbo, dan is een MD-11 een HELE GOEDE tweede keus.

Zelf heb ik er ook nog eentje, maar die vind ik wat moeilijk te quoteren, het is een caption van Diana bij een foto van de AWBBQ 2007. "Quote, Neil, zijn maan landing, de toehoorders hangen aan zijn lippen." Echter, een van de toehoorders is :passed:

Moet ik nog even over nadenken, hoe dit soort zaken te integreren.

Cheers
Art
 
Zo, het was slechts een halve maand, deze keer, maar toch, een goede oogst
.
Hier zijn dan de eerste van het nieuwe seizoen.

De Komieke.
Capt. Kebab, 15/6, 19.36
F50 + F50 = F100.
Twee keer de type betalen en je hebt F100 op je brevet......

De Technische,
PH-Chucky, 25/6, 15.12
Echter heeft de MD-11 een groot voordeel: het bezit drie motoren waardoor zijn takeoff gewicht groter mag zijn dan een toestel van hetzelfde formaat maar dan met twee motoren.

Airwork blijft een bron van, allereerst educatief, en,daarnaast, ook een bron van vermaak. Ik mag steeds met groot genoegen de diverse polemieken lezen waar forum deelnemers hun overtuiging aangaande het onderwerp van de dag verdedigen of onderuithalen, naar gelang de betrokkenheid van het moment.
En dat is de zuurstof die een board als dit nodig heeft om te floreren.

Verder wil ik nog opmerken dat, als er ook een rubriek zou zijn, bijvoorbeeld, ”de rubriek van de maand,” dat ik dan deze maand zou recommanderen, het CLH forum, want, als, ergens op het board, de problermatiek van omstandigheden en de daar aan gerelateerde communicatie omtrent elkaar op de hoogte houden van de werkomstandigheden, en de carriere problematiek dienaangaande, het CLH forum absoluut het Airwork idée honderd procent tot leven laat komen, en, dat was toch de bedoeling van Airwork in the first place.? En dan, de daarbij horende Germanisatie van de discussie, priceless, zoals, de dames en heren het verwoorden, in de uiteenzettenginen, Ik zal het hier even kort samenvatten,
“Haupteisenbahnknotenpunkthienundherschieber” Klinkt bekend?
,
CLH ers “Zum Whole” Wij zijn met U, in gedachten.

Cheers,
Art

The truth you speak has no past and no future, It is, and thats all it needs to be.
"Illusions, the adventures of a reluctant messiah."
Richard Bach , 1977

 
Last edited:
Mijn god, ik vraag me af wat JPC heeft gehad om de creativiteit te krijgen dit te bedenken:

Woensdag 05-07-07 19:42

Je hebt de melk horen klotsen maar weet niet precies waar de tepel hangt geloof ik.

:rt:
 
Zo, de kop is er af in July.

Mike5, 5/7 – 14.05
Dat je niet weet waar je gaat vliegen klopt, maar met een A320 of B737 rating, zal dat zeer waarschijnlijk een B737 of A320 zijn.

Jaap stobbe, 5/7 – 14.41
Ik krijg dat "ovulatieverlof" maar niet uit mijn gedachten , zoiets verzin je toch in je meest dronken bui niet.

peut, 5/7, - 22.14
Ovulatieverlof ? Wat krijgen de mannen dan? een rukreces ?

DLH21A, 5/7 – 17.19
Precies, de beer is nog niet eens doodgeschoten, en ze gaan nu al jongens oplichten met de mogelijkheden.

So far so good.

En, @ naudjuh, c.s. Tijd en datum graag, anders kan de jury een quote niet meenemen, vanwege due dilligence overwegingen.

Zo, nu nog even terug naar het CLH forum, wat ik graag frequenteer.
Nu dacht ik de Duitse taal redelijk onder de knie te hebben en ook over een ruime Germaanse woordenschat te beschikken, maar, wat blijkt nu, Art heeft een nieuw woord geleerd. Hiet komt het, kijk goed, “Konzerntauglichenpiloten.” En het is nog een heel mooi woord ook. Het rolt soepeltjes, is smaakvol in de mond te nemen en ook met een intonatie van ordnung met gezag uit te spreken. Het kan haast niet Duitser. Frau H. nog even geraadpleegd, ook nieuw voor haar, maar, its doch selbstverstaendlich, de Duitse taal is ja flussig, so wie es sich gehort, aldus M. Ze verzinnen nieuwe woorden waar je bij staat. U ziet, ik heb het niet van een vreemde.
Konzerntauglichenpiloten, het is bijna poezie. Zoals de Meester J.C. het al gezegd heeft, “je moet het eerst zien, dan ga je het pas begrijpen.”
De Franse taal is mooi, voor de goed verstaander, ook Japans kan prachtig zijn, in de beleefde vorm dan, maar dan Duits, en dan nog durven beweren dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben? Um Gottes Willen, de humor zit in de taal. Jawohl.
Konzerntauglichenpiloten, ik kan er niet genoeg van krijgen, probeer dat maar eens in het Nederlands te vertalen,of in het Engels, for that matter. Nog een keer, Konzerntauglichenpiloten, ha, ben benieuwd of een van de deeelnemers aan het CLH forum dit woord nog kunnen toppen. Hmm, jaap stobbe wellicht, die zie ik er nog wel toe in staat.

Zum whole
Art
 
yup

yup

JulietWhiskey, 20/6, 10.55
Hawker 400/800 door hangaardeur...
Vanochtend op journaal; Citation 560XLS registratie CS-DXA dwars door een hangaar-deur bij een engine test run!


hij was / is al aangepast...;)
 
Die is helaas alweer 'oud' JulietWiskey, die deed nog mee vóór de prijsuitreiking op de BBQ...
@Arthorizon: Konzerntauglichenpiloten is nog niet eens te Googlen! Nog even wachten tot Google Airwork weer 's spidert, en dan is de definitieve doorbraak van dit woord een feit.

Over tot de orde van dag met een nieuwe quote:

Master Caution, 07-07-07, 11:31:
Het is super om op zo'n mooie glimmende 73 te beginnen, maar er zijn meer vluchten naar Rome zal ik maar zeggen.
 
Scrabble-winnaars

Scrabble-winnaars

Nou ,ik kan nu natuurlijk moeilijk verstek laten gaan.
(Ik weet niet of ze googlebaar zijn)

Twee uit de losse pols dan :

1.Verkehrsflugzeugführererlaubnis ( een ATPL maar dan erg Duits )
2.Luftfahrtzeugsicherheitsüberprüfungscheckliste ( hebben we aan boord, ik kid you not! )

OFF TOPIC , maar moest effe:dozey:
 
quote van Art: Haupteisenbahnknotenpunkthienundherschieber
Dit maakten wij er van in de grensstreek:
Haupteisenbahnknotenpunkthinundherschiebanlagebeamter (die spatie tussen de m en t hoort er niet tussen maar airwork software zet dat er in wanneer je het bericht probeert te plaatsen)

Wat ik ook een zeer fraaie Duitse opmerking vind is deze wanneer het gaat om eten in een duur restaurant waar het eten op je bord "ubersichtlig ausgestattet" is, tot op heden heb ik er geen goede engelse vertaling voor kunnen vinden.

ps Art, ik dacht dat het "zum wohle" was ipv "zum whole"
 
Last edited:
Zum Totlachen.

We kunnen dit onderwerp voor de maand July even “on topic” maken.
De mooiste Duitse.
Het moet wel luchtvaart gerelateerd zijn natuurlijk, dus, Haupteisenbahn, usw, mag niet meedoen.
Ervarings deskundige jaap stobbe heeft het voorbeeld al gegeven.
Es kann loss gehen.

@naudjuh, entschuldige bitte, je kwam op het verkeerde moment voorbij, het was climb350.
@metro, klopt, heb het zojuist een paar keer opnieuw ingetikt maar een of andere software glitch maakt er steeds een Engels woord van. Heb er nu wat op gevonden maar . het blijkt wel weer dat je eerst nog eens moet nakijken voordat de send button word geklikt. Btw, wanneer aan de beurt voor een upgrade naar links?

Zum Wohle.
Künstlicher Horizont
 
Btw, wanneer aan de beurt voor een upgrade naar links?

Hopelijk spoedig. De lijst met captains wordt kort, de lijst met f/o's is zeer kort (een nadeel dus). Echter er worden dit jaar ook 2 of 3 DC10-en geparkeerd (D-check te duur). Werkt dus ook niet in mijn voordeel, tenzij de vervanger van de DC10 komt die nog niet gevonden is.

Duits: Hals und Beinbruch
Als groet in Nordrhein-westfalen: Mahlzeit
 
Ten behoeve van de overzichtelijkheid heb ik een tweede editie van de Quote of the Month aangemaakt. Het intermezzo van Metrodriver over het naar het Engels vertalen van Duitse termen, heb ik verwijderd om toe te voegen aan de rubriek Cockpit --> Quotes en meer.
 
Back
Top