Advies voor een dertiger

Lay Back,...

Er zijn hier meerdere forum bezoekers die de door mij afgelegde weg gekopieerd hebben. Met zelfs veel meer succes dan ikzelf kan ik wel zeggen! :)

:radar: André :radar:

Nog bedankt voor alle tips destijds.

Ben zelf rond mijn 32ste begonnen met mn PPL en daarna door heel Europa via de KLM Aeroclub uurtjes gemaakt. Geweldige ervaring, kan het iedereen aanbevelen. In de tussentijd met heel veel discipline en een strak schema mn ATPL theorie distance learning gedaan. Dit naast mijn vorige werk en een startend gezinsleven. Hou hier wel de juiste balans in. Daarna een soort van sabbatical genomen en het modulaire programma van Oxford Aviation Academy gevolgd; Waypoint. Instructeurs waren super, de nazorg slecht. In tegenstelling tot de integrated studenten geen ondersteuning.

Met geluk in 2011 een baan bij Ryanair bemachtigd, daar toen zo'n 75% in het assessment afviel. Nu 7 jaar verder en naast diverse omzwervingen in Europa en Marokko terug in NL. Happy wife en kids is een happy life.

Durf te dromen en ambities te hebben, maar zorg voor realisme en discipline en accepteer soms 2-3 stappen terug om er een aantal naar voren te maken.

Heel veel succes met je beslissingen.
 
Nog bedankt voor alle tips destijds.

Ben zelf rond mijn 32ste begonnen met mn PPL en daarna door heel Europa via de KLM Aeroclub uurtjes gemaakt. Geweldige ervaring, kan het iedereen aanbevelen. In de tussentijd met heel veel discipline en een strak schema mn ATPL theorie distance learning gedaan. Dit naast mijn vorige werk en een startend gezinsleven. Hou hier wel de juiste balans in. Daarna een soort van sabbatical genomen en het modulaire programma van Oxford Aviation Academy gevolgd; Waypoint. Instructeurs waren super, de nazorg slecht. In tegenstelling tot de integrated studenten geen ondersteuning.

Met geluk in 2011 een baan bij Ryanair bemachtigd, daar toen zo'n 75% in het assessment afviel. Nu 7 jaar verder en naast diverse omzwervingen in Europa en Marokko terug in NL. Happy wife en kids is een happy life.

Durf te dromen en ambities te hebben, maar zorg voor realisme en discipline en accepteer soms 2-3 stappen terug om er een aantal naar voren te maken.

Heel veel succes met je beslissingen.

Heel erg bedankt voor je input! Nog steeds werkzaam bij Ryanair?
 
Heel erg bedankt voor je input! Nog steeds werkzaam bij Ryanair?

Jazeker. Een kleine 7 jaar en ik heb het prima naar mijn zin. Het is altijd wat je er zelf uit weet te halen. En eigenlijk geen moment spijt gehad. Natuurlijk gaat het commuten je niet in de goede kleren zitten. Aan de andere kant wanneer je erop terugkijkt dan is het een geweldig avontuur.

Succes met je beslissingen.
 
Een korte update van mijn kant, omdat ik jullie toch op de hoogte wil houden van mijn situatie en om aan te geven dat ik jullie input waardeer.

Per 1 februari zal ik mijn huidige carrière (als fiscalist) voortzetten bij een nieuw kantoor (Big 4). Daar verwacht ik na verloop van tijd de balans te kunnen opmaken of mijn gekozen carrièrepad de juiste is.
Oftewel de plannen voor een carrière als verkeersvlieger heb ik vooralsnog in de ijskast gezet.
Het switchen van werkgever zie ik als een mooie, nieuwe uitdaging en ik kan de keuze om wel/niet verkeersvlieger worden (kort door de bocht uiteraard, het behalen van de papieren maakt je nog geen beroepsvlieger:radar:) nog even uitstellen.
Er gaat natuurlijk wel kostbare tijd verloren, mocht ik tot de conclusie komen dat de advieswereld niet mijn ding is. Daarom wil ik nadat ik "gesetteld" ben bij mijn nieuwe werkgever, de PPL boeken (langzaamaan) gaan doorploegen om in ieder geval uiteindelijk recreatief te mogen vliegen.

Als ik het zo teruglees kom ik over als een behoorlijke twijfelkont...:eek:
 
Back
Top