Advies gevraagd

Naja zo als meerdere scholen zeggen ze dat ze contacten hebben met meerder gerenomeerde maatschappijen. En zoals ik zo een beetje rondlees zijn er veel mensen die van EPST afkomen die best leuk terecht zijn gekomen door begeleiding van EPST.

Vooral om zijn contacten als school gaat mijn voorkeur uit naar EPST als ik ga wil beginnen.

Het lijkt mij een fantastische school en vind het super om juist 2 jaar van huis te zijn tijdens opleiding. En De contacten die OXford heeft natuurlijk.

Maar we moeten zien. Als het allemaal goed loopt ben ik pas over 4 a5 jaar klaar. Dus duurt nog wel even.

Kijk er erg naar uit.
 
1) Kijk naar Air France, Emirates, OAA/FlyBe sponsorship misschien de Lufthansa school. Zou zelf, als ik het over moest doen, nooit naar een school als Stella of DFA gaan.

Hebben ze het weer over een emirates flight school! Als deze toegankelijk was voor Hollanders zou ik het zeker na VWO doen, maar de emirates school is nu nog allleen voor arabisch emiraten (zo noem je de inwoners toch, of niet?).
 
Hebben ze het weer over een emirates flight school! Als deze toegankelijk was voor Hollanders zou ik het zeker na VWO doen, maar de emirates school is nu nog allleen voor arabisch emiraten (zo noem je de inwoners toch, of niet?).

Volgens mij klopt het niet helemaal wat je nu zegt.. Ze hebben toch overal in europa van die selectieronden? het enige waar veel mensen tegenaan liepen was dat ze op elke positie geplaatst konden worden (ook buiten de cockpit);)
En het feit dat je 5 jaar contract + 2 jaar opleiding in een grote zandbak moet leven..

of zeg ik nou iets heel geks?

Edit: het bleek dat ik wel iets gek zei, het gaat hier om ETIHAD en niet om EMIRATES.. maarja, het komt wel op het zelfde neer: etihad heeft een baangarantie;) en een baan zou wel fijn zijn in deze tijden..
 
Last edited:
Er wordt de hele tijd gepraat over de Emirates Flight School.. Wordt hier niet Etihad bedoeld? Of heeft Emirates ook een eigen school? Ik kan wel wat vinden over die Emirates Flight School op google (klik) maar er staat nergens dat de opleiding ook maar enige kans op een ab initio baan bij Emirates biedt. Bovendien kan ik eruit opmaken dat het een modulaire course is, er staat in ieder geval niets over een integrated opleiding.

Edit: ik zie net dat Poes me net voor was :grijns:.
 
Die emirates flying school heeft volgens mij niets met Emirates te maken, deze wel (hier), maar die is alleen voor arabisch emiraten. En de airline die in Europa selectie deed was Etihad, een concurrent van Emirates die niet vliegt vanuit dubai, maar van abu dhabi (afstand tussen Abu Dhabi en Dubai is 2 uurtjes met auto ongeveer). Het zou mooi zijn als ik een van deze twee programma's zou kunnen volgen:)
 
Na wat Googlen heb ik een andere vliegschool gevonden: FTA in Adelaide, Australië. Zij hebben contacten met allerlei maatschappijen, waaronder Qantas, Emirates en zelfs Cathay. Ik stond hier eerlijk gezegd nogal versteld van. Hier de link. Zit hier een addertje onder het gras? Ik kon hem eerlijk gezegd niet vinden.
 
Last edited:
Naja zo als meerdere scholen zeggen ze dat ze contacten hebben met meerder gerenomeerde maatschappijen. En zoals ik zo een beetje rondlees zijn er veel mensen die van EPST afkomen die best leuk terecht zijn gekomen door begeleiding van EPST.

Beste Royaldman, ik moest even kijken want je had je avatar veranderd...
Ik lees dat EPST je bij gerenomeerde maatschappijen plaatst, jij wilde zeggen dat Ryanair dat niet is? Beetje gevaarlijk om dat te zeggen op een openbaar forum.
EPST kan op dit moment ook niet veel voor ons doen, ze kunnen namelijk geen banen creëren (helaas).

Met dat uren maken is het inderdaad wisselend, hangt een beetje af van je basis geloof ik.

Greetz..
 
Ik heb niet alle websites met info over de scholen gelezen, maar lees alsjeblieft goed wat er staat. Contacten hebben met..... en dat soort uitspraken. Dat is tamelijk nietszeggend.

Als ik in een kroeg sta en praat met iemand van recruitement van bijv. Lufthansa dan heb ik contact met hem maar of hij mij een baan geeft is een tweede.

Als ik als school 1x per half jaar Quantas bel, dan heb ik ook contact.

Hoe concreter hoe beter zou ik zeggen!

Just trying to help! ;)
 
Na wat Googlen heb ik een andere vliegschool gevonden: FTA in Adelaide, Australië. Zij hebben contacten met allerlei maatschappijen, waaronder Qantas, Emirates en zelfs Cathay. Ik stond hier eerlijk gezegd nogal versteld van. Hier de link. Zit hier een addertje onder het gras? Ik kon hem eerlijk gezegd niet vinden.

Ik heb een beetje rondgekeken op deze school en het blijkt dat alleen die gesponsorde cadets van emirates, qantas en cathay enz. daar terecht komen. Kijk maar bij het FAQ
 
Ryanair vind ik ook gerenomeerd. Een goede werkgever lijkt mij.MJS.

Ik zou het zeker niet vervelend vinden m daar te werken.

Veel starts en landingen.. Eerst dat maar en dan eventueel later naar ICA.

Maar goed normaal bedoel ik dus. Worden veel studenten wel geplaatst als je van OAA kom.

Echter nu is het inderdaad lastiger om aan een vliegende baan te komen.

Dus dat wilde ik ermee zeggen,

en ja had even zin in ander plaatje..

Net als een vrouw.. Elke keer naast de zelfde wakker worden is ook saai.

Net een auto .. die wissel je ook af en toe op he,, haha
 
Als je nou ook een andere manier van typen neemt :grijns:
Grapje! (niet aangevallen voelen, wat tegenwoordig vaak gebeurt!) :p:
 
Vind het wel handig puntsgewijs alles neerzetten. Lekker ruim opgezet. Geen ge prik prak
 
Ik zal dan voortaan wel weer prik prak op elkaar. krijg ook altijd commentaar.haha.
eerst over mijn ..<puntjes en nu over mijn Alineas.haha.
Ik zal wel weer lekker alles op elkaar prakken.

nu weer back to TOPIC
 
Hahaha dankje!;)
Het is niet dat je altijd commentaar krijgt, beschouw het als opbouwende kritiek. :p:
Dus: niet zoveel puntjes, hoofdletters, leestekens :grijns:
Want jouw bijdragen zijn wel heel goed vind ik persoonlijk;)

:eek:fftopic:

En nu weer back on topic!
 
Ryanair vind ik ook gerenomeerd. Een goede werkgever lijkt mij.MJS.

Ik zou het zeker niet vervelend vinden m daar te werken.

Veel starts en landingen.. Eerst dat maar en dan eventueel later naar ICA.

Maar goed normaal bedoel ik dus. Worden veel studenten wel geplaatst als je van OAA kom.

Echter nu is het inderdaad lastiger om aan een vliegende baan te komen.

Dus dat wilde ik ermee zeggen,

en ja had even zin in ander plaatje..

Net als een vrouw.. Elke keer naast de zelfde wakker worden is ook saai.

Net een auto .. die wissel je ook af en toe op he,, haha

Echt... wat lúl je nou man, volgens mij probeer jij over je mening over te geven en het te reflecteren op jezelf.

en dan die zin: Worden veel studenten wel geplaatst als je van OAA komt. Is dit nou een vraag of een mening? Ik ben nemelijk wèl geplaatst door OAA bij Ryanair.
Hoezo eerst dat maar en dan ICA? Short haul niet goed genoeg ofzo?

Maargoed daar gaat dit topic helemaal niet over dus laten we deze discussie stoppen.

mvg
 
Jongens, niet zo verhit op elkaar reageren...
misschien dat Royaldman dat als zijn uiteindelijke droom heeft, en dat schiet nu even in het verkeerde keelgat bij jou;)

Ik denk niet dat hij bedoelt dat het maar een baantje is om later een andere baan te krijgen. Ik denk dat je een hele goede baan hebt bemachtigd;)
 
Het gaat er niet om ofdat ik een goede baan of niet heb... het gaat er om dat onze Royaldman allemaal dingen verkondigd die of niet waar zijn of nergens op slaan.

ps. ik vond die opsommingen wel handig ;)...
 
Iedereen zo z'n eigen mening nietwaar? Ik vind alleen wel dat je een normaal berichtje moet kunnen typen zonder om de haverklap puntjes te gebruiken/ elke zin een aparte alinea geven.;)
 
Back
Top