Aan alle UK Vliegers: NL wordt heffingsbevoegd...

Er is dus, na enig googlen, wel een verdrag met Ierland. Vraag is dus of de jongens Ryanair het Ierse danwel het UK verdrag gebruiken. De tekst van Kliko is, voor zover ik het als leek kan beoordelen, alleen van toepassing als het hoofdkantoor gevestigd is in een land waar Nederland géén verdrag mee heeft.
 
JO,

Ik werk bij CX, maar heb een contract met CX UK ltd
Dit is een volledige UK company

IK betaal dus al in HKG en UK en nu wil NL ook poen
 
Het gaat niet om je contract maar de locatie van werkelijke leiding:
-waar worden je roosters gemaakt
-waar zit het bestuur
-waar zit jou payroll department
-vanuit welk land wordt je uit standby gebeld!

als jij kan aantonen dat jij vanuit de uk word aangestuurd door cx vervalt hun argument!
 
Dan zal het miscchien afhangen van de interpretatie van de rechter. Ziet hij CX-UK als de feitelijke leiding van jouw bedrijf, of is dat toch het kantoor in Hong Kong? Het besluit gaat uit van het land waar de feitelijke leiding zit. Het verdrag tussen de UK en Nederland zegt ook zoiets als ik me niet vergis (kan de tekst niet zo snel vinden). Saillant detail is dat je ook belasting betaalt in Hong Kong. Er is dus ergens toch een fiscale connectie met Hong Kong?
 
Ik denk dat je er ook onderuit kan door aan te tonen dat je uk inwoner bent! Het verdrag is namelijk geldig voor inwoners van nl en uk!

Blijkbaar meent de bel dienst dat er geen connectie is tussen jou en uk aangezien zij vinden dat je voor een HKG bedrijf werkt en jij geen inwoner van de uk bent! Het verdrag zou daarom niet van toepassing zijn.
 
Succes Kliko.

Wat geen speculatie is, is dat àls je onder het UK-Ned verdrag valt, je ook in Nederland belasting af zult moeten dragen. Dit in het geval dat je langer dan 48 uur uit de UK bent tijdens je werkdagen, zoals eerder hier vermeld. (oud verdrag)
 
ok

thanks,
ik heb in HKG betaald, en UK en nu in NL
ik heb het gewoon gehad hoe kan ik nu in 3 landen moeten dokken!!!!

vandaar dat ik niet wil speculeren ik ben er gewoon moe van
 
Heb net een brief gekregen dat ik helemaal geen aangifte meer hoef te doen in NL!

Succes ermee, hoop dat het een beetje meevalt.
 
Klopt het dat RYR gevestigd is in Dublin? Dan zou het dus inderdaad kunnen dat ze dit deel van Ierland zien als een land zonder verdrag. Het verdrag tussen NL en UK geldt voor noord-Ierland.

Overload werkt voor Ryanair UK. Binnenkort heb ik wat meer info hoop ik. Volgende week naar NL om de post te halen.
 
Ik verwacht overigens zelf geen gedoe. Toen ik in het buitenland woonde ben ik uitgeschreven geweest en sinds ik terug ben heb ik ieder jaar aangifte gedaan. Heel braaf allemaal......
 
Overload werkt voor Ryanair UK. Binnenkort heb ik wat meer info hoop ik. Volgende week naar NL om de post te halen.

Ryanair uk is leuk maar het gaat erom waar de dagelijkse leiding van FR zetelt. Zelfde verhaal als KLIKO met CX uk.
 
@ WW1 Flying Ace

Heb net een brief gekregen dat ik helemaal geen aangifte meer hoef te doen in NL!

Ik zou die brief in een grote kluis opbergen. Maak wat kopietjes, misschien hebben je collega's er nog wat aan! (In KLIKO's scenario).
 
Back
Top