23-09 D-Day passage MP

Uhm, jij scheerde alle 2600 KLM vliegers over 1 kam, dus deed ik dat ook eventjes ;) Waarmee ik wou aangeven dat kennelijk niet iedereen bij de KLM hetzelfde denkt.... (en volgens jou het overgrote deel wel)

Kom op 76, ik vraag je nogmaals om je uitsluitend op feiten en waarheden te baseren. Ik heb nergens 2600 KLMers over 1 kam geschoren, dat doen anderen hier en ik bestrijd dat slechts.

Vwb jou post #314

Dat betekend eigenlijk dat de MP vlieger er op vooruit gaat; betere arbeidsvoorwaarden, pensioen, carriere mogelijkheden etc. en waarbij de juniore KLM vlieger stagnatie gaat ondervinden..wat moet er namelijk met die 113 767 vliegers gebeuren die zich te goed voelen om (met behoud van salaris) op een F70 te vliegen.Cpt A330 wellicht...leuk trouwens voor die jongens die het geen probleem vonden om een 767 in te ruilen voor een F50 functie bij KLC. Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, maar volgens mij is dit toch echt omgekeerde wereld..
 
Uhm, jij scheerde alle 2600 KLM vliegers over 1 kam, dus deed ik dat ook eventjes ;) Waarmee ik wou aangeven dat kennelijk niet iedereen bij de KLM hetzelfde denkt.... (en volgens jou het overgrote deel wel)
Helaas kwam het bericht wel van een airwork gebruiker, maar niet via een airwork pb, maar via een andere weg. daarom zal Diana daar niets mee kunnen. Slim van de stuurder, die kennelijk bang was zijn account ermee te verliezen.

Als jij weet dat het een airwork gebruiker is, dan kun je die informatie gewoon aan Diana doorspelen. Of die info nou via een airwork PB kwam of een andere weg..of ben je misschien een klein beetje aan het jokkebrokken..
 
Dat betekend eigenlijk dat de MP vlieger er op vooruit gaat; betere arbeidsvoorwaarden, pensioen, carriere mogelijkheden etc. en waarbij de juniore KLM vlieger stagnatie gaat ondervinden..wat moet er namelijk met die 113 767 vliegers gebeuren die zich te goed voelen om (met behoud van salaris) op een F70 te vliegen.Cpt A330 wellicht...leuk trouwens voor die jongens die het geen probleem vonden om een 767 in te ruilen voor een F50 functie bij KLC. Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, maar volgens mij is dit toch echt omgekeerde wereld..

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.
Zal mezelf even verduidelijken.
2 Sen lijsten behouden.
Positie behouden. Dat betekend in dit geval dat de 76 vliegers naar Cargo moeten. Baas blijft baas, Co blijft Co
Middels een verdeelsleutel promoties. Makkelijkste oplossing., Als er een baas MP weggaat, schuift er een co MP door. Als er een baas KLM weggaat, schijft er een co KLM door. (heel simpel gesteld) Zie serieus niet in wat voor beperking dit heeft voor de juniore KLM vlieger.
Anders wellicht met een verdeelsleutel...

Betere secundaire arbeidsvoorwaarden en pensioneregeling doen volgens mij niet ter zake, daar dat allebei secundair is. Daar worden de KLm vliegers dan ook niet in benadeeld als de MP vliegers dat nu ook krijgen. Dat is wellicht het geluk omdat je voor een "andere baas" werkt.
En als ik het goed begrijp is dit ook het scenario waar de VNV zich op richt, als ik, nogmaals, goed ben geinfomeerd. Fokkerkoning beaamde dat in ieder geval in zijn post van 6-12 om 21.51, echter ik weet (nog) niet wat er gisteren besproken is)

Voor wat betreft de andere zaken, check je PM even, ik heb daar een en ander uitgelegd. VWB de PB's wil ik het er verder bij laten zo.
 
Precies, deze oplossing wil de VNV, de KLM Ledenraad,de KLM en het overgrote deel van de KLM vliegers. De enigen die iets anders willen..lees betere condities...zijn de MP vliegers.

Ik ben blij dat wij het nu tenminste eens zijn, ik hoop dat de MP Ledenraad snel zal volgen. Vrees dat ze anders het deksel op hun neus gaan krijgen...
 
Last edited:
Misschien dat ik iets gemist heb:

Iedereen is het gelukkig weer eens (2 lijsten en elke MP vlieger van MP naar Cargo, wie naar KL wil gaan gaat op de sr lijst onderaan beginnen), maar wie heeft in hemelsnaam verzonnen dat de ERF's terug zouden moeten naar KL? KL kan die kisten nog steeds niet (voluit) vullen, de BCF's van MP zijn op 1 na allemaal weg voor een paar jaar. Overigens, misschien ten overvloede, wilde MP helemaal geen BCF's hebben, maar is het voorstel toen voor de ERF getorpedeerd door de RvC (lees: KL en Maersk directie).

Het "droom scenario" is nog steeds dat AF eindelijk eens een keer groen licht zou geven om te kunnen uitbreiden. Naar wat ik gehoord heb minimaal 2 kisten erbij en het grootste probleem zou opgelost zijn en everybody happy (inclu AF) :yeehaa:
 
We als groep?

Ik dacht dat je niet voor Martinair of KLM vloog, en Trans vliegt niet meer met 757's.

Waar vlieg je dan binnen de groep?
 
Klopt, ik praat dan ook vanuit dit topic. Vandaar "we".
Ze had wellicht beter gestaan. Om verwarring te voorkomen
 
Ten onrechte wordt door veel mensen verondersteld dat de KLM-directie voorstander is van de uitruilvariant. De VNV president heeft zelf al laten blijken dat de uitruilvariant een VNV-stuk is waar van alle kanten, inclusief de directie, veel kritiek en druk op is.

Sterker nog, het is de KLM directie die de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid en heeft voorgesteld dat er 45 FTE purser en 65 FTE tweebander horizontaal ingestroomd door MP-cabin crew worden opgevuld. Of dit een dringende wens is van de directie of dat dit een experiment is alvorens iets soortgelijks bij de vliegers (en de sterkere vliegervakbond) te bewerkstelligen is de vraag; in beide gevallen zou dat nadelig *kunnen* uitpakken voor juniore KLM'ers.

Consolidatie en synergie, daardoor kostenbesparing is natuurlijk essentiëel in deze tijd (en wanneer niet). Niet alleen tussen KLM-MP liggen hier nu (lastige) kansen, maar ook bij HV wordt door KLM nu hard ingegrepen. Nieuwe KLM'er als CEO en in andere hoge functies, autonomie beperken (Denemarken schrappen) en flinke low-cost uitbreiding waarbij de directie nu voor het eerst juist wel wil dat HV naast KLM op eenzelfde route gaat vliegen. Dat wordt dus interessant in de nabije toekomst en gegarandeerd zullen veel vliegers daar niet blij mee zijn. Dit zijn waarschijnlijk de vliegers die het meeste te verliezen hebben!
 
Hollandse kneuterigheid ten top

Hollandse kneuterigheid ten top

HaHa wat leuk om te volgen deze kneuterigheid, lees de krant van wakker NL eens over AF-KLM en de komende strijd met honderden kisten vanuit ME en FE.
Binnen NL consolideren kan niet eens met 1 of 2 kisten....
 
Dinsdag een infosessie in Badhoevedorp 'om de gemoederen te bedaren'.

Ben benieuwd, gaat er iemand naar toe? Zelf kan ik niet, helaas.
 
oké, laat ik dan maar de eerste zijn,

Enigzins verbaast dat na de eerste notificatie van het bestuur over het probleem van vertrouwen in het VNV bestuur van MAC vliegers en de volgende publicatie voor omroep voor een bijeenkomst om het wantrouwen weg te nemen......

er nog geen enkele reaktie is op zowel dit forum als het VNV forum.

Ik kon er helaas niet bijzijn maar ben wel razend nieuwsgierig wat er is gebeurd!!

Graag reakties
 
Ik was aanwezig in de bomvolle zaal, maar heb nauwelijks nieuws gehoord. Eén dezer dagen zal er wel een OdH in je (virtuele) brievenbus vallen.
 
Vind het niet gek dat de MAC mensen weinig vertrouwen hebben in de VNV, het is toch gemeengoed dat het eigenlijk èèn grote KLM club is?
AF/KL is toch èèn groep nu, waar is dan die collegialiteit?
Fijne bende weer zeg, iedereen vliegt elkaar weer in de haren en gunnen het licht niet in andermans ogen.
Als je zo had gereageerd op de KLS/NLS naar je collega cursisten had er een lekker sfeertje gehangen tijdens de opleiding, denk daar ook eens een keer aan.
 
precies, dus het wordt tijd dat MP vliegers inzien dat het zo niet werkt en dat ze moeten samenwerken met KLM vliegers om hun baan te behouden....of bedoelde je dat niet?:)
 
Niet echt, kan er gelukkig nuchter tegenaan kijken omdat ik hier geheel neutraal in sta maar denk toch echt dat de KLM,ers is een beetje terug in hun schoenen moeten stappen. Draai de rollen eens om, stel je eens voor dat het andersom had geweest, hoe had je er dan zelf ingestaan? Waarschijnlijk zullen de KL mensen nu roepen:" Ik zou met alles tevreden zijn geweest" Yeah Right!
Kom op mensen, logisch dat je van een 76 naar een A330 of 74 wilt stappen en niet naar een F70, en dat de junior KLM'er dan eventjes moet wachten so be it. Er is uitstroom genoeg van KLC naar KLM en de junior is heel erg gelukkig op die 70 hoor.
Dat hier het VNV weer hoog van de toren aan het blazen is voor de KLM'ers is natuurlijk te verwachten maar.... jullie zitten nu allemaal in èèn groep, de AF/KL groep dus gedraag je daar dan ook eens naar. Waarom moet de ene club zich altijd zoveel beter voelen dan de andere? Het zijn COLLEGA'S.
 
Back
Top