Search results

  1. S

    Aangeboden: Complete set PPL theorieboeken van Bas Vrijhof

    De boeken zijn zo goed als nieuw (ik ben de eerste eigenaar). In twee boeken zijn in enkele hoofdstukken wat zaken met pen onderstreept. Heb je interesse? Doe een goed bod en ze zijn voor jou!
  2. S

    Stoppen met PPL opleiding en later afmaken

    Vliegers, Even een vraag uit pure interesse. Ik stel hem in deze hoek van het forum omdat ik denk dat hier de kans het grootst is dat de juiste mensen hem lezen (had hem ook in de opleidingshoek kunnen gooien). Stel je voor dat je een uurtje of 20 heb gevlogen voor je PPL opleiding...
  3. S

    Claim indienen tegen AMC ivm fouten tijdens keuring?

    Vliegvrienden, Eindelijk heb ik hem, mijn medical klasse 1. Na bijna 7 maanden getouwtrek. Ik ben begin juni afgekeurd en er zijn mijns inziens grote fouten gemaakt. Dankzij het falen van het betreffende AMC heb ik ongeveer 500 euro extra moeten uitgeven om bij IVW aan te tonen dat ik gewoon...
  4. S

    Medisch: Ogen bij herkeuring klasse 1

    Beste vliegvrienden, Tijdens mijn initiële JAA klasse 1 keuring bleek ik bij het oog-onderzoek op het randje van m'n refractie en "kleurveiligheid" (via lantaarntest gehaald) te zitten. Omdat ik op het randje zat maak ik me wat zorgen over toekomstige herkeuringen. Kunnen mensen die al eens...
  5. S

    Laseren

    Beste vliegvrienden, Mijn oogsterkte zit op het randje van de toegestane marges van de JAR-FCL. Dit geeft me wat spanning als het gaat om keuringen. Verder is het dragen van een bril of lenzen niet hinderlijk, maar zonder zou natuurlijk beter zijn. Vandaag was ik bij de optometrist en hij was...
  6. S

    Hoorzitting IVW

    Hallo airworkers, Een aantal van jullie kennen mijn situatie al, maar hierbij nogmaals samengevat: Ik ben in Arnhem tijdens mijn medical class 1 afgekeurd op de sterkte in mijn linkeroog en kleurenblindheid. Hierop ben ik naar een oogarts geweest voor een second opinion. Hij constateerde dat de...
  7. S

    Advies nodig met betrekking tot bezwaar tegen IVW (kleurzien)

    Hallo allemaal, Ik zou graag advies ontvangen van mensen die al eens in een bezwaarprocedure tegen het IVW hebben naar aanleiding van een Medical. Ook advies van anderen is uiteraard welkom :) Soms kom je bij Medicals vreemde gevallen tegen, ik ben er ook zo één. Enkele weken geleden heb ik...
  8. S

    Nut Ishihara test (kleurzien)

    Hallo allemaal, Eerst even voorstellen; ik ben Henco en heb plannen om in de toekomst bij MAF (Mission Aviation Fellowship) te gaan vliegen. Hiervoor heb je op z'n minst CPL/IR nodig. Daarom heb ik afgelopen week m'n Medical Class 1 ondergaan. Tot mijn grote verbazing werd ik "in principe"...
Back
Top