Search results

  1. H

    Ryanair - Base Kiezen?

    Ik heb gelezen dat Ryanair 41 bases heeft waaronder Charleroi. Nu vroeg ik me af in hoevere je vrije bent / inspraak hebt omtrent de keuze van je base. Ik zou namelijk graag naar België commuten. Of dit nu voor RYR is of een andere club, commuten staat vrij hoog op m'n verlanglijstje. Het...
  2. H

    Dubbelen & selecties

    Beste Airworkers, Iedereen kent het fenomeen dubbelen / blijven zitten wel, maar hoe springen vliegscholen hier mee om als ze weten dat de kandidaat vlieger dit heeft meegemaakt, misschien zelfs 2 keer. Is hier ook een verschil tussen bij luchtmacht & burgerlijke selecties?
  3. H

    Enkel piloot worden via Sponsored Scheme

    Ik wil al een hele tijd piloot worden en was tot op heden ook altijd bereid daar een ton voor neer te tellen. Sponsored Schemes zoals die van Lufthansa bijvoorbeeld, geven een baangarantie en kosten je praktisch niks. Als je rekening houd met het aantal werkloze piloten met veel meer uren, de...
  4. H

    Gliden levert voordeel bij eventuele emergencies ?

    Ik denk maar aan Gimli Glider (Air Canada Flight 143) waarbij de gezagsvoerder ook zweefvlieger was. Idem bij de Hudson landing, ik ben aan het twijfelen over Speedbird 9. Is dit louter toeval, of heeft zweefvliegen echt zijn voordeel bij bepaalde noodgevallen zoals loss of engine thrust ...
  5. H

    PPL halen in de VS - 2 jaar later Integrated gaan

    Beste Airworkers, Ik zou graag tijdens de maanden Juli en Augustus mijn PPL halen in de States. In je eentje daarheen trekken om je brevet te halen is volgens mij van veel grotere waarde qua levenservaring en dergelijke tijdens eventuele FTO’s / Airline selecties De weersomstandigheden in bvb...
  6. H

    Welke typerating zou je het liefst hebben

    Titel spreekt voor zichzelf. Welke typerating zou je graag hebben of gehad hebben. Het kan natuurlijk zijn dat je nu A319 vliegt maar graag een DC3 typerating zou gehad hebben, m.a.w. de topictitel is een beetje foutief gekozen maar je snapt wel waar ik met dit topic heen wil gaan, nl. welke...
  7. H

    Jouw favo & minst favoriete livery

    Zou, even een relaxed topic openen over liveries, dat waarschijnlijk na een tijdje niet zo relaxed meer zal, laten we hopen op goede afloop ! :biertje: Favoriete livery : Austrian Minst favoriete : KLM :rolleyes: nou ja sorry, ik ben niet zo een fan van de kleur blauw
  8. H

    In principe kan iedereen bij elke airline werken?

    Onder het motto van "Domme vragen zijn ook vragen" lever ik even mijn bescheiden bijdrage ;) Als alles goed gaat krijgt elke OAA graduate die een overall score van 80% behaald een interview bij BA - Natuurlijk lopen niet alle graduates zomaar de strenge BA selectie door. Als je de selectie...
  9. H

    Kansen na omzetten brevet van JAA naar FAA

    Als je na het afronden van je opleiding onder JAA normen beslist je brevetten om te zetten naar FAA standards, omdat je in Europa al een aanzienlijke periode soliciteerd zonder enig resultaat beslist om in de states werk te zoeken. Kan je dan soliciteren bij carriers alvorens je je brevetten...
  10. H

    België staat niet zo open voor luchtvaart t.o.v. Nederland ?

    Het is me al vaker opgevallen dat Nederland t.o.v. België een beetje een 'grootmacht' is op gebied van luchtvaart, laat ik even wat voorbeelden geven Als je in België verteld dat je piloot wil worden, vind men dat idee maar niks, dit uit zich ook in het aantal vliegscholen en de kwaliteit...
  11. H

    Oxford via OAA of EPST?

    int. left blank
  12. H

    PPL alvorens een Integrated opleiding te volgen

    Hoi, Ik zit momenteel op 17 jarige leeftijd, al een tijdje in het 5de middebaar en zal ongeveer halverwege 18 worden, wat wil zeggen dat ik min of meer mag doen wat ik wil, dus ook een PPL halen met mijn spaargeld ;) Ik wil graag proberen alles af te ronden tijdens de zomervakantie (bij...
  13. H

    Nut van luchtvaartgerelateerde studie @ Uni / Hoge School

    Hoi :) Momenteel volg ik Boekhouden met een stukje Informatica erbij ... (Belgie - TSO) en wil graag zo snel mogelijk de lucht in, natuurlijk is het beter om soms langer op de grond te blijven door bvb een luchtvaart gerelateerde studie te volgen om je selectie kansen etc te vergroten, zoals...
  14. H

    [Interesse] wil graag zoveel mogelijk leren

    Hoi, ik wil net als alle andere aspirant-piloten op dit fora piloot worden. Ik heb nog een hele weg af te leggen en zou me tijdens de resterende jaren op de middelbare school en hogeschool/universiteit wat willen voorbereiden ... Niet omdat ik het makkelijker zou hebben tijdens mijn opleiding...
  15. H

    Volgens mijn baas geen piloot kunnen worden ...

    Volgens mijn baas, waar ik nu al een maand werk als jobstudent (Horeca, kelner in een restaurant) kan ik 'geen piloot worden' omdat ik ... 1) Af en toe een kommetje vergeet af te ruimen omdat ik bvb mijn beide handen (en armen ;)) vol had en er geen plaats meer was om bvb dat potje te zetten...
  16. H

    OAA Buys Parc Aviation

    Sorry, double post *editted*
Back
Top