Kansen na omzetten brevet van JAA naar FAA

Hades

New member
Als je na het afronden van je opleiding onder JAA normen beslist je brevetten om te zetten naar FAA standards, omdat je in Europa al een aanzienlijke periode soliciteerd zonder enig resultaat beslist om in de states werk te zoeken.

Kan je dan soliciteren bij carriers alvorens je je brevetten hebt omgezet? Dan is er weer wat minder risico moest het daar ook niet lukken en er toch plotseling een EU carrier antwoord op je solicitatiebrieven.

Hoe realistisch is het om als EU citizen aan de bak te komen bij een carrier zoals bvb UA - Ik neem aan dat je daarvoor US citizenship nodig hebt en dat blijkt niet echt makkelijk te verkrijgen na 9/11.

En hoeveel verschil maakt de FTO waar je je brevetten hebt behaald uit, zoals bvb EPST? Is dit net weer iets wat ze 'leuk' vinden of heeft men de 'onze scholen en graduates zijn beter mentaliteit' ?

Kind regards
 
Je moet je dan eerst druk maken om er legaal te mogen werken, lees hoe krijg ik zo snel mogelijk een Greencard. Je kunt nu meedoen met de DV-lottery, maar de kans dat je een Greencard wint is iets van 0,5% ofzo. Worden maar 50.000 uitgedeeld en miljoenen mensen doen er aan mee over de hele wereld. Je hebt alle rechten als alien resident, dus je kunt dan ook voor UA vliegen. Maar er is geen enkele carrier die je zal sponsoren, dus de kans is zeer klein om hier te vliegen mits je een Amerikaanse trouwt. Been there, done that.

Wat betreft omzetten JAA naar FAA, het schijnt binnen een poep en een scheet gedaan te zijn. Het enige probleem zullen je financiën zijn. Een Europese opleiding is 150K tegenwoordig in euro's en opleiding VS zal iets van 60K in dollars zijn. Ik ben net aangenomen bij Colgan en first year pay is ongeveer $22 per flight hour, dus tijden dat je niet in de lucht zit, krijg je niet betaald. Guaranteed flight hours per month is 75, dus ik krijg in ieder geval voor 75 uur uitbetaald in de maand. Ik sta ook nog 75 uur per maand op reserve, maar dan krijg ik niet betaald (mits ik moet vliegen natuurlijk). Al met al is minimum salaris bij regionals iets van $1,700 per maand. En een Airliner interesseert het zich geen ruk of je je ratings bij de farmer Joe hebt gehaald of bij een veels te dure FTO in Florida ;)
 
Nee, je komt niet zomaar bij een carrier in de VS.
Hier de requirements van Delta Airlines:

General Requirements
At least 21 years of age
Graduate of a four-year degree program from a college or university accredited by a recognized accrediting organization
Degrees obtained from a non-U.S. institution must be evaluated for equivalency to U.S. degrees by a member organization of the National Association of Credential Evaluation Services (NACES).
Postgraduate education will be given favorable consideration.
Current passport or other travel documents enabling the bearer to freely exit and re-enter the U.S. (multiple reentry status) and be legally eligible to work in the U.S. (possess proper working documents)
FAA Requirements
FAA commercial fixed-wing pilot license with an instrument rating
Current FAA First Class Medical Certificate
Passing score on FAA ATP written exam preferred
Flight Time Requirements
Minimum of 1,200 hours of total documented flight time
Minimum of 1,000 hours of fixed wing turboprop or turbofan time

veel succes d'r mee....
 
Back
Top