Search results

  1. PH-FLY

    Austrian Airlines AUA Sim Screening

    Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar vliegers die recent een selectie bij AUA hebben afgerond. De eerste fase (GU) heb ik succesvol afgerond en nu staat de SIM screening voor de deur. Ze geven aan dat de grading in Wenen is en dat deze 2 dagen duurt. Vreemd want voor een SIM screening zou ik een...
  2. PH-FLY

    Swiss piloten

    Hallo lotgenoten, Zijn er hier misschien ook piloten aanwezig die momenteel vliegen bij Swiss? Graag zou ik wat additionele informatie willen ontvangen over de Swiss organisatie en de procedures. Uiteraard heb ik al op de Swiss website en Wikipedia gekeken, maar ik ben op zoek naar "inside...
  3. PH-FLY

    Hoe ziek is de markt tegenwoordig?

    Beste allemaal, Er worden tegenwoordig steeds hogere eisen gesteld aan benodigde ervaringsuren en TT voordat überhaupt op de (weinige) vacante posities in de cockpit gesolliciteerd kan worden. Dit is natuurlijk het welbekende kip en ei verhaal; zonder ervaringsuren geen baan, zonder baan geen...
  4. PH-FLY

    MCC ervaringen

    Beste Airworkers, Ik hoop de komende weken mijn CPL af te kunnen ronden en daarna is het tijd voor de MCC rating. Er zijn veel aanbieders van een JAR MCC training, de ene aangevuld met de JOC, een andere weer op een full motion simulator. Ik hoor ook dat er MCC opleiders zijn die al een soort...
  5. PH-FLY

    Voorbereiding IFR training

    Beste Airworkers, Ik ga binnenkort beginnen met mijn IR opleiding. Nu zijn velen van jullie mij voor gegaan en ik zou graag van jullie willen weten welke software jullie in die tijd gebruikt hebben om SID's, STAR's en IR Navigation te oefenen buiten de daadwerkelijke trainingsvluchten. Er...
  6. PH-FLY

    Modular Flight Training bij SAA

    Beste Airworkers, Heeft iemand van jullie ervaring met het modulair opleidingstraject CPL-ME-IR en/of MCC bij Scandinavian Aviation Academy (SAA) in Zweden? Alvast bedankt voor jullie reacties! Groet, PH-FLY
  7. PH-FLY

    Fans van Rocky?

    Het moet toch niet gekker worden: http://www.nu.nl/algemeen/2095074/bemanning-vliegtuig-onderling-vuist.html
  8. PH-FLY

    Transavia.com stationeert vliegtuigen op Deense luchthavens

    De een zijn dood is een ander zijn brood... Slimme zet van Trans! 07-11-2008 SCHIPHOL - Prijsvechter Transavia.com start binnenkort met vluchten vanaf de Deense luchthavens Kopenhagen en Billund naar zonbestemmingen. Op beide luchthavens worden vliegtuigen gestationeerd, meldt vrijdag (7...
  9. PH-FLY

    Fly me to the moon...

    Duur tripje! Zo slecht gaat het blijkbaar niet met de economie. Althans, deze man heeft geen klagen... :wegkwijt: BAJKONOER - Een Russische Sojoez-ruimtevaartuig met aan boord een Amerikaanse ruimtetoerist is zondag (12 oktober) succesvol gelanceerd vanaf de Russische lanceerbasis Bajkonoer in...
  10. PH-FLY

    Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken!

    Beste Airworkers, Ik ben op zoek naar meer informatie aangaande de aftrekposten bij een modulaire ATPL opleiding. Ik volg de modulaire opleiding naast een fulltime baan. Nu mag ik 15.000 euro per jaar als aftrekpost opgeven in het kader van de aftrekbare studiekosten. Nu vraag ik me af hoe het...
  11. PH-FLY

    IFR RT License online vanuit huis???

    Beste Airworkers, Ik wil eind dit jaar van start gaan om mijn IFR RT license in de wacht te slepen. Mijn VFR RT license heb ik gehaald door een aantal avonden klassikaal les te krijgen van een luchtverkeersleider en vervolgens bij het CBR een examen af te leggen. Inmiddels is het CBR ook aan...
  12. PH-FLY

    Turkse piloot laat 15-jarige achter stuurknuppel

    Je kunt tegenwoordig niet vroeg genoeg beginnen met het opbouwen van je vlieguren. Ik vind het een mooi gebaar van de beste man! :passed: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=27825
  13. PH-FLY

    75-jarig jubileum NNAC 28 september

    Wie gaan er allemaal naar het 75-jarig jubileum van de Noord Nederlandse Aero Club (NNAC) op EHGG op zondag 28 september?
  14. PH-FLY

    ArkeFLY AMS -> VRA 24 mei

    Ola, Toevallig een Airwork member die het Arkefly toestel op 24 mei van AMS naar VRA vliegt? Of de omgekeerde route op 14 juni? Greetz, PH-FLY
  15. PH-FLY

    Kabinet onderzoekt vier toekomstopties voor Schiphol

    Artikel: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=25153 Lijkt me een beetje overbodig nu de vliegtax vrolijk doorgevoerd wordt... :stapelge:
  16. PH-FLY

    Huisdier in de lucht

    Weet iemand of het is toegestaan om een huisdier mee te nemen in het vliegtuig (general aviation)? En dan bedoel ik de wat grotere huisdieren zoals een hond. Alvast bedankt voor de reactie. Greetz, PH-FLY
  17. PH-FLY

    Fiscaal voordeel bij Modulair opleidingstraject

    Ik las laatst een post waarbij aangegeven werd dat wanneer men een modulaire opleiding volgt, dat dan slechts 15.000 euro per jaar als aftrekpost meegenomen mag worden. Dat is dan ook het maximum bedrag op jaarbasis (tenminste, als je al een eerdere studie hebt afgerond, ivm...
  18. PH-FLY

    Pilotentekort vs. werkloze piloten

    Ik weet het, er is al veel over gesproken, aan de ene kant het sprookje dat er een pilotentekort aan het ontstaan is en aan de andere kant het grote aantal werkloze piloten die wel in het bezit zijn van de juiste papieren, maar niet aan de bak komen. Kan iemand mij vertellen of de werkloze...
  19. PH-FLY

    Oude knakkers in het vak!

    Beste allemaal, Ik ben 30 jaar en heb vorig jaar mijn PPL(A) brevet in de wacht gesleept. Ik vind het vliegen fantastisch en wil er graag mee verder. Ik overweeg dan ook serieus om mijn baan op te zeggen om een vliegopleiding tot verkeersvlieger te gaan volgen. Nu weet ik dat ik met mijn 30...
Back
Top