MCC ervaringen

PH-FLY

New member
Beste Airworkers,

Ik hoop de komende weken mijn CPL af te kunnen ronden en daarna is het tijd voor de MCC rating. Er zijn veel aanbieders van een JAR MCC training, de ene aangevuld met de JOC, een andere weer op een full motion simulator. Ik hoor ook dat er MCC opleiders zijn die al een soort van voorselectie maken voor luchtvaartmaatschappijen waarmee zij samenwerken.

Ik ben de overweging aan het maken de MCC op een FFS te doen, zodat ik ook echt kan ervaren hoe het is om met een jet te vliegen. Ik vrees namelijk dat als ik de MCC op een fixed base sim volg, dat het dan ineens heel anders zal zijn wanneer je de grading doet bij een airliner op een FFS.

Het valt verder op dat er grote prijsverschillen zijn tussen de aanbieders. Nu wil ik zeker niet te veel op de prijs letten, het gaat mij meer om kwaliteit en daarnaast de meerwaarde voor de toekomst.

Voor de personen die reeds een MCC gevolgd hebben, waar hebben jullie dit gedaan en wat was jullie ervaring met de betreffende opleider? Ik ben ook erg benieuwd naar jullie mening m.b.t. fixed base vs. FFS...

Informatie m.b.t. MCC opleiders die een voorselectie doen voor airliners is ook heel erg welkom!

Bedankt voor de input!

Groet,
PH-FLY
 
Beste ph-fly
Ik heb goede ervaring met,flight ware in Hoofddorp.MCC op de kingair
Trouwens het maak niet uit op welke type je mcc doet.het gaat uiteindelijk om mcc certificaaat.
Het is een goede en goedkope plek om om je mcc te doen.
 
Oxford doet bijvoorbeeld JOT en MCC combined. Zo opgezet dat het net een type course lijkt. Ik heb 40 leerzame uren gedaan op hun 737-400 FFS in Kidlington, Oxfordshire.




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
NLS/CAE, 6 weken met alle toeters en bellen. Idd net een typerating.
De grootste en snelste verspiller van 20.000 euri
Ach is leuk hoor, maar als je later in een TQ zit met gasten die een paar dagen in een kartonnen doos hebben gezeten, dan is dat behoorlijk zuur.
Zoals Turkisch hierboven al zegt: maakt niets uit.
 
Ik heb MCC gedaan op de 737-800 bij CAE Amsterdam. Is een goeie aanrader!

Is CAE nou niet een van de duurste van de hele wereld?
Op de MCC certificaat staat niet op welke type je mcc heb gedaan.
Dus laten we die uitbuiters nou niet hun zakken vullen,maar deze jongen de weg wijzen waar hij het goedkoop kan doen
 
De vacature van jet2 had als eis dat je een JOC erbij had gedaan, weet niet hoeveel andere maatschappijen dit hebben, ben ze nog niet tegengekomen, maar als je dat wilt moet je er goed naar kijken en zal het wat duurder worden
 
Back
Top