Modular Flight Training bij SAA

PH-FLY

New member
Beste Airworkers,

Heeft iemand van jullie ervaring met het modulair opleidingstraject CPL-ME-IR en/of MCC bij Scandinavian Aviation Academy (SAA) in Zweden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,
PH-FLY
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar waarom heb je die op het oog? Ivm de Ryanair selecties en opleidingen die de school doet?

Het nadeel van het programma vind ik de uren eis voordat je mag beginnen. 165 uur totaal waarvan 100 uur PIC. In vergelijking met andere modulaire trajecten is dat best veel en moet je veel hour building doen voor je aan dat traject kan beginnen. Geldt natuurlijk niet als je die uren al hebt.
 
Ureneis is voor mij geen issue. De reden om die kant op te gaan is het feit dat ik dan tijdens de opleiding in het buitenland zit en me dus fulltime bezig kan houden met het vliegen. Daarnaast is de kostprijs lager dan in Nederland en heeft de SAA banden met EPST en Oxford, wie weet kan dit ooit nog eens in mijn voordeel werken. Het zal in ieder geval geen nadeel zijn...

Wat betreft de Ryanair selecties bij de MCC, dat is natuurlijk mooi meegenomen.

Groet,
PH-FLY
 
PH-FLY,

Ik ben vorig jaar bezig geweest om bij SAA het modulaire traject te volgen.
Je hebt heel veel geduld nodig omdat er nog al wat papier werk moet worden ingevuld. Allereerst moet je een aptitude test doen. Ik heb deze toen bij Gordon Consulting gedaan in Stockholm. Is prima te doen, maar dit terzijde.

Wat betreft de school zelf daar zijn ze zeer vriendelijk en proberen je met van alles helpen.

Maar dan heb je de Zweedse autoriteiten.....

Als je een Nederlands Jaa PPL, hebt dan moet deze worden omgezet naar zweden.

Ze eisen een language proficiency test, ik heb een Engelse maar die accepteerde ze niet.

Je moet je Medical omzetten naar zweden, uit eindelijk zullen je brevetten na het behalen van je opleiding door Zweden worden uitgegeven.

Voordat je in zweden mag gaan studeren, dan moet er voor de Zweedse autoriteit voldoende grond zijn om een goedkeuring te verlenen.

Hier gaat een tijd overheen, en zorg dat je in je brief waarin je aangeeft dat je in zweden een opleiding wilt gaan doen maar daar ook wil gaan wonen en werken!
Als je met een reden komt dat de opleiding gerenommeerd is blabla dat willen ze niet horen.

Dit wisten ze bij SAA in eerste instantie niet!

Het hele proces heeft ong. 5 maanden geduurd!! Voordat ik eindelijk bericht kreeg van de autoriteit dat het OK was.

Inmiddels was ik natuurlijk aan het verder kijken en heb uiteindelijk de modulaire route via Flight Training Europe gedaan. ( ze hebben een aantal jaar geen modulaire opleidingen gedaan, maar zij hier inmiddels weer mee gestart.) Was perfect binnen 3 maanden alles op zak! En in een lekker klimaat! Ik had al een uk PPL dus hoefde weinig om te zetten.


Als je hulp wilt met SAA of FTE laat maar weten. Ik heb nodige mail adressen/contacten.
 
Oja je vroeg eigenlijk of iemand ervaring had met het modulaire traject bij SAA!

Die ervaring heb ik in die zin dus niet! Ben er trouwens wel op bezoek geweest en het zag er prima uit.

Groet!
 
Heeft verder niemand ervaring met deze school? Ook geen integrated studenten die de praktijk inmiddels afgerond hebben?

Groet,
PH-FLY
 
Heeft verder niemand ervaring met deze school? Ook geen integrated studenten die de praktijk inmiddels afgerond hebben?

Groet,
PH-FLY

Op Pprune zijn er wel een paar topics over te vinden, maar ook vrij vraag vind ik.
Ben ook wel geïnteresseerd in ervaringen met deze school
 
Back
Top