Modular Flight Training bij SAA

PH-FLY

New member
Beste Airworkers,

Heeft iemand van jullie ervaring met het modulair opleidingstraject CPL-ME-IR en/of MCC bij Scandinavian Aviation Academy (SAA) in Zweden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,
PH-FLY
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar waarom heb je die op het oog? Ivm de Ryanair selecties en opleidingen die de school doet?

Het nadeel van het programma vind ik de uren eis voordat je mag beginnen. 165 uur totaal waarvan 100 uur PIC. In vergelijking met andere modulaire trajecten is dat best veel en moet je veel hour building doen voor je aan dat traject kan beginnen. Geldt natuurlijk niet als je die uren al hebt.
 
Ureneis is voor mij geen issue. De reden om die kant op te gaan is het feit dat ik dan tijdens de opleiding in het buitenland zit en me dus fulltime bezig kan houden met het vliegen. Daarnaast is de kostprijs lager dan in Nederland en heeft de SAA banden met EPST en Oxford, wie weet kan dit ooit nog eens in mijn voordeel werken. Het zal in ieder geval geen nadeel zijn...

Wat betreft de Ryanair selecties bij de MCC, dat is natuurlijk mooi meegenomen.

Groet,
PH-FLY
 
PH-FLY,

Ik ben vorig jaar bezig geweest om bij SAA het modulaire traject te volgen.
Je hebt heel veel geduld nodig omdat er nog al wat papier werk moet worden ingevuld. Allereerst moet je een aptitude test doen. Ik heb deze toen bij Gordon Consulting gedaan in Stockholm. Is prima te doen, maar dit terzijde.

Wat betreft de school zelf daar zijn ze zeer vriendelijk en proberen je met van alles helpen.

Maar dan heb je de Zweedse autoriteiten.....

Als je een Nederlands Jaa PPL, hebt dan moet deze worden omgezet naar zweden.

Ze eisen een language proficiency test, ik heb een Engelse maar die accepteerde ze niet.

Je moet je Medical omzetten naar zweden, uit eindelijk zullen je brevetten na het behalen van je opleiding door Zweden worden uitgegeven.