Search results

  1. FlightCadet

    Vraagje aan Maastricht-Aachen ATC

    Beste mensen, ik wil komende zondag graag een rondvlucht boven Oirsbeek uitvoeren (als het weer goed genoeg is). Nu zit ik even met de CTR van Geilenkirchen en de CTR van Beek natuurlijk. Volgens de kaarten vlieg ik buiten de circuits van Beek, maar van Geilenkirchen weet ik dat niet. Bij Beek...
  2. FlightCadet

    PPL gehaald

    Voor degenen die het interesseren (mij om te beginnen :)) Ik behoor vanaf gisteren tot de gebrevetteerden, heb namelijk mijn PPL skilltest met goed gevolg afgesloten. Biertje anyone? :biertje::grijns::grijns::grijns:
  3. FlightCadet

    Headset voor SEP

    Beste mensen, momenteel gebruik ik als headset de SkyLite SL900 (d8 ik, http://www.flyskylite.com/products/sl900.asp) met PNR, en ben er best tevreden over. Echter, ik kom dicht bij het moment dat ik mijn PPL heb, en dat ik passagiers mee ga nemen. Daarnaast zal ik meer in controled airspace...
  4. FlightCadet

    Verzekeringen voor PPL

    Beste mensen, als het goed is zal over niet al te lange tijd het PPL brevet in mijn bezit zijn (nog geen examen geboekt overigens, maar progress so far is goed). Als ik zelf mijn PPL heb, zal ik ook zelf voor mijn verzekeringen moeten zorgen. Als ik namelijk een kist huur bij de club val ik...
  5. FlightCadet

    Frequency overspraak?

    Zojuist een vreemd fenomeen meegemaakt: Op de radio op kantoor was de zender uitgevallen die altijd opstaat (Q-music). Vervolgens was één of andere ATC te horen, aan het accent te merken leek het een nederlandse ATC, en had het met APP te maken (de dame van de ATC vroeg o.a. of het toestel een...
  6. FlightCadet

    Landingfees van luchthavens

    Beste mensen, ik ben begonnen met het samenstellen van een lijstje van landingfees van luchthavens, voor als ik een keer m'n brevet haal en eens wat trips ga maken. Op dit moment staan er nog maar een paar op (allen in België, waar ik les heb), maar ik hoop dat de lijst een stuk completer wordt...
Back
Top