Vraagje aan Maastricht-Aachen ATC

FlightCadet

New member
Beste mensen,

ik wil komende zondag graag een rondvlucht boven Oirsbeek uitvoeren (als het weer goed genoeg is). Nu zit ik even met de CTR van Geilenkirchen en de CTR van Beek natuurlijk. Volgens de kaarten vlieg ik buiten de circuits van Beek, maar van Geilenkirchen weet ik dat niet. Bij Beek zal ik wel door het ILS AREA RWY 21 heen gaan (overhead Sittard)

Wat is mijn optimale hoogte als ik over Oirsbeek heen wil (en weer terug naar Genk)?
 
Hoi FlightCadet,

Ik zit dan wel niet in de toren op EHBK, maar heb er wel mijn hele opleiding gevlogen. Beek is een rustig veld qua groot verkeer en er worden in het weekend regelmatig rondvluchten uitgevoerd. Oirsbeek ligt buiten het circuitgebied en het zal voor ATC geen enkel probleem zijn om daar wat sightseeing te doen. Als er groter verkeer aankomt zal je gevraagd worden om de ILS area te verlaten. Wel willen ze natuurlijk je intenties weten dus hou ze goed op de hoogte van je plannen. Hoogte moet je zelf weten, maar onthou wel dat de Maastricht TMA klasse D is met een lower limit van 1500 ft AMSL. Niet zomaar binnenvliegen dus, vinden ze niet leuk. :)

Succes!

Groet, PH
 
Thanks Pizza!

En GBOF, wat wil je precies zeggen? Ik hoop dat ik met vrouw en kinderen toch wel even een tourtje mag maken, n'est çe pas? ;) Ik heb zo gauw geen ander lading-dekkend woord voor ogen.
 
Thanks Pizza!

En GBOF, wat wil je precies zeggen? Ik hoop dat ik met vrouw en kinderen toch wel even een tourtje mag maken, n'est çe pas? ;) Ik heb zo gauw geen ander lading-dekkend woord voor ogen.

Hij denkt dat je met een rondvlucht knaken gaat verdienen maarja laat dat maar zitten. Leuk is evt om nog een dct Maastricht aan te vragen en daar nog wat rondjes te draaien. Vooral het stadhuis ziet er zeer fraai uit vanuit de lucht.
 
FlightCadet, ik heb jaren ervaring met rondvluchten in de buurt van EHRD. Als je ergens niet zeker van bent, zou ik altijd vantevoren even contact opnemen met de betreffende ATC unit. Telefoonnummers zijn in de VFG te vinden. Ik heb ze altijd erg behulpzaam gevonden.

Je kunt op die manier zelfs in de Schiphol CTR dingen doen.


Groet KL.
 
laat maar

Met de term 'rondvlucht' zou ik vandaag de dag (erg) voorzichtig zijn.

De tuinkabouters moeten ook hun bonnen quota halen en gaan fijnmazig te werk.

Na de vlucht, wordt (voorbeeld) de @viator door tuinkabouter A apart genomen en de passagier(s) door tuinkabouter B. Elke partij wordt 'dus' apart ondervraagd.

Valt het woordje 'rondvlucht' dan wordt hier verder op ........ en (passagiers) hoeveel kost zo'n vluchtje .....?

Een transactievoorstel van 500,00 pleuro's heb je zomaar te pakken.

Ik vind dit letterlijk pleuro's door de plee trekken.
Noem het van mijn part, we gaan ff vliegen of we gaan ff bollen, maar geen rondvlucht ;)
 
Tuinkabouters? Pleuro's? Bollen?

Ben volgens mij te lang uit het 'normale' leven want zie dit niet als de Nederlandse taal
 
Met de term 'rondvlucht' zou ik vandaag de dag (erg) voorzichtig zijn.

De tuinkabouters moeten ook hun bonnen quota halen en gaan fijnmazig te werk.

Na de vlucht, wordt (voorbeeld) de @viator door tuinkabouter A apart genomen en de passagier(s) door tuinkabouter B. Elke partij wordt 'dus' apart ondervraagd.

Valt het woordje 'rondvlucht' dan wordt hier verder op ........ en (passagiers) hoeveel kost zo'n vluchtje .....?

Een transactievoorstel van 500,00 pleuro's heb je zomaar te pakken.

Ik vind dit letterlijk pleuro's door de plee trekken.
Noem het van mijn part, we gaan ff vliegen of we gaan ff bollen, maar geen rondvlucht ;)


:passed: Doe 'ns rustig aan man...
 
Allen bedankt voor de reakties, en ik zal ATC van te voren even bellen. Goeie tip Koning Lucht, had ik haast zelf nog aan kunnen denken :)

GBOF, ik begrijp je boodschap, thx ;)

Natuurlijk had ik er zelf ook aan gedacht, wist echter geen vervangende term die de lading dekt. Ik zorg er wel voor dat ik niet in de problemen kom. Ik ga geen betaling vragen van familie en vrienden, en ik ga geen wildvreemden meenemen.
 
Met de term 'rondvlucht' zou ik vandaag de dag (erg) voorzichtig zijn.

De tuinkabouters moeten ook hun bonnen quota halen en gaan fijnmazig te werk.

Na de vlucht, wordt (voorbeeld) de @viator door tuinkabouter A apart genomen en de passagier(s) door tuinkabouter B. Elke partij wordt 'dus' apart ondervraagd.

Valt het woordje 'rondvlucht' dan wordt hier verder op ........ en (passagiers) hoeveel kost zo'n vluchtje .....?

Een transactievoorstel van 500,00 pleuro's heb je zomaar te pakken.

Ik vind dit letterlijk pleuro's door de plee trekken.
Noem het van mijn part, we gaan ff vliegen of we gaan ff bollen, maar geen rondvlucht ;)




GBOF 'uit de ouden doos' weer in de bocht...Pfff, zeg dan niks...jeez...
Ja, ook dat 'tuinkabouters' verhaal begint een behoorlijke baard te krijgen...
 
Back
Top