Verzekeringen voor PPL

FlightCadet

New member
Beste mensen,

als het goed is zal over niet al te lange tijd het PPL brevet in mijn bezit zijn (nog geen examen geboekt overigens, maar progress so far is goed).

Als ik zelf mijn PPL heb, zal ik ook zelf voor mijn verzekeringen moeten zorgen. Als ik namelijk een kist huur bij de club val ik niet meer onder de verzekering van de instrukteur/FTO.

Nu woon ik in Nederland, en les ik in België.
- Weet iemand welke verzekeringen ik moet uitbreiden, dan wel nieuw moet aanschaffen?
- Weet iemand ook bij welke maatschappij(en) ik dat het beste kan doen?

Gezien het feit dat ik in Nederland woon denk ik in ieder geval een nederlandse maatschappij.
 
Neem eens contact op met de Nederlandse Luchtvaartpool. Geen idee of zij dit soort dingen doen, maar je kunt ze allicht even bellen.
 
Als het goed is heeft de verhuurder de kist verzekerd. Een goede verhuurder verzekert aansprakelijkheid t.o.v. derden, je passagiers en als je schade veroorzaakt aan de kist.

Het enige wat (afhankelijk van de situatie) resteert is je eigen risico die m.n. geldt met betrekking tot schade aan de kist.

Bij de Aeroclub kan je dat afkopen.

Als je in het kader van je hypotheek een levensverzekering hebt zorg er dan voor dat vliegrisico (als hobby) is gedekt. Sommige verzekeraars sluiten dat uit.

Wil je meer weten stuur me dan gerust een pm.
 
Back
Top