Search results

  1. metrodriver

    Einde van een MP B767

    Een Martinair B767 in verregaande staat van ontbinding in Victorville, California:
  2. metrodriver

    B767 vliegers gezocht

    Contractair.net JAA license, 767 type, europese basis
  3. metrodriver

    B747-8 eeste vlucht vandaag

    De B747-8 heeft vandaag (Seattle tijd) zijn eerste vlucht gemaakt.
  4. metrodriver

    Kritiek van Frankrijk over leiding vliegverkeer in Haïti

    Kritiek van Frankrijk over leiding vliegverkeer in Haïti:passed::passed::passed: Haiti is het armste land in de westelijk halfrond, en vergelijkbaar met enkele zeer arme landen in Afrika. ATC gaat met papier en potlood, verplichte meldpunten en zodra je van de airway afbent met "what is your...
  5. metrodriver

    md11 crash in Shanghai

    3 voormalige collega's (van Gemini) zijn vanmorgen om het leven gekomen toen de MD11 die ze vlogen voor Avient verongelukte tijdens de take-off in Shanghai. Een vierde ligt in het ziekenhuis. Drie andere crewmembers de loadmaster (Zimbabwe), mechanic (Indonesie) en een Belgische contract...
  6. metrodriver

    weet iemand een goede financiele advocaat?

    Weet iemand nog een goede financiele advocaat? Antwoord via pm. Bijvoorbaat dank
  7. metrodriver

    hole in fuselage B737-300 SWA

    http://www.msnbc.msn.com/id/31902513/ns/travel-news/ Dit was overal groot nieuws in de VS
  8. metrodriver

    KLM 's nachts landen zonder lichten

    Anderhalve week geleden zag ik een KLM kist landen in Lagos zonder ook maar enkele lichten behalve de position lights. In mijn ogen niet echt een goed idee in Lagos, ook niet in het midden van de nacht. Er hoeft maar een crew of een controller problemen te hebben met de accenten van de ander en...
  9. metrodriver

    May day westelijk engeland woensdag

    Woensdagmorgen waren er rond half 8 boven (zuid) westelijk Engeland verscheidene kisten die over guard een vliegtuig hoorden die een mayday uitzond met de tekst "going down", "going in". Iemand een idee wat het was en het resultaat?
  10. metrodriver

    beroerdste velden / approaches

    We hebben de threads gehad met de mooiste vliegvelden en de mooiste approaches, nu is het tijd voor de slechtste, gevaarlijkste meest irritante velden en approaches ter wereld. Ik doe de aftrap: Lagos Nigeria Zodra je ze te pakken krijgt (nadat je dus na een half uur in hun luchtruim uitgevonden...
  11. metrodriver

    FD, don't do this with your King Air

    http://www.kfvs12.com/global/video/popup/pop_player.asp?clipid1=1213165&
  12. metrodriver

    Aborted take-off video

    Een paar dagen geleden heeft een Tradewinds 747 de star afgebroken in Medellin, Columbia en is daarbij het einde van de baan voorbij geschoten. Hier is een video van de security camera: http://www.airdisaster.com/download/tradewinds.shtml Op dezelfde site ook foto's. 2 dagen daarvoor is ook een...
  13. metrodriver

    niet erg slim

    The crash of a small plane that killed a Georgia pilot after it struck a house last year in Broward County most likely happened because he lost control of the aircraft, federal investigators ruled. Gerald Ballard, a home builder from Gainesville, Ga., was killed in January 2005 when his Cirrus...
  14. metrodriver

    cockpitview probleem?

    Ik heb al een paar keer geprobeerd een foto te uploaden in cockpitview, maar de tweede stap in het process werkt niet goed. Ben ik de enige met dit probleem?
  15. metrodriver

    Holland Exel

    ik hoorde woensdag avond rond 20.30lcl (oo30Z) een Holland exel call sign over cuba. Ik dacht dat de hele exel arm still lag. Wat vliegt nu wel en wat niet? Toevallig een pbb-er op deze vlucht?
  16. metrodriver

    herten en vliegtuigen gaan niet samen

    Een voormalige copiloot van me belde net dat hij vanmorgen tijdens de landing (tijdens een checkride) een aantal herten had geraakt met een metro, westelijk van Miami. De linker prop is gedisintegreerd, een blad door de romp, een andere in de runway, spinner in tweeen. De normale deur was ontzet...
  17. metrodriver

    Tsja, van je collega's moet je het maar hebben

    sabotaging emergency equipment MINNEAPOLIS (AP) — A flight attendant was accused of damaging emergency equipment aboard 14 flights, causing them to be delayed or canceled. Steven Hirtzinger, 23, appeared in federal court Thursday to face charges of causing a plane to become inoperable. He was...
  18. metrodriver

    Convair 340 ditched in Miami

    Van luchtvaartnieuws: Convair stort neer in meer in Miami. voor een foto van deze kist in betere tijden zie cockpitview:in en om het vliegtuig [URL=http://www.miami.com/mld/miamiherald/news/local/10342255.htm]
  19. metrodriver

    DHL crew gedecoreerd

    Remember the DHL plane that was hit by a missle in Iraq? Read on... 2003 Hugh Gordon-Burge Trophy Awarded to DHL Flight Crew Prestigious award given to crew of Airbus hit by missile as they were leaving Baghdad The Guild of Air Pilots and Air Navigators, a British organization formed in 1929...
Back
Top