Search results

  1. PitchDisconnect

    AF-KLM vs Ethiad-Air Berlin

    Dat er gesprekken gaande zijn tussen AF-KLM en Ethiad is al even bekend, maar nu komt Air Berlin ook om de hoek kijken. Ik ben heel erg benieuwd welke kant het uit gaat... Het volgende staat op luchtvaartnieuws.nl: 'Air Berlin moet alliantie aangaan met Air France-KLM' MÜNCHEN - De...
  2. PitchDisconnect

    Vlootvernieuwing AF-KLM

    Voor het einde van het jaar word er een grote order geplaatst voor zowel AF als KLM. De geruchten over hoe en wat doen al een tijdje de ronde. Nu ben ik benieuwd wat jullie er van denken. Welke types, hoeveel, ter vervanging van, etc... Gr, PD
  3. PitchDisconnect

    Straffen versus Leren...

    Naar aanleiding van een van de laatste publicaties omtrent deze kwestie wil ik graag mijn verontrustheid uitten. (Wat is er aan de hand... Het beleid wat het openbaar ministerie voert omtrent de veiligheid in de luchtvaart. Het OM is het er niet mee eens dat " Leren van fouten" voldoende is...
  4. PitchDisconnect

    Aanwijzen begonnen..!?

    Het is ondertussen alweer een tijdje geleden dat de biedronde is gesloten. Verschillende mensen hebben gebeld over hoe hun toekomst er het komend half jaar uit gaat zien. Zo hoorde ik dat er mensen aangewezen gaan worden van Co Fokker 50 naar Coco A330. Al meer mensen iets gehoord?? Greets, PD
  5. PitchDisconnect

    AF - KLM geinteresseerd in Austrian Airlines

    Het lijkt wel of tegenwoordig elke maand een nieuw gerucht mbt overname de ronde moet doen om erbij te horen. In dit geval gaat het over Austrian Airlines: 'Air France-KLM geinteresseerd in Austrian Airlines' Uitgegeven: 26 mei 2008 09:12 AMSTERDAM - Air France-KLM zou geinteresseerd zijn om...
  6. PitchDisconnect

    T-mobile, Vodafone, KPN, of iets anders??

    Na weer een jaar rondgelopen te hebben met T-mobile begin ik toch te twijfelen over eventueel andere telefoonaanbieders. Zo hoor ik namelijk veel goede verhalen over Vodafone met zijn Vodafone-paspoort. Nu mijn vraag, wie heeft welke aanbieder en zijn we daar blij mee....?!? PS. Misschien...
  7. PitchDisconnect

    Financiele problemen maatschappijen VS

    Links en rechts hoor je steeds meer maatschappijen die er het bijltje bij neer leggen. Financieel is het niet meer rond te krijgen. Voornaamste rede de hoge brandstof kosten. De maatschappijen die hierbij naar voren komen lijken op dit moment vooral uit de VS te komen. Zal dit nog overslaan...
  8. PitchDisconnect

    MPL!?

    Iedereen die hier commercieel vliegt heeft een CPL of een ATPL. Nu is er sinds eind vorig jaar de MPL (multi-crew pilot license) bij gekomen. Iemand met zo`n opleiding bezig...?? Ben erg benieuwd wat ik me hierbij voor moet stellen....
  9. PitchDisconnect

    AF-KLM en Iberia...?

    Las dit net op Lvn.nl. Ben ondertussen wel benieuwd wat er waar is van al deze geruchten. Eerst met Alitalia en nu met Iberia...... Air France-KLM kijkt 'onder andere' naar Iberia 16-07-2007 ROISSY - Air France-KLM kijkt ‘onder andere’ naar de Spaanse luchtvaartmaatschappij Iberia in het...
  10. PitchDisconnect

    Unofficial rollout of the 787

    Ik heb de foto`s gezien van de 787 tijdens zijn gang naar de spuiterij. Ziet er goed uit zou ik zeggen, maarrrruh ik zag geen blended winglets. Terwijl dat op dit moment juist de musthave lijkt te zijn. Iemand een idee over 78 met blended winglets? Als ik het me goed herinner zaten er op de...
  11. PitchDisconnect

    VLM van donker blauw naar licht blauw??

    'Air France-KLM heeft zinnen gezet op VLM Airlines' 19-06-2007 BRUSSEL - Luchtvaartcombinatie Air France-KLM heeft het oog laten vallen op de regionale maatschappij VLM Airlines. Dat schrijft luchtvaartjournalist Arnold Burlage dinsdag (19 juni) in de Telegraaf. Air France-KLM voert...
  12. PitchDisconnect

    Wat kost het om mijn SEP weer geldig te maken??

    Mijn SEP is alweer 2 jaar geleden verlopen. En nu wil ik het toch eigenlijk weer oppakken. Iemand enig id wat dat gaat kosten...? Greets, PD
  13. PitchDisconnect

    Trans weer aan het opleiden...

    Hoorde van een vriend dat trans weer is begonnen met opleidingen. Ook deze winter weer een man of 70...
  14. PitchDisconnect

    Nieuwe mogleijkheid voor KLC/UK vliegers

    Vanaf 1 oktober mogen de huidige KLC / UK vliegers bij KLM solliciteren en kunnen hierdoor bij KLM zelf in dienst treden. Ik hoor heel veel verschillende meningen over deze situatie, wat denken jullie ervan??
  15. PitchDisconnect

    Omgeving Utrecht...

    Bij mijn vorige baas werkte ik in Spanje, dus 2 keer in de maand naar Schiphol. Dan is 2 uur met de trein nog wel te doen. Nu ik onder een blauw dak terecht ben gekomen zal ik dus verder richting SPL moeten. Mensen die omgeving Utrecht wonen, is dit te doen??? Thnx, PD
  16. PitchDisconnect

    Airline sim!!

    Ik ben sinds een week of 3 verslingerd aan een spel... Het is een spel via internet, je moet je eigen airline opzetten. Er zijn in totaal iets van 10000 deelnemers. met vliegtuigen varierend van een beech 1900 totaan een A380. Dus check, www.airlineempires.net Veel plezier, Laat me weten hoe...
  17. PitchDisconnect

    A380 op Schiphol...?

    Hoorde dat de A380 op 16 januari Schiphol zou aandoen. Weer iemand hier meer van? Op Toulouse heb je aan de overkant van de passagiersterminal de Airbus factory. De laaste keer dat ik daar was stonden daar 3 fris gespoten A340`s. Met daarachter 2 A380`s..... Ik wist niet dat een A340 zo klein...
  18. PitchDisconnect

    Ontwerpfout motoren Q400

    Heb een gerucht gehoord dat alle Dash8 Q400`s nieuwe motoren krijgen, omdat er onlangs een is geweest die bij een motorbrand de brand niet kon doven.... Zelfs niet na 2 bottles in de motor geschoten te hebben. Dit bleek door een ontwerpfout te zijn. Iemand hier meer over gehoord??? Greets PD
  19. PitchDisconnect

    Opleidingsschuld - Belasting

    2005 Is helaas alweer het laatste jaar dat je je rentekosten over de opleidingsschuld kan aftrekken van de belasting. Weet iemand of er nog constructies mogelijk zijn om dit te omzijlen en te zorgen dat onze staat nog een steentje bijdraagt?
Back
Top