VLM van donker blauw naar licht blauw??

Status
Not open for further replies.

PitchDisconnect

New member
'Air France-KLM heeft zinnen gezet op VLM Airlines'

19-06-2007

BRUSSEL - Luchtvaartcombinatie Air France-KLM heeft het oog laten vallen op de regionale maatschappij VLM Airlines. Dat schrijft luchtvaartjournalist Arnold Burlage dinsdag (19 juni) in de Telegraaf. Air France-KLM voert fusiegesprekken met VLM Airlines met als doel het van oorsprong Belgische bedrijf te laten integreren in KLM cityhopper of Air France Regional. De interesse van Air France-KLM in VLM is door beide partijen aan de Telegraaf bevestigd.

Als VLM Airlines zou samensmelten met een van de regionale dochters van Air France-KLM, ontstaat de grootste regionale luchtvaartmaatschappij van Europa. VLM is met name actief op zakelijke routes van en naar Londen City Airport. Het bedrijf valt onder de paraplu Panta Holdings van de Nederlandse zakenman Jaap Rosen Jacobsen.

In maart meldden Britse media dat ook British Airways een overnamebod op VLM Airlines zou overwegen.
 
Zelfde als BA..

slots - slots - slots...

Interesting voor KLM zowel slots, heel veel, op LCY en AMS...

Oja en wat Fokkers en piloten...


:eek!:

Hoop het niet voor de VLM'ers hier...
 
VLM Airlines: overnamegesprekken met Air France-KLM niet aan de orde

19-06-2007

ANTWERPEN - Air France-KLM en VLM Airlines zijn niet in onderhandeling over de verkoop van de regionale maatschappij aan de luchtvaartreus. Met die verklaring geeft VLM dinsdag (19 juni) een weerwoord op de berichtgeving in de Telegraaf, waarin gesteld wordt dat beide partijen onderhandelen over een integratie van VLM Airlines in Air France-KLM. Eigenaar Jaap Rosen Jacobson ontkent niet dat er wel contact is geweest tussen de twee partijen.

Volgens VLM zijn de speculaties ‘logisch’ omdat de luchtvaartmaatschappij zich een aantrekkelijke positie op Londen City Airport heeft verworven. Op deze drukke stadsluchthaven beschikt de regionale carrier over ongeveer een derde deel van alle start- en landingsrechten.

VLM Airlines stelt in het verleden vaker benaderd te zijn door geïnteresseerde maatschappijen en ook zelf rondgekeken te hebben naar kandidaten om over te nemen. Tot nu toe heeft de luchtvaartmaatschappij vastgehouden aan de ingeslagen weg en wordt gewerkt aan de verdere economische ontwikkeling op eigen krachten.


Arnold zat er voor de zoooooveelste keer weer eens naast. Die kerel kan beter een andere baan gaan zoeken.
Dus bij deze mijn excuses voor deze post en eventuele schadeclaims kunnen gericht worden aan de heer A. Burlage.....
 
Gelukkig dat ik geen Nederlander ben, want die Arnold zou me het vliegend sch**t bezorgen, gezien wat ik van die man lees de laatste maanden.

"
ANTWERPEN - Air France-KLM en VLM Airlines zijn niet in onderhandeling over de verkoop van de regionale maatschappij aan de luchtvaartreus. Met die verklaring geeft VLM dinsdag (19 juni) een weerwoord op de berichtgeving in de Telegraaf, waarin gesteld wordt dat beide partijen onderhandelen over een integratie van VLM Airlines in Air France-KLM. Eigenaar Jaap Rosen Jacobson ontkent niet dat er wel contact is geweest tussen de twee partijen.

Volgens VLM zijn de speculaties ‘logisch’ omdat de luchtvaartmaatschappij zich een aantrekkelijke positie op Londen City Airport heeft verworven. Op deze drukke stadsluchthaven beschikt de regionale carrier over ongeveer een derde deel van alle start- en landingsrechten.

VLM Airlines stelt in het verleden vaker benaderd te zijn door geïnteresseerde maatschappijen en ook zelf rondgekeken te hebben naar kandidaten om over te nemen. Tot nu toe heeft de luchtvaartmaatschappij vastgehouden aan de ingeslagen weg en wordt gewerkt aan de verdere economische ontwikkeling op eigen krachten.
"
Bron: Luchtvaartnieuws
 
En al is het waar, een merger (nee hoor), onderaan aanschuiven (vraag maar aan Air-UK/KLM-UK).
Tenslotte wie binnen Rubens heeft KFA/NLS (een paar).
Enfin Au-Revoir
 
18 Dec 07, 08:32 Air France KLM beraamt driedubbele overnameslag

AMSTERDAM (DFT) - De Air France KLM-top treft bij de EU-concurrentieautoriteiten in Brussel voorbereidingen voor een drievoudige overnameslag. De luchtvaartcombinatie wil al direct in het eerste kwartaal goedkeuring vragen voor de volledige inlijving van Martinair, dat nu ook nog deels eigendom (50%) is van Maersk.

Een al enige tijd in het geheim ophanden zijnde overname van de succesvolle regionale luchtvaartmaatschappij VLM moet ook in dezelfde periode worden afgerond.

De regionale luchtvaartmaatschappij VLM, eigendom van de Nederlandse investeerder Jaap Rosen Jacobsen, voert dagelijks enkele tientallen vluchten vanaf Schiphol en Rotterdam Airport naar Londen City Airport.

Het is een geduchte concurrent voor de KLM, dat met een overname kans ziet de regionale activiteiten verder uit te breiden.


Stel Arnold B. heeft het dit keer juist (Ja stel hè :boring:) :
Zouden alle vliegers automatisch KLM/KLC worden ongeacht het feit of zij KLS/NLS etc hebben gedaan?
 
Wel een logische stap, het is al geruime tijd bekend dat Cityhopper, de F70 als kleinste kist wil gaan vliegen. Dus iemand anders moet de dunne en lastige routes doen. Wel een goeie timing denk ik van Japie....

grt
 
En al is het waar, een merger (nee hoor), onderaan aanschuiven (vraag maar aan Air-UK/KLM-UK).
Tenslotte wie binnen Rubens heeft KFA/NLS (een paar).
Enfin Au-Revoir

Wel BA had VLM al over genomen, net als KLM en nu AF, the list is long net als mijn longjohn, sorry draag ik niet, ben niet van blauw bloed :kiss:

Zoals ik reeds zei (echt Haags?) Ooievaar,

Maar ja een merger, of zijn het slots tenslotte CityJet vliegt tbv AF op LCY. En het zal blijven onderaanschuiven als je echt geslooft in Sinterklaas of dat Coca Cola mannetje Father X-mas. Maar ja wie ben ik.

Jaren betaald voor het VNV kom op klojo's ballen laten zien of brie gaan vreten.

Oeps oeps, journalisten liegen nooit maar de echte waarheid kunnen ze niet schrijven, tenslotte een piloot verdient 150.00 pleuro's of meer jaja...(per decenium).

En mocht het echt waar zijn...NL in de uitverkoop bij de Bijenkorf....

Niet zwartgallig, maar wat een gel..l eh gezwets weer, ...en als het waar is echt zwart, geen kleur te bekennen.

Phfeeff, een ex-pat nee hoor ik shop gewoon per SEP in Frankrijk stukken goedkoper..prachtig land dat Frankrijk, ze beginnen er zelfs Engels te spreken :rt:

Mzzl FK52 Quiee4
 
Last edited:
Goe gezegd Fokke en S.

Citaat:
luchtvaartjournalist Arnold Burlage

Ach ja...

En hoe the F is Alice, ach ja die Televaag journalist
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top