Aanwijzen begonnen..!?

PitchDisconnect

New member
Het is ondertussen alweer een tijdje geleden dat de biedronde is gesloten. Verschillende mensen hebben gebeld over hoe hun toekomst er het komend half jaar uit gaat zien.
Zo hoorde ik dat er mensen aangewezen gaan worden van Co Fokker 50 naar Coco A330.
Al meer mensen iets gehoord??

Greets, PD
 
15 co's van de f50 worden coco 777/330 zoals het er nu voor staat, lijkt mij persoonlijk heerlijk hoor, weer ff paar jaartjes nixen. Verder zijn er een paar captains 70/100 aangebeld dat ze in december coco zouden worden, maar dat gaat nu waarschijnlijk niet door aangezien er nu 20 capt 70/100 gepland staan om co 777 te worden (was 4 in de initiele planning). Dan is het overschot op de f70/100 divisie redelijk weg, en moet er volgend jaar misschien zelfs weer opgeleid worden voor captains.
 
Hoe zit het met de co's op de F70/100?? Die waren ook aangeduid als inkrimping of is door natuurlijk verloop naar de vliegende PS3 (aka E190) dat probleem opgelost?
 
15 co's van de f50 worden coco 777/330 zoals het er nu voor staat, lijkt mij persoonlijk heerlijk hoor, weer ff paar jaartjes nixen. Verder zijn er een paar captains 70/100 aangebeld dat ze in december coco zouden worden, maar dat gaat nu waarschijnlijk niet door aangezien er nu 20 capt 70/100 gepland staan om co 777 te worden (was 4 in de initiele planning). Dan is het overschot op de f70/100 divisie redelijk weg, en moet er volgend jaar misschien zelfs weer opgeleid worden voor captains.

Een gedachtegang waar ik niet helemaal bij kan. Coco lijkt me best aardig als je fris van de KLS komt en een aantal jaren de KLM routes kan ehmm, inspecteren. :cool:

Maar achter de yoke vandaan worden getrokken om (opnieuw) een aantal jaren toe te kijken hoe je collega's de starts en landingen doen, lijkt me ronduit waardeloos.

Smaken verschillen.
 
Een gedachtegang waar ik niet helemaal bij kan. Coco lijkt me best aardig als je fris van de KLS komt en een aantal jaren de KLM routes kan ehmm, inspecteren. :cool:

Maar achter de yoke vandaan worden getrokken om (opnieuw) een aantal jaren toe te kijken hoe je collega's de starts en landingen doen, lijkt me ronduit waardeloos.

Smaken verschillen.

Heerlijk! van mij mogen ze me morgen bellen:yeehaa:
Bovendien is het maar voor max 2 jaar

Vrees alleen niet dat ik de enige ben die graag van deze optie gebruik zou maken..
 
Verder zijn er een paar captains 70/100 aangebeld dat ze in december coco zouden worden, maar dat gaat nu waarschijnlijk niet door aangezien er nu 20 capt 70/100 gepland staan om co 777 te worden (was 4 in de initiele planning).

Het zou mij dan niets verbazen als er een aantal 3-mans operaties op de triple met 2 co's gevlogen gaan worden (the old fashioned 76 way). Door deze mensen gelijk co te maken bespaart KLM een opleiding namelijk.
 
Maar nu kost het ze 15 keer functiepay 1500 over een lange tijd, lijkt me niet dus. Tenzij het anticiperen is op een eventuele toekomstige groei (niet dat dit op het moment aan de orde is...)
 
Nee heeft niks met 2 mannen als co laten vliegen bij een 3 mans te maken, ze hadden er gewoon extra nodig, opleidingsplanning verschilt met de week. De gene die eerst coco zouden worden waren de minst seniore, nu gaan de meest seniore bazen door. Co's 70/100 verwachten ze dat er idd genoeg door bieden naar de ps3 gaan.
Voor captains worden idd alle embraer vacatures opgevuld met fokker overschot, voor de co's weet ik het niet, maar zal haast wel als er ook co's van de f50 naar coco worden omgeschoold.
 
Hoi (f)koning,

Hoe kom je aan die 20 plaatsen op de triple, weet je misschien ook nog of er 737 plaatsen extra zijn ? Hoef ik niet te bellen ;)

Bedankt.
 
De plaatsen op de triple weet ik ook redelijk zeker (hoewel ik dacht dat het er 16 waren), gehoord van onze oude chef-vlieger 70/100 die nu door gaat naar de 777.

737 divisie zit naar mijn weten potdicht, ze hebben natuurlijk nu ook 30 man die op excursie is bij trans en nogsteeds teveel man voor de klm operatie.
 
Voor co 73 nog geen opleidingen gepland, ben je bindingsvrije co f-50 of f70/100? dan ben je als een van de eerste aan de beurt, anders zit het er waarsch. niet in, bron: planning&rotation, 2 wkn terug.
 
Ik bedoelde eigenlijk linkerstoelopleidingen 737. En ik heb gehoord dat er maar 11 triple opleidingen waren, is dit nu bijgesteld?
 
gegroet collegea, als nummer 28 in rangorde der bazen f70/100 heb ik eergisteren een mail gestuurd naar cockpit planning. Zij hebben nog steeds 11 opleidingen gepland voor het najaar en ben nu 10de reserve. Gerucht is wel dat de training manager van de 777 heeft gezegd dat hetwaarschijnlijk 14 opleidingen gaan worden. capt 737 heb ik geen idee.

Wel kan ik zeggen als er juniore gezagvoerders coco op de 777 worden, ik geen probleem heb met ze te ruilen. :rt:(Kan ik rustig wennen aan het andere leven.

Gr uit het westland
 
nee, nosig ben niet puff??? Wilde eigenlijk zoals mijn eenden naam nosig heten maar je was me voor... (een paar jaar)

gr westlander

ps puff the fat bast.....rd woont wel erg dicht bij mij in de buurt
 
Last edited:
Volgens de planning van vorige week worden er op de fokker 50 totaal 16 man aangewezen ( 1x FO E190, 9x SO B777, 6X SO A330 ) willekeurig in volgorde negatieve senioriteit!

Hoe zit het op de F70/100? Hoeveel man worden daar aangewezen voor een functie?
 
:bwah: de eerder aangekondigde extra 7 stuks emb-190 worden idd vanaf 2010 geleverd , dus de trainingscapaciteit zal wel weer helemaal vol komen te zitten
 
Back
Top