Search results

  1. J

    ATPL ontdooien part 2: Hoe?

    Hoi! Enige tijd geleden heb ik al weleens een topic gepost over het ontdooien van het ATPL. Ik heb het na die tijd lang laten liggen, maar ben op dit moment toch weer aan het kijken om dit te gaan doen. Ik werk in Oostenrijk, en weet inmiddels dat ik hier het ATPL kan ontdooien met wat...
  2. J

    ATPL ontdooien: Hoe werkt het bij jouw airline?

    Hallo! Ik ben op dit moment met enkele collega's aan het kijken hoe we ons Frozen ATPL kunnen omzetten naar een volwaardig ATPL. Naar mijn weten heeft inmiddels elke copiloot uit mijn bedrijf de benodigde uren bij elkaar gesprokkeld (incl. Picus uren). Het enige wat dus nog nodig zou zijn is...
  3. J

    KLM Shop --> Waar?

    Ik hoorde dat er op schiphol oost een klm shop zou moeten zijn waar je o.a. vliegtuigstoelen kunt kopen. Kan ik hier in als niet-klm'er? Zo ja, is er iemand die hier het postadres en evt. het internet adres van heeft? Bedankt!
  4. J

    Windprotractor(s) gezocht

    Op aanraden van mijn instructructeur ben ik op zoek naar een adres waar ik de windprotractor van Olof Bakker kan krijgen. Op de website van de luchtvaart hobbyshop in aalsmeerder brug staat bij deze windprotractor vermeldt dat deze waarschijnlijk niet meer leverbaar zal zijn. Wie weet er nog...
  5. J

    Duitse AIP

    Het Nederlandse AIP staat gepubliceerd op internet, weet iemand of dit ook het geval is met het Duitse AIP, en zo ja, waar kan ik deze vinden?
  6. J

    Verschil Metar & Met report

    Hallo allemaal, Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een Metar en een met report? B.v.d. Jeroen
  7. J

    Cd-rom / abonnement voor ATPL oefenvragen

    Wie heeft er ervaring met cdroms of abbonnementen van b.v. Oxford met ATPL oefenvragen? Heb je er echt zoveel aan als ze bij Oxford zeggen, of heeft het niet veel meerwaarde boven de vragen die al in de boeken staan?
  8. J

    Oproep: Bemanningslid van KL736 vanuit CUR aankomst 16 Oktober a.s.

    Ik ben op zoek naar een van de bemanningsleden aan boord van KLM vlucht 736 (CUR-AMS), aankomst 16 Oktober aanstaande. Aan boord van dat toestel zal een familielid van mij zitten (Woont op Curaçao), en hij zal die dag 50 worden. Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar is het mogelijk om iets...
  9. J

    Gesprek bank die weinig van vliegopleiding weet

    Aangezien ik toch tijd zat heb voor mijn vliegopleiding begint, dacht ik "Kom, laat ik eens een bank bezoeken 'die wat minder gangbaar' is." (Dus niet Friesland bank/ING Beek, enz.) Ik heb deze week dan ook een gesprek met zo'n 'minder gangbare' bank. Heeft iemand dit eerder gedaan? Vast wel;)...
Back
Top