Cd-rom / abonnement voor ATPL oefenvragen

Jeroen994

Member
Wie heeft er ervaring met cdroms of abbonnementen van b.v. Oxford met ATPL oefenvragen? Heb je er echt zoveel aan als ze bij Oxford zeggen, of heeft het niet veel meerwaarde boven de vragen die al in de boeken staan?
 
Ik oefen zelf via Bristol: http://213.48.96.23/atponline/jalo/index.asp
En wat je er aan hebt: Het verschil tussen net-wel-net-niet en 100%!!!

Je hebt er echt ontzettend veel aan. IEDEREEN die ik spreek is vol lof en gebruikt het.

Kost 30 pond voor drie maanden toegang. Is een stuk goedkoper dan 1 herexamen!

Groeten en suc6 met je examens, ben deze week ook bezig, wat een draak van een vakken zeg!
 
De laatste keer dat ik theorie examen deed kwam 90% van de vragen die Oxford gaf, precies hetzelfde terug in mijn examen papiertje. Hoop dat dit volgende week ook het geval is.
 
Ik begin straks bij de KLS. Zijn er (ex-)KLS-ers die naast de KLS-syllabus aanvullingen hebben gebruikt zoals de CBT van OAT?
School ziet er goed uit dus ik vertrouw de inhoud van die CD-ROMs wel, vraag me alleen af of het aansluit bij het KLS-spul en of je er uberhaupt tijd voor hebt om ze te bestuderen.
Iemand ervaringen die hij met me wil delen???
 
Een paar jaar geleden vertelde me iemand dat hij geld terug kreeg als hij de theorie in een keer haalde. Hij was toen student bij de KLS. Is die regeling er nog steeds??
 
Dat is het hem juist: ik heb van te veel mensen gehoord die ook KLS hebben gedaan dat met name het vak Instruments/electronics erg lastig is. En OAT levert vooralsnog de studenten af die keer op keer als hoogste scoren op de theorievakken in heel Europa.
Ik vroeg bovendien of er mensen waren die mijn vraag konden beantwoorden. Niet om mensen die met een antwoord komen van een arrogantie gehalte waar de gemiddelde NS conducteur een punt aan kan zuigen.
 
Klopt! Heb vorige week examen gedaan voor instruments & electronics, en er waren er maar zeer weinig die het gehaald hebben!
 
Bristol Vragen

Bristol Vragen

Hé JC

Jij hebt dus ook die vragendatabase van Bristol gebruikt om te leren, hoeveel van de vragen ben je tegengekomen in het Examen en wat voor vakken heb je examen in gedaan?

Ik moet over een maand examen doen en ben wel een beetje benieuwd hoe ik me het beste kan voorbereiden.

groeten

:radar: André :radar:
 
Voor zover ik gehoord heb, maar pin me er niet op vast, is de database van Oxford neit up-to-date. D.w.z., de JAA heeft een vragen pool waaruit vragen geschrapt en toegevoegd worden. De Bristol database wordt door studenten feedback actueel gehouden.

Andre: Nul vragen ben ik NIET tegengekomen, need I say more?

Examen gedaan in: Meteo, HPL, M&B, FP, IFR & VFR comm en Instruments.

Suc6 met je examens!
 
Die jongen bedoelt het zo slecht nog niet. Het onderwijs op de KLS is van een hoog niveau, en er zijn erg weinig mensen die een vak net-wel-net-niet halen, laat staan helemaal niet. Ik denk dat hij gewoon bedoelde dat je je geen zorgen hoeft te maken (hoewel ik natuurlijk ook niet helderziend ben, misschien is het gewoon ook wel een arrogante man).

Als je het alleen kan halen door van tevoren allerlei vragen al te weten, dan is het natuurlijk handig, maar je moet jezelf dan wel afvragen of het wel zo verstandig is om dit te gaan doen.

Mijn advies: Gewoon lekker studeren, goed opletten, en Instruments is zo moeilijk niet, alleen een beetje saai, en het kost veel tijd.
 
@cpt plop

Leuke kerel lijk jij te zijn. Voor je gemoedsrust, was oprecht als advies bedoelt en zeker niet kleinerend. In mijn ogen is het handiger om eerst eens kennis te maken met de theorieschool, waar jij dacht ik toch zelf voor hebt gekozen, alvorens het vertrouwen in deze op te zeggen. Bovendien kan je dan ook beter inschatten welke extra hulp van buitenaf eventueel nog gewenst is,zo nodig met intern advies (je krijgt zelfs een mentor, een theorie waakhond en een bedrijfspsycholoog aan je broek als je eenmaal bent begonnen.) Mocht je na dit alles nog steeds je vragen onbeantwoord vinden kun je je altijd nog wenden tot het pbb.

Dit alles is slechts mijn mening. Het is je goedrecht om deze in twijfel te trekken, maar waarom nu meteen zo hoog van de toren?

Succes met je opleiding...
 
Ik heb net de theorie examens achter de rug van het ATPL. Long distance learning bij OAT, de 14 vakken worden opgesplitst in 7 per keer. En voordat je in deze 7 vakken examen kon doen moest je verplicht naar een brush-up course, waar in twee weken tijd alle stof behandelt werdt, in een snel tempo.

Maar wat me het meest geholpen heeft, dat waren de oefen vragen, aangezien je deze keer op keer terugzag, zo kwamen bij het OPS examen 85 procent van de vragen letterlijk terug. Helaas zijn dit andere vragen dan op de CD-rom staan die verkocht wordt door het OAT.
 
Even weer een oud topic tot leven wekken:

De Bristol database kost inmiddels 50!! ipv 30 pond. Dat is pas inflatie..

Is die database nog steeds de beste? Of zijn er alternatieven? Of slimme oplossingen?

Alleen de oefenvragen uit de OAT boeken lijken me niet voldoende...



PS. voor degene die de ATPL theorie hebben gedaan:

Heb je een bepaalde tijd per vraag? Of een max tijd voor het hele examen?

Moet je zelf rekenen in de toets? Die formules (bv POF) zijn behoorlijk complex. En in het OAT boek moet je daar ook vragen over maken..

TNX!
 
Zelf alle ATPL examens bijna half jaar geleden afgerond.

Alles van Bristol geleerd, en ook alles daarmee in een keer gehaald.
Iedereen bij ons gebruikte deze database voor de toetsen.

Formules, natuurlijk moet je deze kennen, en ook rekenen moet je natuurlijk op je toets. De manier leer je natuurlijk snel genoeg, en moeilijk zijn ze zeker niet, als je ze maar kunt afleiden, zo kom je een eind.

Succes ermee,

PrimAir
 
Back
Top