Recent content by Lowpass

  1. L

    Emigratie - Nederlandse Belastingplicht

    Beste allemaal, Sinds enige tijd vlieg ik voor de grote blauwe. Het is mij vanaf mijn indiensttreding al opgevallen dat veel collega’s in het buitenland wonen. Dat dit (in veel gevallen) belasting scheelt, mogen duidelijk zijn. Recent heb ik doorberekend wat het verschil tot mijn...
  2. L

    Participatie te koop! - Aquila A210

    Geachte Airworkers, Hierbij bied ik mijn aandeel in een Aquila A210 (Glass Cockpit) te koop aan. Het betreft de PH-KLQ, die ondergebracht is bij de KLM Aeroclub. In 2012 besloot een groep van veertig leden van de KLM Aeroclub om gezamenlijk dit vliegtuig aan te schaffen. Dit deden deze leden...
  3. L

    Helgoland - Benodigde voorervaring

    Geachte Airworkers, De laatste tijd heb ik weer eens zitten zoeken naar een leuke bestemming om SEP naar toe te kachelen. Ik heb leuke ervaringen gehoord en gelezen over Helgoland (EDXH). Na wat initiële research vond ik op hun website dat men daar de ervaringseis stelt dat je 100 uur PIC dient...
  4. L

    R/T in het Frans - Enquete

    In Frankrijk heeft de overheid de onderstaande enquete gelanceerd met vragen over welke taal je vindt dat op bepaalde vliegvelden gesproken dient te worden. Als Nederlandse brevethouder (dit wordt gecheckt) kun je ook meedoen. Aangezien wij Nederlanders regelmatig klagen over het feit dat men...
  5. L

    Oplichting via Airwork

    Geachte Airworkers, Zoals jullie weten is Airwork een prachtige mogelijkheid luchtvaartgerelateerde artikelen te kopen of verkopen. Ook ik heb hier meerdere malen met veel plezier gebruikt van gemaakt. Helaas ben ik twee weken geleden hoogstwaarschijnlijk met de verkeerde Airworker in zee...
  6. L

    Klas 14-2

    Hoi iedereen! Op 17 juni aanstaande gaat KLS klas 14-2 van start. Inmiddels heeft een groot deel van de klas al online 'kennis' met elkaar kunnen maken via een Facebook-groep en een groepswhatsapp. Via via zijn we achter steeds meer namen gekomen. We weten natuurlijk nog niet zeker of we nu...
Back
Top