Oplichting via Airwork

Lowpass

Member
Geachte Airworkers,

Zoals jullie weten is Airwork een prachtige mogelijkheid luchtvaartgerelateerde artikelen te kopen of verkopen. Ook ik heb hier meerdere malen met veel plezier gebruikt van gemaakt. Helaas ben ik twee weken geleden hoogstwaarschijnlijk met de verkeerde Airworker in zee gegaan en heb ik het vermoeden opgelicht te zijn. Na het aankoopbedrag overgemaakt te hebben, heb ik niks ontvangen. De track&trace code was zogenaamd in de wasmachine gekomen en op mijn verzoek mijn geld terug over te maken kwam meermaals geen gehoor. Na het stellen van meerdere ruime deadlines heb ik besloten aangifte te doen bij de Politie.

Mijn doel met deze post is absoluut niet om een Airworker aan de schandpaal te hangen, ik noem bewust geen naam. Mijn enige bedoeling is om een ieder te adviseren duidelijk afspraken te maken over de betaling en de levering. Weet met wie je zaken doet!

Diana is uiteraard wel geïnformeerd met de naam van de betreffende Airworker.

Mvg,
Lowpass
 
Geachte Airworkers,

Na het doen van aangifte en het plaatsen van dit bericht zijn de bestelde artikelen alsnog afgeleverd. Het loopt dus gelukkig goed af en ik heb mijn aangifte ingetrokken.

Groetjes,
Lowpass
 
Na het doen van aangifte en het plaatsen van dit bericht zijn de bestelde artikelen alsnog afgeleverd. Het loopt dus gelukkig goed af en ik heb mijn aangifte ingetrokken.

Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Ik zou de aangifte gewijzigd hebben van "oplichting" naar "poging tot oplichting". Als je hem intrekt kan hij het zo vaak proberen als hij maar wil, en als de klant erg assertief is gewoon alsnog de spullen leveren.
 
Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Ik zou de aangifte gewijzigd hebben van "oplichting" naar "poging tot oplichting". Als je hem intrekt kan hij het zo vaak proberen als hij maar wil, en als de klant erg assertief is gewoon alsnog de spullen leveren.

Daar heb je gelijk in. Ik geef diegene echter het voordeel van de twijfel. Hij meent een afgestudeerd verkeersvlieger zoekend naar een baan te zijn. Mocht het toch op een misverstand berusten geef ik hem onnodig erg veel problemen met zijn carrière, vandaar.
 
Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Ik zou de aangifte gewijzigd hebben van "oplichting" naar "poging tot oplichting". Als je hem intrekt kan hij het zo vaak proberen als hij maar wil, en als de klant erg assertief is gewoon alsnog de spullen leveren.

Kan het ook nog zijn dat iemand hier misschien te snel aan de bel heeft getrokken?
Just askin'.....
 
Kan het ook nog zijn dat iemand hier misschien te snel aan de bel heeft getrokken?
Just askin'.....
Iemand geeft aan dat hij de spullen verstuurd heeft, maar dat hij de track&trace code kwijt is. Na twee weken en een aangifte komen de spullen opeens alsnog. Daar heeft PostNL dan wel erg lang over gedaan...
 
Ik heb een PostNL app op mijn telefoon die automatisch pakketjes laat zien die bij PostNL zijn aangemeld richting mijn huisadres. Dus zonder dat ik een track&trace code vd verzender hoef te krijgen heb ik tracking. Dit beschermt tegen de "hij zit in de wasmachine". Geen informatie in die app, dan is er geen (binnenlands) pakketje onderweg. Brievenbus post valt hier niet onder.

Een pakket dat twee weken te laat komt is hoogstwaarschijnlijk twee weken te laat verstuurd...
 
Ja duidelijk..........



PostNL blijft kampen met problemen bij de postbezorging. Kassa ontving de afgelopen weken talloze klachten over het postbedrijf. De klachten lopen uiteen van post die te laat komt, beschadigd is, zoek raakt of zelfs helemaal niet aankomt. Daarbij gaat het ook om gevoelige post zoals contracten, rouwkaarten, ziekenhuispost en rekeningen. Enquête
Ook uit een enquête die Kassa de afgelopen week hield blijkt dat veel mensen ontevreden zijn over PostNL. Zo gaf bijna driekwart van de ruim 4400 deelnemers aan klachten te hebben over de postbezorging. Eén op de tien zegt minimaal één keer per week post van anderen te ontvangen, terwijl 38% aangeeft dat er regelmatig aan hen geadresseerde post bij de buren wordt bezorgd. Zoekgeraakt
Post blijkt niet alleen te laat te komen, maar ook geregeld zoek te raken. Volgens 40% van de deelnemers aan de enquête komt dat geregeld of zelfs vaak voor
. Eén op de drie zegt meer dan eens beschadigde post te ontvangen. Mensen die een klacht indienen bij PostNL zijn niet te spreken over de reactie daarop. Liefst tweederde geeft aan tevreden tot zeer ontevreden te zijn over de afhandeling van de klacht.

http://kassa.vara.nl/nieuws/stortvloed-aan-klachten-over-postnl
 
Een pakketje is iets anders dan een brief. Zodra er bij een pakket een sticker net jouw adres op de doos komt, staat ie zoals Pirke terecht opmerkt in je app.... Daar heb jebgeen TT voor nodig....
 
Zelfs status 'afgeleverd' op de tracking site is geen garantie, daar kwam ik vorige week achter. Mijn zoon zat te wachten op ingebonden exemplaren van zijn scriptie. Binnen twee dagen geleverd volgens productiebedrijf. Netjes een track-code gekregen, en vervolgens na twee dagen niets. Trace app vertelt dat het afgeleverd is die middag.

Ik de buren gevraagd, komt wel eens voor dat het daar ligt. Nope. Dan maar eens bellen. Vertelt de 'hell'desk me doodleuk dat het wat te laat geworden was, dus dat de bezorger het pakket naar het dichtstbijzijnde depot gebracht had. Volgens PostNL is dat dus 'afgeleverd'.. Daar zou het aan een andere bezorger overhandigd zijn, die het later alsnog komt brengen. Maar dat kan je dus nergens traceren, en als het echt zoekraakt dan kan de verzender claimen dat het afgeleverd is.

Uiteindelijk is het twee dagen later bezorgd, zo door de bus gegooid zonder handtekening voor ontvangst. Top daar bij PostNL.
 
Feit blijft dat als er niets in je app staat, er geen pakket is aangemeld/bekend is bij PostNL dus er nergens een TenT code is uutgedraaid. . Daar gaat hemt om
 
Back
Top