Recent content by Grasparkiet

  1. Grasparkiet

    NRN 20% minder vluchten

    Hoe is hierop gereageerd binnen de base? Enig idee waar die kisten heen gaan? CRL? Ciao
  2. Grasparkiet

    iPhone 4 kopen in buitenland

    Ola, Als ik in Italië een IPhone 4 koop (zijn standaard unlocked) kan ik die dan zonder problemen activeren in NL? En hoe zit het met de garantie? Mocht er iets mis mee zijn kun je dan naar een Apple store in NL voor service en reparatie? In Italië zijn ze veel goedkoper dus wil een paar...
  3. Grasparkiet

    Weigeren command upgrades en leegloop naar o.a. Emirates

    Ola, De geruchten gaan dat 700 piloten in dienst van Ryanair (voor het gemak ook die in dienst via Brookfield) hebben gesolliciteerd bij Emirates en dat er al zo'n 100 door de selectie zouden zijn en weggaan zodra ze de training bij Emirates kunnen starten. Ongeveer de helft hiervan zijn...
  4. Grasparkiet

    Air Traffic Control Spanje

    Een paar weken geleden stond ik met de 737 op Valencia airport. We hadden ruim van te voren een CTOT gekregen. Normaal is het zo dat het 'window' waarin je airborne kunt gaan -5 en +10 minuten is. Wij vragen dus netjes startup 'according our CTOT' rekening houdend met het feit dat onze earliest...
  5. Grasparkiet

    Emirates - Do of Don't?

    Beste collega's, Emirates is hard op zoek naar +/- 700 FO's. Ik heb de website al bezocht en de informatie tot me genomen. Als ik de website moet geloven is het een pracht bedrijf om voor te werken. De eisen zijn wat naar beneden gegaan en met 2500 uur total time en ervaring op een kist > 55 T...
  6. Grasparkiet

    Staken domestic flights Italie

    KLIK Dat zijn nogal wat passagiers die hier mee te maken gaan krijgen in Italie! Ben benieuwd wat er gaat gebeuren..... Fijne feestdagen en een ongeloveloos goed 2010 gewenst!
  7. Grasparkiet

    NRN base dicht!?

    Van de website van Ryanair.com Daar gaan we weer. Ik snap die besluitvormers niet meer hoor. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen en of ze ingaan op de dreigementen om het veld als base te verlaten.
  8. Grasparkiet

    Ryanair naar Griekenland?

    In de welbekende wandelgangen hoor ik geruchten over mogelijke routes naar Griekenland. Dit zou deze zomer al gerealiseerd worden. Ryanair zou vanaf STN en BGY naar Volos gaan vliegen. Iemand hier misschien meer informatie over? Lijkt mij een markt waar voor Ryanair veel te halen is.
  9. Grasparkiet

    Funny Notams topic...

    Plaats hier grappige, opmerkelijke of bizarre NOTAMS die je tijdens de vlucht voorbereiding tegen bent gekomen. Ik begin met deze voor Trapani: B1744/09 - TAKE OFF AND LANDING RWY31 WITH CAUTION DUE TO HOLES ON RWY THR31 REF AIP AD 2 LICT 2-1. 17 MAR 09:53 2009 UNTIL 30 APR 22:00 2009...
  10. Grasparkiet

    Vliegtaks - Ryanair base NL

    Op de website van Ryanair staat een nieuwsbericht over de afschaffing van de vliegtax in NL. Hieronder een deel van dit bericht: Zal er dan eindelijk een Ryan base komen in NL? En hoe snel zou zoiets gerealiseerd kunnen worden? Ben erg benieuwd wat dit de komende tijd gaat brengen. GP
  11. Grasparkiet

    737-800 CBT, waar?

    Ik ben opzoek naar een CBT voor de 737-800. Heb binnenkort de TR en wil graag al wat vooruit werken en de systemen bestuderen. Weet iemand waar ik het kan vinden of heeft iemand er 1 te leen voor een paar weken/maanden? Alvast bedankt!
  12. Grasparkiet

    Brookfield contract veranderd

    Het is weer zover. Het Brookfield contract is wederom veranderd. De training pay is weggevallen! Maar daarvoor in de plaats krijg je nu omgerekend 40E per scheduled block hour gedurende de linetraining vanaf het moment dat je safety pilot weg is (gemiddeld 12 sectors). Als je gemiddeld 70 uur...
Back
Top