Staken domestic flights Italie

Grasparkiet

New member
KLIK

Dat zijn nogal wat passagiers die hier mee te maken gaan krijgen in Italie! Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.....

Fijne feestdagen en een ongeloveloos goed 2010 gewenst!
 
Ach t is maar domestic flights...en typisch weer powerplay
 
Nou ja, FR heeft wel aardig wat binnenlandse vluchten in Italie...

Het is inderdaad ook wel vreemd dat je met een visvergunning zou mogen vliegen.
 
Ja maar met de trein of bus kom je niet op een vliegveld. Tenminste niet airside. En daar zit m denk ik net de truc in. Als iedereen "zomaar" zonder enig geldig bewijs airside zou kunnen komen zou dat flink wat problemen kunnen opleveren
 
Als iedereen "zomaar" zonder enig geldig bewijs airside zou kunnen komen zou dat flink wat problemen kunnen opleveren.
Zoals?

En wat zou de controle van paspoorten dan moeten voorkomen in dit geval? Een beetje terrorist heeft voordat hij beschikking heeft over fatsoenlijk wapentuig eerst beschikken over een (fake) paspoort, dus het feit dat hij een geldig ID heeft hefet geen invloed op de mogelijkheid "problemen" te veroorzaken aan airside.
 
Zoals ik t zie worden de meeste paspoorten op de vliegvelden gescanned. Het douane personeel legt t paspoort in de scanner en ze krijgen volgens mij een lijstje met openstaande boetes, arrestatie-bevelen. Dingen zoals dat.
Nou ben ik t met je eens dat de "gemiddelde" terrorist op t moment een prima fake ID kan krijgen waarmee hij zonder problemen door de grenscontrole kan. Desalniettemin denk ik niet dat we t "ze" (die terroristen dan;)) nog makkelijker moeten maken. Die extra security barrière is toch weer een obstakel dat ze moeten zien te overwinnen. En over het algemeen is het juist door deze dingen waarmee de boefjes er toch uitgehaald worden. Mensen zijn extra zenuwachtig. En het douane personeel is er op getrained om die mensen eruit te pikken.
Nou laait dit natuurlijk weer een hele andere discussie op; Namelijk de vraag of onze Italiaanse vrienden er zo goed en getrained in zijn dat ze ook daadwerkelijk dit soort mensen eruit pikken. Zeker op de wat kleinere velden waar FR vliegt zal dit maar zeer de vraag zijn. Maar daar gaat t op t moment niet over.
De initiële gedachte dat iedereen zomaar zonder "fatsoenlijk" ID (lees paspoort of ID-kaart), airside kan komen, vind ik toch raar.
En welke problemen dat zou kunnen opleveren, brainstorm een beetje en je komt wel op ideeen. Was het niet een jaartje geleden(of langer hoor!!) dat er een persoon op rotterdam airport vanuit een klein vliegtuigje probeerde een airliner in te komen. Was dat zelfs niet op tv bij die ene kerel die meer van dit soort stunts uithaalt?
Wat ik probeer te zeggen is dat je niet die extra veiligheids-maatregel weg moet nemen, aangezien je t dan alleen NOG maar makkelijker maakt.
 
Nou ja, airside komen in Italie is zowieso geen probleem. Met je bibliotheekpasje en een hi-viz jasje kom je een heel eind.
 
Back
Top