Zeer kritische noot over Stella

Status
Not open for further replies.
Vergeet niet dat de KVK cijfers van 2007 zijn. Je kan ook een kwartaal 3 balans vragen en een financieel specialist er naar laten kijken.
 
Update: ik heb de bron maar eens opgebeld, en nu blijkt dat de tussenpersoon t verkeerd heeft begrepen ..
Anyway, ze staan dus niet in de rode cijfers voor zover mij bekend.
 
het zou ook vreemd zijn, de ABN die ook met de KLS een lening afsluit heeft ongeveer dezelfde afspraken met stella, vandaag hadden we bankdag en de vraag werd gesteld wat er zou gebeuren met de lening als stella failliet zou gaan, ABN kijkt heel streng naar welke school de bank de lening afsluit omdat zij zelf natuurlijk ook hun nek uitsteekt,

kortgezegd zelfs de ABN zegt dat het goed zit,
 
het zou ook vreemd zijn, de ABN die ook met de KLS een lening afsluit heeft ongeveer dezelfde afspraken met stella, vandaag hadden we bankdag en de vraag werd gesteld wat er zou gebeuren met de lening als stella failliet zou gaan, ABN kijkt heel streng naar welke school de bank de lening afsluit omdat zij zelf natuurlijk ook hun nek uitsteekt,

kortgezegd zelfs de ABN zegt dat het goed zit,



Wees maar niet bang, de ABN krijgt haar centjes wel. Desnoods moet je de komende 30 jaar alles zelf terug betalen.
Die bank is ook niet gek.
 
Hallo iedereen,

Even snel een berichtje van een insider bij stella. Het gaat heel goed met stella op dit moment.
Uitstroom is prima, om exact te zijn op dit moment nog 24 afgestudeerde in sollicitatieprocedures.
Geruchten dat je 6 maanden na afronden van je opleiding af MOET gaan lossen bij de ABN is onzin. De ABN koppelt dit aan een baan in de grote luchtvaart of eventueel als FI.
Gemiddelde opleidingstijd sinds begin stella is op dit moment exact 23.5 maanden.
De hoeveelheid studenten op dit moment is in totaal bijna 300 leerlingen verdeeld over de 4 locaties. Naar alle waarschijnlijkheid blijft dit voorlopig gelijk.
Ik moet ook wel zeggen dat ik het zeer bewonderingswaardig vind, hoeveel reacties ik zie van mensen die niets weten van inside stella en weinig of geen ervaring hebben in de luchtvaart.
Die weten vaak heel veel te vertellen en ik kan iedereen die dit leest vertellen dat zeker 80% van wat je hier leest met een hele grote korrel zout moet nemen.
Mensen hebben geen accurate informatie dus als je iets niet zeker weet, zeg dan niks of zoek het eerst goed uit.

Groeten
 
en ik kan iedereen die dit leest vertellen dat zeker 80% van wat je hier leest met een hele grote korrel zout moet nemen.
Mensen hebben geen accurate informatie dus als je iets niet zeker weet, zeg dan niks of zoek het eerst goed uit.

Ok lenticularis, zal ik dat dan ook maar doen met jouw posting?

Reclame voor Stella, zeer goed op de hoogte van de cijfers en dat allemaal in de eerste post op Airwork?

Yeah right!:haha::haha:
 
Wat een onzin.

Hebben vandaag van easyJet een email gekregen dat bijna alle recruitment voor 2009 klaar is. Daarnaast is het Recommend a Friend programma stopgezet, domweg vanwege het feit dat er teveel mensen in de sollicitatiepool zitten.

Alle ab initio F/O's die na 1 september hun line training beeindigd hebben worden ontslagen en mogen misschien volgend jaar weer terug komen.

Ben TRI/TRE en heb op dit moment geen zak te doen mbt training en ik vlieg ook nauwelijks omdat een relatief groot gedeelte van alle vluchten gecancelled zijn!

Zou in het Midden Ossten worden gedetacheerd om daar vliegers te trainen. Ook gecancelled. Sprek veel mensen van veel maatschappijen en overal is het kommer en kwel. Sterling is al kapot, man veracht dat Sky Europe ook snel omvalt om over andere maatschappijen maar niet te spreken.

Dit is realiteit! Wou dat ik ook zo'n mooie roze bril had!
 
Je hoeft het niet te geloven liftdumper.
Ik zeg alleen wat ik weet en of je het gelooft of niet daar kan ik niets aan veranderen.
en wat mijn eerste bericht betreft, ik lees veel op airwork maar onthoud mezelf
meestal van commentaar.
 
Je hoeft het niet te geloven liftdumper.
Ik zeg alleen wat ik weet en of je het gelooft of niet daar kan ik niets aan veranderen.
en wat mijn eerste bericht betreft, ik lees veel op airwork maar onthoud mezelf
meestal van commentaar.


Maar humor heb je wel. :kerst:
 
Ik geloof zeker dat er een heel aantal mensen van Stella het afgelopen jaar aan de bak gekomen zijn, maar, ben meer benieuwd hoe Stella denkt die andere 300 aan een baan te helpen in de komende maanden/jaren?

Volgens mij zijn er (buiten de FI's en een aantal Transavia-piloten) (bijna) geen Stella leerlingen die door bemiddeling van Stella aan een baan gekomen zijn...

En, met alle respect, moet ik je eerlijk zeggen dat ik dat gemiddelde van 23,5 maanden niet helemaal geloof... Sorry...
 
En, met alle respect, moet ik je eerlijk zeggen dat ik dat gemiddelde van 23,5 maanden niet helemaal geloof... Sorry...
Denk je dat het korter of langer is? NLS opleidingstijd staat 16 maanden voor (zonder MCC gerekend), in de praktijk is het eerder minimaal 18 maanden. Bijna 24 maanden klinkt toch best geloofwaardig als opleidingstijd (zelfde als KLS geloof ik)?
 
Heren moderatoren, zou iemand hier in kunnen grijpen? Spam/sluikreclame van lenticularis.


@lenticularis, je klinkt niet als een vlieger, maar een of andere manager...
 
@lenticularis

Ik weet niet wie of wat jij bent bij Stella, ik weet alleen dat de meeste mensen die nu van Stella af komen er gemiddled 30 maanden over gedaan hebben. Omdat meestal alles kapot is en er geen capaciteit is. Ik ben inderdaad geen insider maar dit is de reactie van jullie leerlingen. Verder zijn er denk ik nog maar 200 werklozen stella ''piloten'' die allemaal zelf moeten zorgen voor een baan. Want als ex insider kan ik je wel vertellen dat daar helemaal niets aan gedaan wordt. Of het moet zijn dat je voor het minimumloon fi kan worden. Ik denk dat de kritiek alleen maar kan oplopen aangezien Stella er niet over nadenkt dat er straks 500 man werkloos is, en ook geen uitzicht op een baan heeft. Want de mooie verhaaltjes die er verteld worden, die kunnen niet eens onder de tutel onzin komen, alleen maar onder de titel leugens, maar daar heeft stella er volgens mij nog wel een aantal meer van...

groet

Bruns
 
Denk je dat het korter of langer is? NLS opleidingstijd staat 16 maanden voor (zonder MCC gerekend), in de praktijk is het eerder minimaal 18 maanden. Bijna 24 maanden klinkt toch best geloofwaardig als opleidingstijd (zelfde als KLS geloof ik)?

Hoi Nosig,

Het gemiddelde ligt in mijn ogen hoger, 21 maanden werd ons beloofd, met evt uitloop tot 24 maanden. Uit mijn klas (1 vd eerste Stella klassen, de tijd dat er nog 50 studenten rondliepen), waren er 2 studenten in 24 maanden klaar, de rest zat ver daar boven, met uitlopers tot 30/33 maanden.

Ik heb verder af en toe nog contact met oud-leerlingen van andere klassen, en heb tot nu toe geen mensen gehoord onder de 24 maanden. Daarentegen wel studenten met 28-30 maanden.

Ik hoor natuurlijk niet alles, en loop (gelukkig) al een tijdje niet meer bij Stella, maar, de nieuwe studenten klagen ook dat zij nauwelijks vliegen dus ik kan me echt niet voorstellen dat dit gemiddelde ineens gezakt is naar 23.5. Daar ken ik net iets teveel voorbeelden voor die ver boven dit getal zitten.

Maar, I can be wrong,
en ik neem natuurlijk alles terug op het moment dat onze "insider" met harde cijfers komt, want die heb ik natuurlijk niet...

R_L
 
van lenticularis:

Even snel een berichtje van een insider bij stella. Het gaat heel goed met stella op dit moment.
Uitstroom is prima, om exact te zijn op dit moment nog 24 afgestudeerde in sollicitatieprocedure



Je bedoelt dat 24 mensen een sollicitatie hebben, en dat die andere 276 bij de
AH werken (sorry voor sluik reclame). Dat is inderdaad wel heel goed (voor Stella)

Br
 
Mensen,

Ik heb vorige week nog een Ex Stella leerling gesproken die nog niet zo lang klaar is. Hij heeft er 30 Maanden over gedaan.

Dat hoeft niet erg te zijn, als je het maar van te voren weet, dan kan je je plan daar op af stellen. (probleem van veel leerlingen is dat ze vaak niet eens een echt plan hebben)

Wat ik van hem allemaal begrepen heb is dat het er bij Stella precies zo aan toe gaat zoals de grote groep Ex Stella mensen hier beweren. Er is dus nog maar weinig veranderd en het word eerder slechter dan beter zoals ik begrepen heb.

Wat mij ook altijd opvalt is dat leerlingen die "bijna" klaar zijn, of net klaar zijn hier vaak op het board komen, wat posten, en als er dan iemand reageert er meteen bij zetten dat diegene "geen ervaring in de luchtvaart heeft".


Mensen, zolang je nog op velden als Teuge en Lelystad rondloopt leer je van de "grote" luchtvaart nog maar weinig. Al krijg je, als je in de restaurants van de genoemde velden zit wel het idee dat iedereen er daar alles van af weet. Vooral de mannen in leren vlieger jas, grote Breitling om de pols en spiegel zonnebril op het hoofd. Meestal zit er dan wel een tante Annie en een ome Sjaak naast die net zijn meegeweest een stukje vliegen in een 172 waarbij voornoemde meneer de piloot was. Deze mensen zijn dan zeer onder de indruk van de piloot en nemen alles aan voor zoete koek. Vandaar dat men denkt er alles van af te weten, want er is niemand die het wel weet, en er is geen tegenspraak.

Het grote probleem als leerling is, dat je pas over de "grote" luchtvaart leert op het moment dat je van de school af komt en naar een baan aan het zoeken bent. Dan kom je er achter dat het een grote "tombola" is en lang niet altijd de beste als eerste word aangenomen. Helaas, het is dan namelijk allemaal heel oneerlijk, vaak zie je dat degene met de grootste attitude als eerste word aangenomen terwijl het gewoon een grote prutser is. Dat weet jij, maar dat weet zijn toekomstige baas nog niet. Echter zit jij nog steeds zonder baan!

En dan komt pas echt de stress, want je hebt je eerste baantje bij de AH dan net bemachtigd en ziet wat je daar verdiend, ineens is die anderhalve TON wel een hele hoop geld als je je gaat realiseren wat jij er allemaal voor moet doen om €1000.- over te houden nadat je huisvestingskosten er af zijn.

Als Stella dan nog steeds 500 leerlingen per jaar op de markt gooit dan vind je dat heel snel, heel stom als jij nog werkloos bent!

Kortom, het is niet makkelijk als je net van school af komt, en die studiebegeleider is een "wassenneus" sprak pas een paar Stella jongens bij CAE en die moesten er echt hard om lachen. Ze doen NIETS!!!! voor je.
het is een broodje peop, die studiebegeleiding!

Affijn, om tot mijn punt te komen in deze post ( anders gaat het op zo'n lang verhaal van Arthorizon lijken :D ) Het zou mij niets verbazen dat Stella er alles aan doet om die magische 500 leerlingen bij elkaar te krijgen, of iets in de buurt van de 500. Men kan dan zo aantonen dat de school MEGA winstgevend is, zet de hele winkel in de etalage en als ze een beetje geluk hebben verkopen ze zo de hele winkel aan CAE of iets dergelijks.

Men kan dan een prijs bedingen op basis van de geleverde prestaties (leerlingen aantallen) en klaar is kees. Schooltje voor weinig gekocht van "van de Sigtenhorst". Een smak geld uitgegeven aan Marketing, want daar is toch wel het meeste aan uitgegeven, niet aan nieuwe kisten. En voila, na een jaar of 7, misschien wel eerder maak je 500% winst op je investering.

Het zou me niks verbazen als het zo zou gaan!

Flame away!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ik heb verder af en toe nog contact met oud-leerlingen van andere klassen, en heb tot nu toe geen mensen gehoord onder de 24 maanden. Daarentegen wel studenten met 28-30 maanden.

Raphael-Lito,

aangezien jij nog wat contacten hebt met misschien huidige en oud studenten van Stella kan je wellicht een overzichtje geven van het aantal mensen dat een baan heeft gevonden. En waar ze vliegen. Kloppen bijvoorbeeld de in deze thread eerder genoemde percentages? Hoeveel verschillende luchtvaartmaatschappijen hebben vliegers in dienst die bij Stella de opleiding hebben voltooid?
Ben benieuwd.
 
Raphael-Lito,

aangezien jij nog wat contacten hebt met misschien huidige en oud studenten van Stella kan je wellicht een overzichtje geven van het aantal mensen dat een baan heeft gevonden. En waar ze vliegen. Kloppen bijvoorbeeld de in deze thread eerder genoemde percentages? Hoeveel verschillende luchtvaartmaatschappijen hebben vliegers in dienst die bij Stella de opleiding hebben voltooid?
Ben benieuwd.

Hey Branson,

ik denk dat de verschillende klassenwebsites van de Stella studenten redelijk kloppen, er zijn heel wat studenten bij Ryanair begonnen, een aantal bij Cityline en een aantal bij Transavia. Verder zijn er een aantal studenten bezig met selecties bij luxair, vliegt er sowieso 1 bij TNT, 3 bij augsburg (al dan niet in de typerating), 1 bij Arke en een aantal studenten vliegt/of gaat vliegen voor Denim.
Zoals ik al zei, ik denk dat de meeste studenten die dit jaar de opleiding afgerond hebben wel aan de bak gekomen zijn... maar, zeker niet door alle "inspanningen" van Stella.

Hoe het zit met de klassen die recent klaar zijn, dat kan k je helaas niet vertellen... wel weet ik dat er erg veel studenten momenteel FI bij Stella worden, wat natuurlijk erg goed is voor het percentage "studenten-zonder-baan".
 
Flame away!

Ik heb me altijd voorgenomen dat niet te doen, al moet ik zeggen dat mijn vingers vaak jeuken als ik meelees op dit forum... Maar, als ik dan een voorbeeld als hierboven zie staan, dan kan ik het echt niet laten om te reageren...

heel abstract gezien heb ik dat gekregen waar ik voor getekend heb...: fATPL(helaas wel met enige vertraging en zonder de beloofde nazorg, e.d.)...

1 puntje van Andre wil ik wel ff bevestigen, Nazorg is er niet...

(Uitzondering: een aantal Transavia-piloten en FI's)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top