Nieuwe stakingen (en rap een beetje)

Thanx Ben, ziet er een stuk beter uit zo.

Niet om het een of ander, maar vind het "moedig" dat je je reacties terugneemt. Respect.
 
Urabstimmung...

Urabstimmung...

Net een mailtje gehad van de VC.
De Urabstimmung is toegestaan, dus toch staken. Of wordt er voor die tijd nog iets uit de grote VC-KTK toverhoed getoverd?
Ben benieuwd wat dit ons gaat brengen....:confused:
 
Rob, ze moeten het toch goedkeuren, ze konden niet anders !! als ze dit niet zouden doen, betekent dat ze niet achter de onderhandelingen staan van de CLH TK ! Dat zou weer betekenen dat het NOG duidelijker is dat het een LH Laden is !

Nu afwachten of LH GF en de KTK/VC het echt tot een staking laten komen, ze hebben ongeveer 3 weken tijd om een oplossing voor de EMB te vinden. Daarna gaat de boel plat en daarmee verdwijnt de leuke winst van LH (en dus de gewinnbeteiligung van LH-Mannschaft) dit jaar als sneeuw voor de zon !!! Volgens mij wil niemand dit...

en er volgt dus weer het CLH motto: Abwarten !!:snore:

C
 
Ja vanuit die optiek wel.

Ik was verrast, omdat ik weer te horen kreeg dat de CLH-VC-TK nul op rekest had gekregen. Is allemaal via via geweest.

Maarreh, 3 weken voor een EMB oplossing. Daar ga ik niet vanuit. Het is nog altijd alleen maar om de MTV te doen. De LH-VTV-verhandlung en hun EMB insteek, zal allesbepalend worden! (ook voor mijn wissel trouwens).

Maar p`cies, effe wachten maar...
 
CLH College,

Al de laatste post op het forum gelezen van TK lid Hans G. ??
Het is werkelijk niet te filmen. Die KTK is, hahaha hier komt ie: knettergek!!!

En die VC maar draaikonten, werkelijk een aaaaanfluiting voor de wereld die vakbond heet. En van warnstreiks komt het ook al niet... wie oh wie? Het is nu toch echt tijd om die duimschroef de laatste slag te geven. Ik begin destructieve neigingen te krijgen: Als we dan toch koppie onder gaan, ben ik inmiddels bereid zo veel mogelijk mee te nemen naar de bodem. Ik stel daarmee voor die gewinnbeteiligung van de Meiers af te romen door het miljardje winst te minderen. Wij hebben er toch geen reet meer aan.
Even in alle ernst!: collectief ziekmelden dan maar?? 80 NL F/O´s autschhhh

zo, ga weer op omloop... kijk wel ff of ik zondag haal...

C
 
" Papieren voor de Urabstimmung liggen in de bus- we verwachten per 19 OKTOBER de resultaten":haha:

Tegen die tijd is het hele verhaal bij LH/GWI enz. in kannen en kruiken gebracht en is het byebye Cityline.
Die lui in de TK?Losers zonder ruggegraat.Van gedraaikont zijn ze daar zelf ook niet vies...karakter tonen is bijzonder slecht voor je carriere:dozey:

Het gaat hier h-e-l-e-m-a-a-l fout en dat hebben we aan Pesch en zijn vrindjes te danken.Corporate sell-outs.
Het gekke vind ik nog dat die Duitsers NOG STEEDS in die VC blijven?????
Schiet mij maar lek.
 
Jaapie, mee eens!

Die eikels van "onze" TK hebben 1 gigantische fout gemaakt (wel meer natuurlijk in het verleden...) en dat is het toestemmen van de CRJ 900 bij CLH !!! Toen, voorjaar 2006, hadden ze al meteen moeten zeggen: Vlieg die dingen lekker zelf!
Nu zien we het gevolg van dit alles.
Maar goed, zoals al vanavond in het clhforum gezegd: we gaan tenonder aan onze eigen niet aanwezige solidariteit. Tuurlijk moeten we georganiseerd zijn en het liefst in 1 vakbond, tuurlijk zouden alle F/O´s moeten zeggen: wat wissellijst?? niemand gaat wisselen anders staat hier een CRJ stil en dat willen we niet. Laat die 320 maar staan ! dan kijken ze wel ff anders daar in FRA: WAT, willen de mannen niet bij ons werken...???

Maar nee, niet bij ons. Bijna alle F/O´s die ik de laatste week heb gesproken staan op de wissellijst... wegwezen hier, ieder voor zich, geen vrouwen en kinderen eerst. Ja..., ook ik doe daar aan mee, geen uitzondering.
Over het geval vakbond maar te zwijgen, wil ik eigenlijk helemaal niets meer over zeggen, alles is te veel en zonde van de tijd. Nu maakt het namelijk toch niet meer uit of je VC, Verdi, of niet georganiseerd bent. Ja, dit was het stukje hand in eigen boezem.... de rest is geschiedenis.

gegroet

C, living on the edge:airforce:
 
Maar goed, zoals al vanavond in het clhforum gezegd: we gaan tenonder aan onze eigen niet aanwezige solidariteit. Tuurlijk moeten we georganiseerd zijn en het liefst in 1 vakbond, tuurlijk zouden alle F/O´s moeten zeggen: wat wissellijst?? niemand gaat wisselen anders staat hier een CRJ stil en dat willen we niet. Laat die 320 maar staan ! dan kijken ze wel ff anders daar in FRA: WAT, willen de mannen niet bij ons werken...???

C, living on the edge:airforce:

Mmmm... Dat heb ik nog steeds niet helemaal begrepen. Ten eerste waren we jaren lang georganiseerd (VC) en dat heeft niets opgeleverd om de bekende redenen.

En wat denk je dat FRA zegt, als wij niet op de wissellijst staan? "Oww, gasten, dan moeten we ze nu dwingen naar ons te komen. Verplicht intergreren die hap!!" ?????

Yeah, right, dream on!

Dan hadden ze gewoon iets vroeger de jongens van AUA, Swiss, Vrije Markt laten solliciteren, en ons hier lekker laten zitten. Want dat scheelt, die Canadairs moeten ook vliegen. Hadden ze dus 1 probleem minder, en dat bevalt ze wel.

Het enige verschil zou zijn dat we dan nog sneller, nog meer salaris kwijtraken, omdat "we toch niet weggaan." Want waar geen tekort is, is het salaris hoog genoeg, en kan wat omlaag.

Nu is ons salaris naar Maierhuber-standaard véel te hoog, en gaat de toko dicht. En wij? Mwah, denk dat het personeelstekort bij Eurowings binnenkort opgelost is...


Maar ik ben wel benieuwd naar jouw visie, Capricorn, want van bedrijfspolitieke processen heb ik ook niet zoveel verstand. (nee, probeer je hier niet af te fakkelen, ben gewoon nieuwsgierig)

Greetz, V.
 
Kunnen we niet collectief met alle (of de meesten dan) co's iets op poten gaan zetten? Buiten de VC, die dus geen reet voor ons doet, om? Zou niet zo gauw weten wat, maar op deze manier schiet het ook voor geen meter op...
 
Je kan van alles op poten zetten , moet je alleen niet op een openbaarrrrr forum gaan zitten bekokstoven natuurlijk:grijns:

Nee dan sommige van onze dappere Duitse collegae : " we moeten met z'n allen een brief naar Würfel en Tarp schrijven waarin we ons ongenoegen uiten over de gang van zaken.Dan zullen ze vast wel luisteren."Woehahaha:haha:
 
Sterker nog, ze concentreren zich nu op het-op-de-flikker-geven van de VC?

Waar zijn we nou toch helemaal mee bezig??!!

Spendeer je energie liever aan iets nuttigs zou ik zeggen.

Divided we stand, united we fall.

Pakken wat je pakken kan in de luchtvaart. Het blijkt maar weer. Vies wereldje.
 
Kunnen we niet collectief met alle (of de meesten dan) co's iets op poten gaan zetten? Buiten de VC, die dus geen reet voor ons doet, om? Zou niet zo gauw weten wat, maar op deze manier schiet het ook voor geen meter op...


Hier was Verdi dus een uitstekend instrument voor geweest.....
 
prutje

prutje

Makkers aan het front,

jammer te lezen dat het nog steeds Kilo Utreg Tango is bij europa's mooiste regional airline. Ik dacht werkelijk even dat het wat ging worden met die staking.

Zijn nu alle kaarten op tafel en is de definitieve verliezer bekend? Of heeft iemand nog een aas in zijn mouw om het spel nog een wending te geven?

Greetz :niet_bli: ,

S.
 
nouja, nog ff een de boel ontploft en dan worden de kaaarten opnieuw verdeelt.

ik ben benieuwd, maar ik geloof dat de KTK& co nog niet doorhebben hoe hoog de spanning oploopt. En als CLH al haar vliegtuigen laat staan, dan is ook de leuke winstaandeel van onze grote broers naar de malle....

als niets binnenkort gebeurt stapt CLH kollektief over naar Verdi, laten we dan eens kijken.
Zelfs onze alom geloefde PES heeft op de laatste betriebsversammlung aangegeven dat dit voor hem dan de logische stap is, als we nu echt buitenspel gezet zouden worden...
 
Het is onvoorstelbaar hoeveel vertrouwen de mensen nog in de eigen CLH TK hebben en dan mn de CAPT daarin. Hoeveel blunders moeten ze nog begaan voordat de ogen opengaan? De grootste fout die ze hebben begaan, is het afwijzen van de deal die M. voorstelde. Omdat de KTK het te weinig was. En de CLH TK is er weer ingetuind. Daar hadden ze direkt de KTK moeten naaien en met M. een deal sluiten.
De race is gelopen, de koek is op. Er ontploft helemaal niets. De meesten lopen als makke lammeren naar de slachtbank.

Stel je maar in op een vergelijking voortaan met Chickenwings.
 
De grootste fout die ze hebben begaan, is het afwijzen van de deal die M. voorstelde. Omdat de KTK het te weinig was. En de CLH TK is er weer ingetuind. Daar hadden ze direkt de KTK moeten naaien en met M. een deal sluiten.


.

Geloof niet dat onze tk de deal heeft afgewezen, was de KTK die dat heeft gedaan, die zijn aan het onderhandelen, ''onze'' leute mochten alleen maar erbij zitten... Niet dat ik het voor onze tk wil opnemen, want in mijn ogen bauen die richtich scheisse..
En met M een deal sluiten? Die kan alleen maar met de ktk onderhandelen, ook jij weet toch van het bestaan van de befaamde hoe naai ik cityliner 70sitzer regelung?
Nou ja, in ieder geval loopt het uit op een escalatie tussen cityline, vc en ktk. Heeft lang genoeg geduurd en dan nu es kijken wie de langste adem heeft, denk dat ik het antwoord wel weet.....helaas pindakaas!

Groeten!
 
...ja, dat was idd aan de KTK aangeboden.
maar dat was te weinig voor hen.
Daarover valt te bedenken, dat wij ook niet zouden willen dat er extra-kisten (laten we zeggen nog een paar 700er) 'bij ons op het erf' gezet worden, onder de voorwaarde dat er piloten met chickwings-plus salaris afkomstig van chickwings op vliegen, en wij mogen meedingen op de CPT-plaatsen, maar danwel met dit duidelijk lager salaris.
Zo zien ze het bij de KTK en op basis van die 70zits-klausule denken ze ook dat ze een godgegeven recht op die kist hebben.
Dat ze daarmee het bestaan van CLH (en ook onze werkplaatsen) bedreigen interesseerd ze in eerste instantie helemaal niet. 'Gelukkig' heeft CLH deze grotere kisten economisch gezien echt nodig, anders was de race nu al gelopen.

Maar doordat wij een groei-klausule nu eisen (die alleen in dit segment, EMB, kan plaatsvinden), valt er nu ook (danwel indirekt) voor dit onderwerp te staken. En dat zal gebeuren, zoniet met VC dan gebeurt dat via VERDI.

En, Robin, ik denk dat we voordat jij gaat wisselen duidelijkheid hebben. Half oktober is er een enigzins bruikbare regeling of de boel staat stil. Als de VC na de Urabstimmung toch niet overstag gaat en weigert om te staken (en dus de aap uit de mouw komt...), dan gaan we dat via Verdi doen (Dag VC!!!)
Heeft zelfs PES tijdens de Betriebsversammlung gezegd.

Mijn geduld is in elk geval op, en dan ook helemaal op!
 
Kleine correctie heren. Lees de protokoll notizen eens goed door en dan zie je dat zowel onze TK als de Chickenwings leute die erbij waren, de Ablehnung mede-ondertekend hebben. En zo hebben ze het wel degelijk afgewezen. Daar hadden ze moeten aanklampen. Daar hadden ze de oorlog moeten hebben verklaard aan de KTK. Daar had de VC een richting hebben moeten kiezen. M. had dan hard gelachen, maar daar gaat het hier niet om. Nu vind er alsnog een oorlogsverklaring plaats via een omweg, nadat we voor de zoveelste keer een oor zijn aangenaaid. 1 verschil, ondertussen heeft het management LH een andere weg gekozen en komt het aanbod niet meer terug. Gevalletje schade zeg maar.
Ik hoop van harte dat hier nog een acceptable oplossing uit voortkomt, onder het bestaande personeelsprobleem (echter nu Condor opgedoekt lijkt te worden, is het probleem wellicht ook niet meer daar) lijkt dat haast een must, maar ik vermoed dat het hoogst haalbare een GWI constructie wordt. (KTV tauglichen mogen dan verder bewerben, ergo DUS stationierung naar de klote), en de untauglichen blijven zitten waar ze zijn.
Een oplossing voordat ik gewisseld ben, vraagteken. (duitse toetsenborden zijn een drama, maar de frqnse zijn helemqql niet te genieten). Mooi, dan hoef ik ook niet te wisselen!

Geloof je PES nou echt nog, vraagteken.

groetjens
 
Back
Top