Nieuwe stakingen (en rap een beetje)

E

Exit

Guest
LS ,

Onze GF heeft het lef gehad om weeral niet met een fatsoenlijk CAO-bod te komen en de TK heeft dit schamele bod dan ook naast zich neer gelegd.
Geen basis voor verdere onderhandelingen.
Dus er zit waarschijnlijk een Urabstimmung en dan een volwassen staking aan te komen.

Ben ik nou gek , of zit de GF de boel een beetje te stangen / doen ze dit met opzet ?
Dat vriendje Froese aan oom Dagobert uut FRA een beetje wil laten zien wat een vervelende mannetjes ( / vrouwtjes ) wij zijn ?
 
Sja...krijg het idee dat de GF ons in de zeik loopt te nemen hier.

Denk dat ik toch maar heel snel lid moet worden van een vakbond (VC denk ik dan maar), aangezien zaterdag m'n Urlaub voorbij is en verdere stakingen misschien niet helemaal onwaarschijnlijk zijn....
:1855:
 
hopelijk zijn ze niet zo laf om dit weekend te staken.
door de week tref je ze veel harder

gokje...

maandag vanaf een uur of 6 (local) hele dag complete CLH streik...

duimen drukken maar
 
De Stakingen zullen dan betrekking hebben op een nieuwe CAO, maar ook voor een betere regeling voor AMS. Dat personeel makkelijker tussen AMS en de verschillende plaatsen (MUN, FRA, etc.) kan reizen? Ook op een regeling met LH mbt een senioriteitslijst? Kan iemand me dit uitleggen?
 
Urabstimmung

Urabstimmung

Moin,

Net een mailtje gekregen van de CLH VC TK dat ze gisteren een aanvraag voor een Urabstimmung hebben gedaan bij de VC vorstand.

En dat we weer jederzeit met Arbeitskampfmaßnahmen moeten rekenen.

Hoe snel zou zo iets geregeld zijn? Een vrijdag middag is natuurlijk ook een klapper...

Groeten
 
@ slim:

die VC kost je 1% van je totale brutto salaris (ohne kinderzulagen, funktionszulagen und mehrflugstunden)

Grundlage für die beitragsbemessung ist das Gehalt minus (gegebenenfalls und auf Antrag) Kapitaldienst für Ausbildungsdarlehen (nachzuweisen).

Groeten,
 
@ slim:

die VC kost je 1% van je totale brutto salaris (ohne kinderzulagen, funktionszulagen und mehrflugstunden)

Grundlage für die beitragsbemessung ist das Gehalt minus (gegebenenfalls und auf Antrag) Kapitaldienst für Ausbildungsdarlehen (nachzuweisen).

Groeten,

Slim, 1% minus evt korting als je nog schuld hebt staan van je vliegopleiding, gaat dan behoorlijk wat van de bijdrage af... Bel die jongens gewoon even op, kunnen je het zo vertellen!

Gruss
 
....... maar ook voor een betere regeling voor AMS. Dat personeel makkelijker tussen AMS en de verschillende plaatsen (MUN, FRA, etc.) kan reizen?

Wat een onzin , hoe kom je daar nou bij?
Het gaat om de arbeidsomstandigheden : het vliegen van 6 daagse touren , veel te veel ( onbetaald ) deadheaden , veel te veel roosterwijzigingen enz.
 
Ok! Ik had dat van iemand vernomen, vandaar dat ik ernaar vroeg! Maar klopt dus niks van! En de connectie met LH heeft het daar ook betrekking op?
Ik ben me wat aan het verdiepen in LH Cityline, vandaar dat ik er naar vraag!
 
We gaan staken voor een beter "CITYLINE" en niet voor een beter "LUFTHANSA"

Die regelingen om door te stromen naar LH en een evt integratie staan hier los van.

Een Urabstimmung heeft wel wat tijd nodig, eerst een ok van de VC dan alle briefies versturen en weer ontvangen tellen en door een notaris laten besnuffellen. Dus reken maar met zeker een week of 2 á 3.

dan nog een citaat van Marcus E:
@ alle, die jetzt Angst haben, dass wir wieder in die oft vorgeworfene "Lethargie" verfallen. Eines ist sicher: Jetzt geht es erst richtig los!


laten we er het beste van hopen...
 
We gaan staken voor een beter "CITYLINE" en niet voor een beter "LUFTHANSA"

Die regelingen om door te stromen naar LH en een evt integratie staan hier los van.

laten we er het beste van hopen...

Ok bedankt! Maar is de CAO in vergelijking met andere maatschappijen heel slecht dan?
 
Nee , hij wordt alleen steeds verder uitgekleed.
En dat terwijl moeder LH in 6 maanden tijd een MILJARD winst bij elkaar heeft gevlogen met onze hulp.
Er wordt steeds meer tijd waarin wij voor de baas op pad zijn " betalingsneutraal" ( lees : onbetaald ) gemaakt en als je dat een ruwe 30/40/50 uur per maand gedurende 3 jaar mag meemaken , mogen ze blij zijn dat het alleen maar een staking betreft.

Managers.Werden vroeger gepest op school , lijkt me..
 
Last edited:
Sja...krijg het idee dat de GF ons in de zeik loopt te nemen hier.

Denk dat ik toch maar heel snel lid moet worden van een vakbond (VC denk ik dan maar), aangezien zaterdag m'n Urlaub voorbij is en verdere stakingen misschien niet helemaal onwaarschijnlijk zijn....
:1855:

Beste Slim,

Doe dat maar niet, tenzij je je geld over de balk wilt smijten en gala's in Neu-Isenburg mee wilt sponsoren.

Iedereen mag bij een officiele staking meedoen, wel of niet lid bij welke vakbond dan ook. Het verschil is dat VC-leden hun salaris verder betaald krijgen van de VC bij een VC-staking. En als de Ver.di een staking organiseert, krijgen de stakende verdianer hun gehalt van de Ver.di.

Ben je niet georganiseerd dan kun je dus gewoon met wat voor staking dan ook meedoen, mits hij maar officieel georganiseerd is. Je krijgt alleen geen geld voor de dagen die je niet vliegt.

Succes ermee,
Marco.
 
Kleine toevoeging: het salaris wordt niet doorbetaald, echter je krijgt een vergoeding die hoger is naarmate je langer lid bent bij die club (zo is het mij in ieder geval verteld). Ofwel, hiervoor hoef je het ook niet te doen. Waarvoor je het wel moet doen....stukje ideologie, saamhorigheid etc.
 
Ok, thanks, maar heb ook begrepen dat je geen juridische steun hebt op het moment dat je meestaakt (als niet vakbondslid) en als vervolgens de werkgever eventueel juridische stappen onderneemt...

Krijg dan toch wel een wat safer gevoel als wel lid. Moet alleen zeggen dat ik die contributie wel achterlijk hoog vind...
 
Je kan beter een gewone rechtsbijstandsverzekering nemen. 10x goedkoper en daar kun je die vervelende duitse huurbaas ook nog eens aan zn haren mee naar de rechtbank slepen...
 
Ok, thanks, maar heb ook begrepen dat je geen juridische steun hebt op het moment dat je meestaakt (als niet vakbondslid) en als vervolgens de werkgever eventueel juridische stappen onderneemt...

Krijg dan toch wel een wat safer gevoel als wel lid. Moet alleen zeggen dat ik die contributie wel achterlijk hoog vind...

Op de dag van staken, kun je ook nog lid worden.

Daarnaast is die 1% fiscaal aftrekbaar...


PS. Ik wacht nu al 2 weken op een reply van Kronsfoth. Duurt het altijd zo lang na aanmelding?
 
Lid worden van een vakbond moet je zeker doen. Nu lift je alleen maar mee op de resultaten van de door jouw collega's betaalde onderhandelingen. Kijk maar eens bij de cabine wat er gebeurt als het merendeel geen lid is van een vakbond, je hebt geen poot om op te staan. Je kan het duur vinden, feit is wel dat als meer mensen zo denken de contributie voor wel-leden alleen maar hoger zal worden (en juist de wel-leden zorgen ervoor dat jouw CAO in orde blijft).

No hard feelings maar ik vind het persoonlijk onkollegiaal als iemand geen lid is.
 
Ja, we konden erop wachten op dit soort uitspraken. Oncollegiaal enzo...

Wat nu als je door de enige vakbond, die voor jou MAG onderhandelen, je enorm in je achterste wordt genomen?
Blijf je dan toch lid?
 
Back
Top