AIRWORK quote of the month: 2007-2008

Art -

Elke maand, elk jaar mag jij bepalen wat de quote van de maand is in elke category. Deze maand echter (noem het muiterij van de jongelui) mag ik bepalen wat de quote of the month January is geworden in de category most funniest (and true).

Deze maand (Jan) gaat hij naar Art;

Vliegers die drinken zijn ook geen alcoholisten, nog zo’n misvatting, vliegers zijn professionele drinkers, alcoholisten gaan naar AA meetings.

De rest (technische etc mag je van me invullen, maar deze blijft staan)
 
Pilotentekort vs. werkloze piloten

Pilotentekort vs. werkloze piloten

Pilotentekort vs. werkloze piloten

Op de vraag is er nu wel een ernstig tekort of niet kan ik heel simpel antwoorden: zolang je er nog zelf voor moet betalen is het overschot aan piloten GROOT.
 
flying mech, 31-01-08, 22:08

Inflight wing separations e.d. zijn dingen die het vliegtuig nogal in waarde doen laten zakken, dus oppassen geblazen.
 
Amoto quaeramus seria ludo. Quid rides? De te fabula narrator.

Airwork is alive and kicking. Groeiende verschijdenheid aan onderwerpen en een toenemend aantal deelnemers aan de diverse discussies.
Een vleugje humor komen we ook regelmatig tegen maar daar zit zeker nog ruimte voor verbetering.
Wat is zoal bijgebleven van de afgelopen maand.

De snelst groeiende vliegschool ter wereld is in Teuge gevestigd. Dat schijnt ook de school te zijn met de beste airline kontakten en met name Lufthansa schijnt daar de deur plat te lopen. Komt allemaal wel goed daar in Teuge, met een management wat reeds ver boven zichzelf uitgestegen is. Ha, je bent vliegschool of je bent het niet.

En als we het toch over een bepaalde manier van grandeur hebben, de opkomst en ondergang van de Interstate L-1011 vloot.
Is het niet karnaval in Limburg op het moment? Er zullen vast wel wat Prinsen zijn die daarvoor een leuke onderscheiding willen uitreiken. En voor degenen die denken dat Art hier even sarkastisch om zich heen zit te meppen, helemaal niet, heb er een tijdje terug al eens iets over geschreven, misschien hebben ze het wel gelezen.:D

Op het dranken topic dacht Art even te moeten ingrijpen. Is er eindelijk eens een diepgaand onderwerp aangesneden, komen er allerlei lieden op de proppen met teenager drankjes en pansy boys mixjes. Gelukkig wat hulp gekregen van M.G. (met kop en kont de mess uitflikkeren), zodat het topic weer on topic kwam.

Sinds flying mech het toetsenbord ter hand heeft genomen is de rubriek “verhalen uit de cockpit” uit de winterslaap ontwaakt.
Zoals Art reeds eerder heeft vermeld, het hoeft niet altijd four engine heavy jet te zijn wat aan de basis van een leuk verhaal moet liggen. Dus, in navolging van flying mech, niet alleen aan de toog ouwehoeren maar hier op airwork de verhalen neer kletsen.

Aah, en de IVW kosten, het is inderdaad goed voor te stellen dat je daar even niet goed van word. Zou best wel eens de duurste brevet uitgever ter wereld kunnen zijn.
En kijk, dan hebben we al twee wereld kampioenen deze maand.

En, reeds om van te smullen, deze maand, het KLM piloten tekort. Hmmm, nee, zal er niet op vooruit lopen, rollen vast mooie bruikbare kwootjes uit.

Nog even naar mijn nieuwjaars :biertje:voorspellingen, altijd goed om regelmatig aan de werkelijkheid te toetsen, van de tien voorspellingen staan er nog zeker zeven recht overeind. Kijk zelf maar welke. De eerste is een inkoppertje.

Dan nu de winnaars, met een kleine toelichting naar F.D .
Heb het reglement er nog eens op nagekeken maar het is eenduidig en laat geen ruimte om Art kwoots te laten mededingen. Opstandig worden hoeft ook niet, dat doe je maar op de AWBBQ deze zomer.:biertje::biertje:

De technische
EmeX, 11/01 – 16.55
In princiepe werken de motoren aleen als stuwkracht voor de rembekrachtigingspomp. Dus remmen is wel mogelijk zonder motoren.

De komieke
Maveric744, 15/1 – 00.53
Net zoals vliegscholen het liefst studenten hebben die niet kunnen vliegen!!

Tot volgende maand

Cheers
Art
 
Ph-gjk, 03/02 – 14.29
Jaarlijks terugkerend ritueel
Meneer de haan wordt wakker, begint te kraaien en "kok" Arnold begint te koken....

Xetrov, 02/02 - 14.15
Ik weet dat sommigen graag vroeg decrabben om "stabilized" te zijn, maar ik beschouw decrabben gewoon als een deel van de flare manoeuvre. Als je een 100% stabilized flare vliegt flare je niet.

Iz, 01/02 - 15.20
Al met al, kans op overleving groter dan nul als een autoland mogelijk is, maar er zijn zoveel dingen die dan nog fout kunnen gaan dat de deep cleaning voor de cockpit alvast besteld kan worden.

Cheers
Art
 
Diana, 13.02 – 16.02
Weet je, drankjes met parapluutjes, dat is net als met roze overhemden en kleine hondjes. Alleen echte kerels komen daar mee weg.

Track, 13/02 – 08.57
Elke landing is toch een voorzorgslanding? Moet je opletten waar je voor zorgt als je niet land.

TB-the, 12/02 – 22.18
Volgens z'n Avatar vind 'ie zo 's morgens vroeg een teugje Jet A1 door z'n neusje lekkerder dan de geur van een gebakken eitje.

Xetrov, 13/02 – 01.29
Normale personen snappen best dat er genoeg mensen zo enthousiast kunnen worden van de komst van een mooie nieuwe kist dat ze er misschien wel zelf bij willen zijn.

49015, 13/02 - 13.42
De KLS waar geen hond buiten Groningen en Aalsmeer van heeft gehoord, dan krijg jij van mij, ondanks mijn overtuigd heteroseksuele neigingen een dikke zoen.


Even off topic, er werd recentelijk hier en daar op het board met losse flodders geschoten met als resultaat dat de Walkure heeft moeten ingrijpen. Advies van Art aan de onrust stokers, zet de Ipod op je hoofd en selecteer de vijfde symphony van Mahler en kom tot rust. In het geval dat de aangesprokenen nu in verwarring om zich heen kijken, ga naar Limewire, download Mahler, fifth, en luister. Alles word duidelijk.

@ Walkure, till the fat lady sings.:kiss:


Cheers
Art
 
Last edited:
Even off topic, er werd recentelijk hier en daar op het board met losse flodders geschoten met als resultaat dat de Walkure heeft moeten ingrijpen

Waarvoor overigens respect: Diana weet het publiek hier in mijn ogen op de juiste manier aan te pakken.
 
Waarvoor overigens respect: Diana weet het publiek hier in mijn ogen op de juiste manier aan te pakken.

Net als in de kleuterschool, één grote rotzooi in de klas, totdat de juf terug is en de deur dicht slaat. Iedereen stil en beweegt niet meer.
 
Hmm de vijfde van Mahler. De zweep er over zeg maar.

Maar Art verwart hier toch zeker niet Brünnhilde met Diana of Wagner met Mahler?

Als opera liefhebber is Overload nu in verwarring.

Wagner heeft dan wel weer 'Der fliegende Holländer' geschreven, wat Flying Dutchman dan weer zal aanspreken.

Is Art dan Siegmund?
 
eerste rechten verleend eind 19e eeuw aan een Opera over de Flying Dutchman in New Amsterdam. (heet New York tegenwoordig dacht ik die stad)

Erg mooi klassiek stuk overigens.

cov0001.gif
 
Wat weer in Amerika ligt, waar de Wright brothers voor het eerst vlogen en de grootste vliegtuigbouwer ter wereld is gevestigd en waar FD woont.
Dat kan allemaal geen toeval zijn.
 
Om maar te zwijgen over het feit dat "de" Flying Dutchman eigenlijk gewoon een spook schip is... Soms uit het niets weet op te duiken en in a blink of an eye weer verdwenen is....

Maar het salaris van Overload er voor krijgen? ho maar... Gelukkig krijgen we een tax break van 600 bucks van uncle Sam dit jaar, maargoed ook kan ik weer 24 maanden noodles van eten.
 
Overload is in verwarring geraakt dus zal Art even wat duidelijkheid scheppen.
Mahlers vijfde is genoemd als een muziek voorbeeld om naar te luisteren als de hoofden wat heet geworden zijn, vandaar, en staat dus een beetje buiten de Walkure onduidelijkheid.

Wagner is de man van de opera, Der Ring des Nibelungen.
Die Walkure is een van de vier episodes van Der Ring des Nibelungen en word vaak als op zich zelf staande opera uitgevoerd. Het is een wat sensitief verhaal vanwege de relaties tussen de hoofdpersonen, oppergod Wotan en zijn dochter Brunnhilde en de tweeling Siegmund en Sieglinde.

Nu, Brunhilde was een van de negen Walkures, alle negen voortgekomen uit Wotans uitstapje naar een andere vrouw, Erda, godin van de wijsheid, en was zijn lievelingsdochter. Het Walkure werk, gevallen helden per paard naar Walhalla brengen, werd overgelaten aan de acht zusters.

De derde akte opent met de muziek die de opera zo beroemd gemaakt heeft. In het Engels, “Ride of the Valkyries”. De wat oudere jongeren onder ons kunnen zich nog vast wel die geweldige film herinneren, Apocalyps Now, waar tijdens een helicopter attack op een Vietcong dorp de lead attack deze muziek uit de luidsprekers laat brullen, waarna deze baas, gespeeld door Robert Duval, eenmaal op het strand uit zijn helicopter gestapt, een sigaar opsteekt en genoegzaamd om zich heen kijkend de historische woorden uitspreekt, “ah, I love the smell of napalm in the morning”

Diana echter, godin van de jagt, was een dochter van Zeus en een zuster van Apollo.
Wat Art nu in een soort dichterlijke vrijheid gedaan heeft is, gezien het verschil in karakters tussen de Walkures en de godin van de jagt, een parallel trekken tussen de regelmatig krachtig ingrijpende moderator van dit board en de wat meer vreedzame godin van de jagt, en derhalve de rollen omgedraaid, Diana werd de Walkure.

Het is te begrijpen dat Overload in verwarring geraakte maar na bovenstaande uitleg zal het nu wel duidelijk zijn mag Art aannemen.
En nee, Art is niet Siegmund, helaas spelt Art geen rol in Der Ring des Nibelungen, maar wel weer in een andere opera, maar dat is iets voor een andere keer.

Laten we nu maar terug on topic gaan, technische en komieke quotes.

Cheers
Art
 
Sorry, nog even off topic en even voor de duidelijkheid: Er schijnen mensen op deze wereld te zijn, die het beluisteren van opera verwijfder vinden dan het drinken van ranja met een tik en een parapluutje. Ik geloofde het eerst niet, want ik vind het persoonlijk natuurlijk van groot intellect en een goede opvoeding getuigen dat men zich laat vervoeren door de nichterige, sorry ik bedoelde zweverige klanken van Mahler, Bach en Wagner.
Ik begrijp jullie wel, want ik kijk zelf elk jaar trouw naar het nieuwjaarsconcert om hard "tietenkont, tietenkont, tietenkontkontkont" mee te zingen, maar ja ik heb natuurlijk een hele gelukkige jeugd gehad.
Zo niet die mensen die jullie onterecht betitelen als een stelletje mietjes.
Laat ze maar jongens, want zoals Diana al zei, alleen echte mannen komen hier mee weg.
Proost (bessenjenever met een leuk oranje kersje erin).:kiss:

MG
 
Flying mech, 24/2 – 00.30

Max groundspeed bestaat niet (behalve misschien bij taxien).

Overload, 23/2 – 13.31

'Vliegen is hard werken'
Nog nooit een echte baan gehad dus.

Turning final, 22/2 – 22.14

als een maatschappij echt een tekort heeft aan vliegers, betekent dat dat ze de vliegers ergens vandaan moeten halen.

jaap stobbe, 19/2 – 23.54

Heej , links een brake-overheat en rechts staat'ie nog dik onder nul.Ik rem dan straks wel alleen met rechts.

Ghostflyer, 22/2 – 22.32

Vlieg zelf de windmolen telg van BAe en daar is het gebruik van de emergency checklist op zich al een emergency.

Schockcooling, 23/2 – 09.36

Bij ons is het aangeraden om in geval van emergency de capt. de checklist te laten doen vanwege het totaal ontbreken van logische volgorde.


En, nog even @ Overload, als je een eigen bedrijf begint hoeft dat niet te betekenen dat je moet gaan werken, jouw baas doet dat ook niet, Jij werkt voor hem, het verschil zit in de nuances.:D

Cheers
Art
 
Helemaal uit Limburg....

Ik zit zelf op Stella in een klas met 16 man. Daarvan zit er één met een buitenlands paspoort en één uit Afghanistan, één Chinees en twee mensen uit Limburg. Best veel variatie dus.
 
Back
Top