AIRWORK quote of the month: 2007-2008

RUBRIQUE ART


Eerst even mijn excuses voor de wat late kijk op de maand.
Ook pensionados kunnen het druk hebben, met wellicht onbelangrijke zaken, zoals, waar is mijn sigaren transport blijven steken of, waarom is is er bij mijn favoriete leverancier opeens geen Bombay Saphire meer voorradig. Klinkt misschien wat mondaan maar de prioriteiten liggen wat anders als je niet perse meer hoeft te werken,

Wat is blijven hangen. Het drankjes topic. Wat een eye opener. Als ooit de verzuchting, “Ik ben niet meer van deze tijd” opgeld heeft gedaan dan was het wel betreffende dit topic.
Een aardige bij conclusie die we gratis mee kregen was dat het aantal Airworkers met een passie voor opera op een hand te tellen zijn. Een futiele poging van Art om met een paar gelijkgezinden een cultuur slag te maken in deze is vroegtijdig gestrand in een “echte kerels” perspectie die echter de quintessence van het argument te snel voorbijgelopen is. Want, echte kerels, met een wit hondje op schoot, op een Amsterdams terrasje, sippend aan een paraplu drankje, zijn naturlijk niet te vergelijken met de echt,”echte” kerels die in voornaaam gezelschap, zonder zweem kunnen uitweiden over de kwaliteiten van de sopraan , tweede akte, Rigoletto. Om daarmee weg te kunnen komen beschik je over de onontbeerlijke kwaliteiten om het ver te schoppen in de luchtvaart industrie. Waarvan akte.

En. nu we allemaal dachten dat we het met Natalee wel hadden gehad, komt er zo’n bozo met drie voornamen nog even wat olie op het, allang, koude vuur gooien. Een kleine eruptie op Airwork was het gevolg, maar nadat het O.M. in Aruba dit board had geraadpleegd was het eigenlijk wel over and out. Voor een fraktie van het geld stuur je een kleine delegatie Airworkers naar Aruba bijvoorbeeld, en Peter huppeldepup kan zijn biezen pakken.

En wat we missen uit Nederland? Kroketten. Ja, U leest dit goed, kroketten. Een staafje cholesterol van houd er de moed maar in. Transfets beyond any recognition maar Airworkers in den vreemde doen er een moord voor. Zelfs tot in Hong Kong toe wordt dit vetgebakje aanbeden. Niet tegenstaande dat zelfs de moderator van dit board een poging waagt robuuste Nederlandese testosteron geplaagde jongelieden naar een trendy etablishement in Soho te dirigeren, is de teerling geworpen. Kroketten op Picadelly Circus. Je bent Hollander of je bent het niet.

Het vermeende piloten tekort versus het aantal wekloze piloten.
Nou,dat was de moeite van een serieuze discussie waard.
Heb me zelf er even mee bemoeid, zoals U wellicht gezien hebt, maar als men alle berichten in de eerste twee forums op dit board doorneemt dan komt de uitdrukking, roepende in de woestijn, toch even bovendrijven.
Nog maar een keer wellicht ten overvloede hier, aan het adres van alle wannebees, we geven slechts onze welgemeende adviezen, Maar soms lijkt het erop dat dat deze adviezen gericht zijn aan aspiranten met een hoog Kryptonite gehalte.

Het KLM piloten tekort, vrouwen en allochtonen, toe maar, deze spindoktors kunnen moeiteloois meedraaien in het circus van Hillary. Waarom heeft dit onderwerp toch altijd zoveel belangstelling? Elders in de wereld, en nog niet eens zover van het Hollandse huis, zijn er uitstekende carriere mogelijkheden. Jezelf ziek laten praten door een papagaai met een KLM mondstukje hoeft echt niet. Ook de KLM vliegers vakbond heeft een eigen agenda en als de aspirant vlieger daar op dit moment even niet in past dan heeft dat inderdaad niets te maken met de kwaliteiten van onderhavige aspirant maar alleen met de heersende personeels politieke motivatie van een van de best georganiseerde en machtigtste vakbond van Nederland.
En zolang 19 of 77 en Kliko niet naar KLM willen komen kan je er van uit gaan dat er elders betere deals te krijgen zijn.

Zo, en dan nu de technische van de maand,

Xetrov, 02/02 - 14.15
Ik weet dat sommigen graag vroeg decrabben om "stabilized" te zijn, maar ik beschouw decrabben gewoon als een deel van de flare manoeuvre. Als je een 100% stabilized flare vliegt flare je niet.

En de komieke,

Flying mech, 24/2 – 00.30
Max groundspeed bestaat niet (behalve misschien bij taxien).

Cheers
Art
 
Art,

ik hoop dat u de dikke ongeschreven knipoog onder mijn vorige post hier wel had "gelezen". Zo niet: Mea Culpa. Geniet ook erg van het maandelijkse overzicht.

MG
 
Zijn weinig mensen die het zo smeuïg over kunnen brengen, lees het elke maand met plezier!
 
Art,
Is er wel eens aan gedacht om een boekje te schrijven over de 31563 uren en het leven daaromheen? De schrijfsstijl zou waarschijnlijk enorm gewaardeerd worden.
 
@ MG
Daar is inderdaad al over nagedacht, sterker nog, er is al mee begonnen, een hele tijd terug zelfs.

Het hoeft voor mij niet voor een bepaalde tijd af te zijn aangezien ik het meer beschouw als het kijken naar een virtueel foto album van omstandigheden, karakters en contemplaties van reizen terug in de tijd die nu slechts uurtjes duren in plaats van weken toendertijd.

Het gaat in de vorm van hoofdstukken die allemaal op zichzelf staan van belevenissen in het verleden waarbij de romantisering van de gebeurtenissen concurreert met de werkelijkheid, het onderbewuste fictieve met het feitelijke. Een deja vu reis via een alternatieve tijdlijn zonder de scherpe en minder aangename kantjes.

Na elke blik in het album, logbook, ga je terug naar al die lange nachten over de pool en donker Afrika waar je al uren geleden met collega’s bent uitgepraat en de rust alleen verstoord wordt met af en toe een frequentie wisseling of positie report, waar het lichaam van A naar B gaat maar de geest van A naar C.

De eenzaamheid van de lange afstand vlieger.

Zoiets is het aan het worden.

Cheers
Art
 
De eenzaamheid van de lange afstand vlieger.

Met stip op 1!!!!!

veel mensen begrijpen niet dat LH toch echt een apart iets is.

Ik bestel bij deze 1 exemplaar... wel gesigneerd natuurlijk;)
 
Voor hen die niet kunnen wachten op Art's release en die wel tegen ietwat oudhollandsch taelchebruick kunnen: Adriaan Viruly's gebundelde vlieg-herinneringen 1928-1936 "Huisje Boompje Beestje" is ook erg de moeite waard.
Adriaan was getrouwd met Mary Dresselhuys en kon zelfs Art laten blozen denk ik.
Art, ik plaats u natuurlijk niet in dezelfde timeframe, maar ik denk wel dat de luchtvaartwereld zit te wachten op een langverwachte opvolger van dhr. Viruly.
Daarnaast wilde ik natuurlijk mijn cultuurbarbarisme m.b.t. mijn onkunde v.w.b. de opera ietwat compenseren met mijn kennis omtrent de Nederlandsche luchtvaartgeschiedenis.
Oh ja, "Huisje Boompje Beestje"is gedrukt voordat ISBN-nummers bestonden, dus er moet wel wat moeite voor gedaan worden.....

MG

P.S. Sign me up
 
Superpilot, 14/3 – 20.16

Heropvoeding voor gevorderden. Een soort bridgecourse, maar dan icm met hypnose therapie en wierook om alle vervelende gewoonten af te leren. Vriendenprijsje E40.000 voor vrouwen en allochtonen (die hebben ze toch nodig?); E50.000 voor de rest.

Overload, 15/3 – 11.55

Als ik me nog kon veroorloven om van een Coco salaris te leven, zou ik zo de overstap maken en levenslang Coco worden.

Co-C0 Flanel, 12/3 – 20.06

Omdat als je bij de KLM werkt, je geen energie hoeft te stoppen in het afkraken van het aannamebeleid op Airwork. En dat scheelt gewoon veel tijd.

Kermit, 12/3 – 11.38

Jammer, jammer..... weet je wat pas jammer is; als je als NL'er naar Islamabad mag in het Fitna premiere weekend.



( ik vind die Overload best wel een eerlijk ventje):grijns:

Cheers
Art
 
GBOF, 16/3 – 17.13
Ik krijg de indruk, dat de hedendaagse vliegjeugd (uitzonderingen daargelaten ), meer en meer kaviaarvliegers aan het worden zijn.

Overload, 17/3 – 00.19
Ik vlieg tegenwoordig met veel nieuwe FO's die wel rijke ouders hebben maar geen passie voor de luchtvaart. Veel van hen zijn niet te trainen tot het niveau wat nodig is. Alle trucjes kunnen ze leren, maar de mentaliteit niet. Over een paar jaar zijn ze captain.


Superpilot, 14/3 – 20.16
Heropvoeding voor gevorderden. Een soort bridgecourse, maar dan icm met hypnose therapie en wierook om alle vervelende gewoonten af te leren. Vriendenprijsje E40.000 voor vrouwen en allochtonen (die hebben ze toch nodig?); E50.000 voor de rest.


Flying mech, 18/3 – 22.17
Ik ga het voortaan over de "protanza warning" hebben. "5 Knopen voor de overtrek ging mijn protanza warning af." Daar ga ik indruk mee maken!


Flying mech, 18/3 – 22.12
Je moet er alleen niet eten. Italianen hebben geen goeie Italiaan, da’s jammer.


Cheers
Art
 
Naudjuh, 21/3 – 23.51
Als een swept wing aeroplane hebt, als je wingtips stallen loopt je drukpunt naar voren. Niks neus omlaag dus = deep stall = deuk in de grond.
Beter kan ik het op dit moment even niet uitleggen.

Pander Triple 2, 23/3 – 02.12
Trend is volgens mij dat we over 20 jaar opleidingen hebben die het hele "vliegen" overslaan en beginnen bij FFS op een EFIS kist gevolgd door een plek op de rechterstoel. Worrying?

AIRPORN, 22/3 – 17.23
Malariagebieden in, gewoon weer gin & tonic, niks medicijnen en spray.

F.D. 19/3 – 19.55.25
Een hoop boeksmart piloten die een blokschema van een a/p kunnen tekenen met hun ogen dicht, maar beginnen te poepen in hun broek zodra er iets gebeurd waar geen standaard ops regeletjes voor staan in de boeken.

F.D. 19/3 – 19.55.30
Maar over het algemeen heb ik toch liever iemand die kan sturen ipv iemand die een masters in moeilijkdoen heeft.

KLIKO, 19/3 – 22.01
Daarbij komt ook nog dat de diverse trainingdepartments bestaan uit knoppendrukkers en juist die knopdruk kennis overdragen.

Mooi he?
Cheers
Art
 
Back
Top