Amoto quaeramus seria ludo. Quid rides? De te fabula narrator.
Airwork is alive and kicking. Groeiende verschijdenheid aan onderwerpen en een toenemend aantal deelnemers aan de diverse discussies.
Een vleugje humor komen we ook regelmatig tegen maar daar zit zeker nog ruimte voor verbetering.
Wat is zoal bijgebleven van de afgelopen maand.
De snelst groeiende vliegschool ter wereld is in Teuge gevestigd. Dat schijnt ook de school te zijn met de beste airline kontakten en met name Lufthansa schijnt daar de deur plat te lopen. Komt allemaal wel goed daar in Teuge, met een management wat reeds ver boven zichzelf uitgestegen is. Ha, je bent vliegschool of je bent het niet.
En als we het toch over een bepaalde manier van grandeur hebben, de opkomst en ondergang van de Interstate L-1011 vloot.
Is het niet karnaval in Limburg op het moment? Er zullen vast wel wat Prinsen zijn die daarvoor een leuke onderscheiding willen uitreiken. En voor degenen die denken dat Art hier even sarkastisch om zich heen zit te meppen, helemaal niet, heb er een tijdje terug al eens iets over geschreven, misschien hebben ze het wel gelezen.
Op het dranken topic dacht Art even te moeten ingrijpen. Is er eindelijk eens een diepgaand onderwerp aangesneden, komen er allerlei lieden op de proppen met teenager drankjes en pansy boys mixjes. Gelukkig wat hulp gekregen van M.G. (met kop en kont de mess uitflikkeren), zodat het topic weer on topic kwam.
Sinds flying mech het toetsenbord ter hand heeft genomen is de rubriek “verhalen uit de cockpit” uit de winterslaap ontwaakt.
Zoals Art reeds eerder heeft vermeld, het hoeft niet altijd four engine heavy jet te zijn wat aan de basis van een leuk verhaal moet liggen. Dus, in navolging van flying mech, niet alleen aan de toog ouwehoeren maar hier op airwork de verhalen neer kletsen.
Aah, en de IVW kosten, het is inderdaad goed voor te stellen dat je daar even niet goed van word. Zou best wel eens de duurste brevet uitgever ter wereld kunnen zijn.
En kijk, dan hebben we al twee wereld kampioenen deze maand.
En, reeds om van te smullen, deze maand, het KLM piloten tekort. Hmmm, nee, zal er niet op vooruit lopen, rollen vast mooie bruikbare kwootjes uit.
Nog even naar mijn nieuwjaars :biertje:voorspellingen, altijd goed om regelmatig aan de werkelijkheid te toetsen, van de tien voorspellingen staan er nog zeker zeven recht overeind. Kijk zelf maar welke. De eerste is een inkoppertje.
Dan nu de winnaars, met een kleine toelichting naar F.D .
Heb het reglement er nog eens op nagekeken maar het is eenduidig en laat geen ruimte om Art kwoots te laten mededingen. Opstandig worden hoeft ook niet, dat doe je maar op de AWBBQ deze zomer.:biertje::biertje:
De technische
EmeX, 11/01 – 16.55
In princiepe werken de motoren aleen als stuwkracht voor de rembekrachtigingspomp. Dus remmen is wel mogelijk zonder motoren.
De komieke
Maveric744, 15/1 – 00.53
Net zoals vliegscholen het liefst studenten hebben die niet kunnen vliegen!!
Tot volgende maand
Cheers
Art