AIRWORK quote of the month: 2007-2008

Heer Art, U was mij net voor. Ik had hem al uit de motteballen gehaald. (En dat salaris is helaas bruto :kerst:).

Santa Claus, like all pilots, gets regular visits from the Federal Aviation
Administratio, and it was shortly before Christmas when the FAA
examiner arrived.

In preparation, Santa had the elves wash the sled and bathe all the
reindeer. Santa got his logbook out and made sure all his paperwork
was in order.

The examiner walked slowly around the sled. He check the reindeer harnesses,
the landing gear, and Rudolf's nose. He painstakingly reviewed Santa's
weight and balance calculations for sled's enormous payload.

Finally, they were ready for the checkride. Santa got in and fastened
his seatbelt and shoulder harness and checked the compass. Then the
examiner hopped in carrying, to Santa's surprise, a shotgun.

"What's that for?" asked Santa incredulously.

The examiner winked and said, "I'm not supposed to tell you this, but
you're gonna lose an engine on takeoff."
 
Aha, Art had eigenlijk iemand anders verwacht, maar Overload gaat dit seizoen blijkbaar voor alle prijzen.

Hoe dat zweepje voelt moet je even aan M.G. vragen, die weet er van. De tekst op het bordje word op de BBQ onthuld.

:kerst:
Art
 
Morning Glory, 3/12 – 04.39
Een vlieger vragen hoe je een airline moet runnen of starten is volgens mij hetzelfde als Dirk Kuyt vragen hoe je een voetbalclub runt.

UnitedAirlines, 2/12 – 13.50
Als ze dan toch binnen zouden geraken en er is 100% zekerheid dat ons toestel gebruikt zal worden tijdens een zelfmoord missie de luchtmacht toestemming geven om ons neer te halen

FD, 3/12 – 13.49
1e jaar dat uren me niet meer boeien en dat ik er 6 jaar, na het behalen van mn CPL, achter ben gekomen dat er meer in het leven is als vlieguren.

Diana, 3/12 – 15.06
S.v.p. hier alleen vlieguren vermelden, niet de uren die men in bed heeft doorgebracht (al dan niet in gezelschap of op andere locaties).


@ MG, Eddy T, close, but no cigar, het was Jan van Beveren.

Cheers
Art:kerst:
 
Het leek een beetje een komkommer maandje te worden, maar uiteindelijk kwamen er toch weer wat bruikbare kwootjes los.

Als daar zijn,

Koning Lucht, 16/12 – 16.42
Dat krijg je als de verhouding aantal vlieguren gedeeld door het aantal posten op Airwork te klein is.

Matis, 18/12 – 17.43
Ik wil graag bij een 'goede' maatschappij werken uiteindelijk (niet zoiets als Easyjet)

KLIKO, 18/12 – 08.41
long haul of short haul, moe zal je worden! alleen op een andere manier.

Overload, 19/12 – 21.20
maar dat weet ik niet zeker. Ik weet niet zoveel van avionics, of zoiets.

KLIKO, 1912 – 21.54
nog steeds teveel "tv kijkers" en geen "begrijpers" met dat EFIS

Siera Mike Delta, 19/12 – 19.09
German Wings vs. Cityline... Die Qual der Wahl?
Neejoh.. A319/320's.. Zit niet eens meer een stuur in

Jaap stobbe, 14/12 – 17.44
en je hoort vaak dat de "Beklopptenquote" in het concern toch wat hoger ligt dan bij een Sjittielain , qua snorren-en pettengehalte.



Cheers
Art :kerst:
 
Last edited:
Overload, 20/12 - 11/12
A real man doesn't need envelope protection. When a real man gets out of the envelope, he flies it back in again.

Haah, there you have it, its as simply as that.

Stick and rudder rules.

Cheers
Art:kerst:
 
De laatste loodjes wegen het zwaarst.

Mike5, 24/12 – 11.23
Ontelbaar aantal TCAS TA’s en een handje vol RA’s. Meesten in London en in verre Oosten. (beide 3de wereld!

Count Blah, 22/12 – 15.12
Rustig jaartje gehad.
Toch zo'n 1540km getaxied
Das bijna van Amsterdam naar Madrid

5Papa, 25/12 – 09.49
Kan natuurlijk ook met mijn beperkt vliegtechnisch inzicht te maken hebben

Sebastiaanvalk, 24/12 – 20.51
Je kan je hartslag wel beïnvloeden door bijvoorbeeld even hard te rennen.

Cheff, 23/12 – 15.55
Hoe heet het ook alweer als een jachtvlieger moet stoppen wegens versleten aderen? (komt door g-krachten) waarbij de kleppen dus kapot zijn gegaan?


Even off topic, denken jullie ook dat Barack Obama het van Hillary gaat winnen?

Cheers
Art:kerst:
 
Denk dat er geen twijfel over mogelijk is, hij heeft in de ogen van 3/4 Amerika een soort van opperwezen achter zich (Oprah)........ Clinton is kansloos!
 
Doe niet aan politiek, maar heb gisteren Bill & Hilary nog gesproken in KHPN (White Plains, NY) en ik denk dat Hilary een goede kans maakt.
Want ze had van die lekkere warme handen!!
 
Amoto quaeramus seria ludo. Quid rides? De te fabula narrator.


Om te beginnen, alle Airworkers, beroeps en niet beroeps, de allerbeste wensen voor 2008 van Dhr. en Mevr. H. vanaf een zonovergoten terras in de tropen.

Laat je dit jaar geen carbon footprint aanmeten en laat de verhouding starts en landingen een op een blijven.
De goede voornemens afgelopen nacht gemaakt kunnen weer opgeborgen worden tot volgend jaar zelfde tijd en morgen moet er weer gewoon gewerkt worden alsof er niets gebeurd is.

Dan zijn hier de Art voorspellingen voor dit jaar, in willekeurige volgorde,
PSV word weer gewoon kampioen, de AWBBQ krijgt honderd (100) bezoekers, (en dit zonder FD), KLIKO word de best betaalde Airworker, Diana gaat niet trouwen, Overload gaat naar AF/KLM, het “Beroeps” forum gaat weer open, er komt een pensioengolf, Belgie word opgesplitst, er komt een elfsteden tocht en, iedereen mag bij KLM solliciteren.

Zo, dan nu terzake.

Wat is Art zoal bijgebleven van spraakmakende topics in de laatse maanden van 2007, vanuit de herinnering opgetekend,
Dat het Zwitserland topic zo’n beetje in de kaasfondue is gevallen, van Natalee zullen we ook niets meer horen, chemtrails zijn steeds een dankbaar onderwerp gebleven, vreemd eigenlijk dat er nog steeds lieden zijn die er niet aan willen, het FD in Holland biertje, hoewel daar geen fotografisch bewijs van is, alleen hearsay, en daardoor het fenomeen FD de grootste Aiwork conspiracy aller tijden is geworden.
Dan natuurlijk de perikelen van die grote vliegschool in Teuge, heb al ergens gehoord dat ze de NLS gaan overnemen, een geplande produktie van 500 leerlingen per jaar, (500 X 125,000,- = 62,500,000,- euro), money talks, alleen niet tegen de studenten, of toch wel eigenlijk, it may say goodbye.
En dank zij het alles en welles of nietes RYR topic hebben we een goed inzicht kunnen krijgen in de salaris struktuur en de business modaliteiten van dit gerenomeerde bedrijf.

Maar, wat toch het topic van het jaar is geworden en Hollandser kan het niet, Wat Jij Netto Einde Maand.?
Deze grote verscheidenheid in beloning die we gezien hebben komt denk ik in geen andere beroepsgroep voor. Van foodstamps tot potentiele miljonairs en alles daartussen.

Zo zie je maar weer, op Airwork.nl zijn alle meningen, vragen en antwoorden te vinden.
En zodoende ook,

De technische,

KLIKO, 19/12 – 21.54
nog steeds teveel "tv kijkers" en geen "begrijpers" met dat EFIS

En de komieke,

Matis, 18/12 – 17.43
Ik wil graag bij een 'goede' maatschappij werken uiteindelijk (niet zoiets als Easyjet)


Tot de volgende kwoot,

Cheers
Art
 
Art -

Het mooie is dat je met je visie voor 2008 nog eens behoorlijk gelijk kunt gaan krijgen...

Over de verkiezingen hier stateside, vroeg me al af wanneer je er over zou beginnen. Obama gaat het worden. Hij is wit genoeg voor Amerika om op te kunnen stemmen.

FD
 
Priceless

ik begrijp wat jullie willen zeggen, het klinkt ook misschien heel verwend maar zo is het niet bedoeld! Het mooie aan het beroep piloot is, dat je de hele wereld ziet en tijdje weg bent en veel vrijetijd hebt. Als ik echter tot mijn 50ste lijnvluchten naar Londen blijf doen kan ik net zo goed buschauffeur worden!
 
Als je gewoon een 'normaal' persoon bent, bruine ridder of niet, maar normaal Nederlands praat, normale gespreksonderwerpen, je niet in roze balletbakjes op rolschaatsen in de lobby gaat liggen vozen (m'n leven was nooit meer hetzelfde), dan heb je geen enkel probleem.

You owe me a new glass of wine buddy! (and almost a new computer). Komt bijna mn neusgaten uit... Al datum geprikt met CH?
 
49015, 1/01 – 14.18
Of ga je echt in de economy liggen met je hoofd op een stoel waar de afgelopen week half vakantievierend Nederland in heeft zitten stinken?

Birdmare, 02/01 - 13.31
Dan ff lekker 19hr in een aluminium droogbuis met continue gratis x-ray en het O2 gehalte van een nachtclub net voor sluitingstijd.

Diana, 5/01 – 00.32
Gewoon een kwestie van niet lullen maar poetsen.

Viper1983, 13/01 – 00.21
Als je weet dat er genoeg homo's (en omgebouwden) rondlopen in een piloten uniform, dan moet het toch duidelijk zijn dat het gewoon kan???
Maakt volgens mij geen fl*kker uit.

Touch and go, 13/01 – 02.55
Echt waar? Ja, echt waar, want ik denk dat het overgroote deel het aan z'n kont zal roesten of je homo bent of niet.

EmeX, 11/01 – 16.55
In princiepe werken de motoren aleen als stuwkracht voor de rembekrachtigingspomp. Dus remmen is wel mogelijk zonder motoren.


Cheers
Art
 
Immortal, 14/1 – 20.51
Of ga je op de vrouw af die wat meer ervaring heeft en waarbij je een betere verzekering hebt dat je geld goed geinvesteerd is?

Maveric744, 15/1 – 00.53
Net zoals vliegscholen het liefst studenten hebben die niet kunnen vliegen!!

Overload, 16/01 – 19.27
Hydraulics uit en met de kabeltjes vliegen. Da's voor echte mannen. Is het net een echt vliegtuig.

Cheers
Art
 
Vliegplannetje, 26/01 – 21.55-22.36
Ben blond, dus kan er naast zitten,huiswerk is voor watjes, studeren voor pro's en luchtvaart voor als je echt niets meer kunt, vandaar.

Flying Dutchman, 26/01 – 05.49
Ik weet dat ik niks weet, en zorg dus altijd dat ik weet waar ik een antwoord kan vinden indien ik een vraag heb.

Putty, 24/01 – 15.03
En poen is een bekend smeermiddel voor het laten lopen van alle business, ook de vliegbusiness.

Geco, 24/01 – 01.02
Ik hoop ook dat elk bedrijf zijn hoofd boven water kan houden maar ik hoop ook dat er eens wat minder zomaar uit de lucht gegrepen word.

Boss du Manche, 22/01 – 17.52
Just my two cent thoughts
(die inmiddels nog maar 1 cent waard is)

Boerharms, 23/1 – 02.21
Nog even en dan zijn :biertje: de enige biertjes die we nog kunnen drinken.

Cheers
Art
 
Back
Top