Amoto quaeramus seria ludo. Quid rides? De te fabula narrator
November zit er ook al weer op. Het klopt dus inderdaad dat de dagen korter worden, de maanden gaan nu steeds sneller voorbij, merkwaardige konstatering voor iemand die in een land zonder seizoenen woont.
Een terugblik naar de afgelopen airwork perikelen levert wederom een aantal significante waarnemingen op.
Zoals daar zijn het feit dat jaap stobbe is verhuisd van Bergeijk naar Okkiebokkie en niemand hem heeft durven vragen waar dat ligt.
FD heeft zijn honderste avatar aangemaakt en is nu trotse recordhouder. Het zijn net beurtbalkjes op een kassaband, vijftig items/postings en hoppa, een nieuwe avatar.
In het voorbijgaan heeft hij zichzelf ook nog uitgeroepen tot Overloads Underload.
Nu is het wachten nog slechts op RealLoad.
En tja, Overload blijft natuurlijk een dankbaar onderwerp voor de scribent dezes,
Je zou haast denken dat hij maar 20 uur per maand vliegt, gezien de tijd die beschikbaar is om alle Ryanair ballen over het net terug te slaan. Niet stuk te krijgen die man, en altijd beleefd, met feiten, en een eindeloos geduld. Mag je trouwens ook wel verwachten van iemand met een netto salaris van 200,000,-euro per jaar. Je bent loaded of je bent het niet.
Hiermee zijn we ook aangekomen aan wat wellicht het topic van 2007 kan worden, het alles wat slecht is aan RYR, met als afgeleide, zoals Diana reeds snel gezien had, alhoewel het nog “embedded” is, het alles wat slecht is aan O.L. topic.
Alle Jonathan Seagulls zijn langsgeweest, aanvliegen, droppings laten en weer wegvliegen, de poetsbeurt aan O.L. overlatend.
En dat salaris structuren de gemoederen nog steeds kan verhitten zien we dan uitgewerkt in het take home topic en, je kon er op wachten, het take home topic for non pilots. What next, waarschijnlijk het netto salaris van de werkende echtgenote? Art kan hierbij opmerken dat tijdens de eerste jaren van de karriere, Frau H. netto meer thuisbracht dan Art. Het zou dus nog niet eens zo’n gek topic kunnen zijn.
Wat ook is opgevallen deze maand is dat we voor wat betreft die aan de weg timmerende vliegschool in Teuge moeten konkluderen dat een en ander zich af blijkt te spelen in twee verschillende melkwegstelsels. Een soort parallel universum zeg maar.
In het ene universum worden de kritische noten op tafel gelegd en gekraakt, in het parallele universum spoeden hele groepen opperbest gemutste jongeren zich met 150K op zak de hangar in om kleding te passen.
Daar we vanwege de ATPL theorie allemaal weten dat de snelheid van het licht groter is dan die van het geluid is het aan te nemen dat na verloop van tijd, met behulp van een black hole, beide universums elkaar zullen raken.
Het is te betwijfelen of dat een nieuwe ster zal opleveren.
En voor degenen die willen solliciteren bij een Duitse maatschappij of een opleiding in Duitsland willen doen en zich zorgen maken om de parate kennis van de Duitse taal kan Art aanbevelen het CLH forum dagelijks te volgen.
U leert de taal met een glimlach.
“Einstiegsmuster 6-Tages-Ketten Konzern-Politik Dienstreisemodalitäten der Arschkarte"
Ga met jaap stobbe en avondje bieren en je spreekt genoeg Duits om door de selectie heen te komen.
Ten slotte, wie heeft dit jaar de guts om hier weer de Santa Claus Checkride te memoreren en zich daarmee de titel “Held Airwork 2007" eigen te maken.
De remuneratie voor deze durf al, op de BBQ 2008, acht zweeptikjes van de Walkuhre en een schoteltje met bijbehorende tekst van Art voor aan de wand.
Maak je geen zorgen over de carbon footprint die je achterlaat, die regent wel weer weg in de Hollandse zomer.
Dan nu de winnaars,
De komieke,
Overload, 9/11 – 02.09
de SAS bar lijkt me daar ideaal voor. Dames genoeg daar tegenwoordig. (En niet duur)
De technische,
Kaasman, 2/11 – 23.43
Daar was een tijdje geleden eentje met een backwind landing voorovergeslagen toen hij op het laatste moment de hoogteroeren de verkeerde kant op deed.
Ik wens U alvast een prettige December maand.
Cheers
Art