AIRWORK quote of the month: 2007-2008

FSXpiloot, 11/9 – 09.53
Ik kan alleen niet de joystick tussen mijn dijbenen houden, want die staat op de modem.

Morning Glory, 12/9 – 11.35
Oh ja, de bewuste vliegschool ligt momenteel op z'n gat en ik vlieg nog steeds.

Buschauffeur, 12/9 – 11.31
Het jammere van een tent als RYR is dat inderdaard op den duur alles gratis wordt.
Ook de vliegers.

You break, I fix, 12/9 – 18.37
ik geloof dat ik die groene marsman al een paar keer ben tegengekomen toen ik weer eens ladderzat naar me hotel op zoek was op één van de Denim outstations


Koning Lucht, 13/9 – 12.16
Allemachtig! En ik dacht nog wel dat dat ovulatieverlof de quote van de maand zou zijn, maar het bestaat dus echt !


Jaap stobbe, 13/9 – 14.32
maar het is een prima idee voor onze onderhandelingen , een aantal dagen "Voegelfrei" eisen ofzo...

Overload, 13/9 – 23.17
Ik denk dat Diana jou maar eens moet aanpakken.


toach and go, 14/9 – 04.12
Approach op "home-base"
Parkeren die hap en naar huis!!


Zo kan ie wel weer even.

Cheers
Art
 
Mayhem, 23/9 – 00.55
FR houdt een lijst bij met de beste piloten, kan je vader dr niet op vinden captain Antonio... Maar ik geloof je natuurlijk direct dat hij de beste is. Ik zal contact opnemen met degene die erover gaat en het laten corrigeren

jaap stobbe, 18/9 – 18.37
Alle neefjes van Chuck Yeager hebben weer het hoogste woord

Viper1983, 18/9 – 12.41
200ft is toch geen echte low pass???
Als je met een jet een low pass maakt moet je de baan schoon zuigen met die stofzuigers onder de vleugel...

Touch and go, 19/9 – 04.20
Beste regelrukkers, heiligen en niet familie-leden van Chuck Yeager; Get a life!
Hoe herken je een "low pass" in NL? Aan een contrail.

Screaming Eagle, 21/9 – 18.20
ik vroeg me eens af, wat doen de piloten eigenlijk tijdens een lange vlucht als ze niks te doen hebben, of komt dat niet voor ?

Bounty 53, 21/9 – 11/05
heeft ook een extra GPWS mode : whoop whoop "wingtip wingtip"

Surferboy, 21/9 – 18.18
Das mooi, want ik voel me altijd wel geroepen als er idioten gaan drinken.

Toch weer mooi meegenomen, haha.
Cheers
Art
 
Deze kon niet wachten, time critical,:cool:

Diana, 27/9 - 21.16
FD ziet er uit als een nogal jong (16?) persoon. Ik wist het wel: een flightsimmer met strepen. Die komt echt niet opdagen de 29e.

Cheers
Art
 
Zo, September hebben we ook weer gehad.

Wat hebben we gezien.

We hadden de FD revelatie, terug op aarde, van water wijn gemaakt en op datzelfde water gelopen, all the way van Teuge naar SPL Oost.
Het laatste avondmaal in een achteraf gelegen Dorint taverne.
Opmerkelijk dat niemand van de aanwezige apostelen een fotografisch element heeft kunnen produceren. De FD Code is nu echt wel gekraakt. The Fat Lady has sung.
(Elke overeenkomst in deze met onze eigen Walkure is niet intentioneel en is niet representatief .)

Dan hadden we de Fligh Deck Striptease.
Tja, Ome Art moet hier bekennen dat hij zoiets nooit zelf heeft meegemaakt, wel van gehoord natuurlijk, en hoort daarom thuis in de rubriek, “wanneer weet je dat je een oudere jongere bent”, etc. Antwoorden gaarne alleen van degenen die voor 1955 geboren zijn.

En dan natuurlijk “De Linkerbocht”,
Iedereen kwam aan bod, van Simmer tot 747 Capt. en alle smaken daar
tussen. Men zou onwillekeurig zomaar eens het idée kunnen krijgen dat het besturen van een vliegtuig slechts toegestaan kan zijn in de kontekst van een geSOPt sardineblikje.
Waar komt toch die hardnekkige anecdote vandaan dat Boeing en Airbus stuurorganen blijven inbouwen in hun ontwerpen zonder zich af te vragen of die nog wel nodig zijn?

Verder is het Ome Art opgevallen dat het topic, “alles wat er mis is met Stella”, gelijk opgaat met de topics over de “Stella Aviation Classes”, het woord “contrast” lijkt hier wel een nieuwe definitie te hebben gekregen.
Anyway, M.G. is toch nog goed terecht gekomen, met bijles van Kliko, dat ook weer wel.

Dan nu,…

De komieke, (aah, such bliss.)

Diana, 27/9 - 21.16
FD ziet er uit als een nogal jong (16?) persoon. Ik wist het wel: een flightsimmer met strepen. Die komt echt niet opdagen de 29e.

En de technische,

Viper1983, 18/9 – 12.41
200ft is toch geen echte low pass???
Als je met een jet een low pass maakt moet je de baan schoon zuigen met die stofzuigers onder de vleugel.

En nu tijd voor een GinTonic.
Cheers
Art
 
Het is altijd een plezier om je maandelijkse Airwork evaluatie te lezen! Het is net een kleine Nederlandse luchtvaartkroniek.
 
Het is altijd een plezier om je maandelijkse Airwork evaluatie te lezen! Het is net een kleine Nederlandse luchtvaartkroniek.

idd, art maakt er echt wat moois van!
Art als je zo door gaat kunnen we aan het eind van het jaar een bundel uitgeven: Airwork 2007, by Arthorizon :D

Keep up the good work!
 
Ik zeg: in de categorie 'meest kolderieke quote of the month' nomineren we Evert Jan Hilgeman, baas van de Stella vliegclub, met zijn volledige uiteenzetting in het krantenartikel. Zie topic 'Hogerop komen? Word piloot!' in de crewroom.
Ik kwam dus écht niet meer bij toen ik dat verhaal uit die loods las...
 
Variatie in het Cityline Forum/Teilzeitvergabe (04-10-2007) over het copiloten tekort:

Het is wel steeds belangrijker dat we Crewobst van thuis meenemen. Niet dat Shittyline binnenkort met antibiotica gevulde kiwi's en bananen in de Flieger legt, en wij ons verbazen dat we de enige in het dorp zijn die deze winter geen longontsteking krijgen, terwijl we lekker door de regen bij -5 door het bos tijgeren, in de hoop nou ook eindelijk eens een paar dagen extra rust te krijgen.
En nu maar hopen dat de dopingcontroleurs niet voor de deur staan.
 
Last edited:
Uit hetzelfde topic:

Het klopt inderdaad wat je zegt, had de klok wel horen luiden en zelfs de klepel wel gezien, maar ja, RVR<800m, dus wist niet precies waar de klepel precies hing.
 
fotografisch bewijs...

fotografisch bewijs...

Quote /@ArtHorizon;

We hadden de FD revelatie, terug op aarde, van water wijn gemaakt en op datzelfde water gelopen, all the way van Teuge naar SPL Oost.
Het laatste avondmaal in een achteraf gelegen Dorint taverne.
Opmerkelijk dat niemand van de aanwezige apostelen een fotografisch element heeft kunnen produceren De FD Code is nu echt wel gekraakt. The Fat Lady has sung.


er is fotografisch bewijs... maar ik hou het nog even in de archieven :grijns: :grijns: :grijns:
 
19 of 77, 8/10 – 01.24
Trying to educate people on this Forum is a waste of time imho

49015, 7/10 – 16.30
mannelijke vuilnismannen

FSXpiloot, 7/10 – 11.42
Dat is gewoon zo, maar dat is toch eigenlijk gewoon logisch?

Robin200, 4/10 – 09.14
Wat dat betreft zijn we net een stel hoeren, we doen er allemaal aan mee (me incluis).

DLH21A, 4/10 – 07.13
Hoe het anders moet? Ik weet het niet...
maar wat er nu als oplossing gezien wordt, werkt volgens mij helemaal niet.

Diana, 6/10 – 13.21
De uren in het profiel gaan om zelf gevlogen uren, ander uren doen hier niet ter zake.

Q-nimbus, 4/10 – 01.48
dit zijn mijn persoonlijke observaties. Wellicht een vertekend beeld, maar ik denk wel dat dit representatief is voor de totale 'vliegerij'.

@-nimbus, 4/10 – 01-49
Als ze het al moeilijk vinden om op 't oog te bepalen of de bank door de deur past, wellicht dat een visual approach ook lastig wordt?


En deze, wellicht als ,sans concours, want ik weet nog niet hoe te plaatsen, als oxymoron, freudiaanse slip, ultiem sarcastisch, absoluut subtiel, of onbedoeld briljant. Graag Uw reacties.

Great Balls Of Fire, 3/10 – 13.16
Laat je (vooral) niet kisten, ik zou zeggen ga ervoor


Cheers
Art
 
Ik heb een Portemonnee van uien-leer, elke keer als ik erin kijk, springen de tranen in mijn ogen...!!!:

Chopchop 18-10-07 Luchtvaart algemeen, BTW op vliegkeuringen.

Misschien een oude kreet, voor mij nieuw. Prachtig! Heel toepasselijk op de luchtvaartkosten, zeker voor privévliegers. Coke is goedkoper als verslaving.
 
Afrudato, 16/10 – 10.42
Zorg in ieder geval dat je iets nets aanhebt.

Reach 52, 22/10 – 03.24
Ik heb zelf in Dubai gewerkt en nu Hong Kong en NLS/KLS is ongeveer evenveel waard als wc papier, enigste waar men naar kijkt is ervaring.

Rotorusa, 21/10 – 07.36
Dan staat dat pilotenpak ineens een beetje lullig als je je met je afgerukte slang in de hand bij de cassiere moet melden...

Mike5, 22/10 – 20.59
De volgende dag in de krant koppen als “KLM directie teleurgesteld over toegewezen quotum van Stella” “Lufthansa krijgt maar 25 vliegers van Stella, maar had er op 75 gerekend” “Transavia gelukkige winnaar dit jaar met 75 vliegers van Stella!!”

Diana, 23/10 – 20.41
Tja, het is in het Engels, op ATPL niveau, dus moeilijk
Aan de andere kant: het staat vol met plaatjes en uitleg. Hoe dan ook: als je het nu niet snapt, dan over een paar jaar wel.

JC, 23/10 – 20.14
andere kant, ze zijn wel erg hard op zoek.
En ik ben natuurlijk wel erg goed

Diana, 23/10 = 20.51
Als je je in wilt leven zet je - zoals hier wel vaker geadviseerd is - de stofzuiger aan, zet je een stok tussen je knieën en laat je je bureaulamp in je gezicht schijnen.

FD, 23/10 – 23.40
hahahah hey !! dat heb ik ook 3 maanden gedaan!!! en met mij nog 2342334 CPL'ers !


Mooi allemaal he,?

Cheers
Art
 
T&G op de vraag of je ook vlieger kunt worden bij de luchtmacht zonder ooit op missie te hoeven, en gelijk na je opleiding weg mag....

Ja, dan moet je solliciteren naar de functie: kort verband vrijwiliger recreationeel F-16 vlieger!
Vergeet niet op de achterzijde van het formulier "tourist destinations only" & "weekdays only" aan te vinken!!
 
Back
Top