OAT / NetJets selectie

Gefeliciteerd!

Hoe ga je trouwens de financiering regelen? Lening bij de bank? Heeft NetJets deals met banken?

Grtz, ItV
 
Last edited:
D'r was dacht ik een deal met HSBC, maar daar moest je ook zelf nog wel behoorlijk wat financiële middelen voor hebben. Voordeel was wel dat er elk jaar 20k belastingvrij voor je werd afgelost....dus in 5 jaar ben je van de lening af.
 
Maar volgens mij is HSBC een Britse bank, kan je daar als Nederlands staatsburger daar zomaar een flinke som geld lenen?

En wat bedoel je met
daar moest je ook zelf nog wel behoorlijk wat financiële middelen voor hebben

ItV
 
Als ik het me goed herinner moest je eigenlijk een onderpand hebben (aka property) maar als buitenlander zou NJE garant staan voor je, maar daarnaast moest je ook nog 10K ponden op een HSBC rekening storten voordat je die lening aan kon gaan (die 10K kreeg je na een jaar ofzo dan weer terug gestort)

Daarnaast was de lening die je kon aangaan ook niet toereikend om je opleiding (incl. levensonderhoud) te bekostigen (60K ponden lening, terwijl je rond de 70K kwijt zou zijn aan de opleiding + onderdak en eten, want je moest in de Oxford-kamers zitten)
 
Ja klopt, maar de lening was dus maximaal 60K.....en daarnaast moest je dus nog 10K van te voren storten, en nog ergens anders weer ongeveer 10K vandaan toveren voor je levensonderhoud.
 
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar een Nederlandse bank is die nee zegt tegen een netjets kandidaat. Stap eens af op de ABN, de Friesland bank, etc. De Netjets deal is stukken beter voor banken dan de deals van andere scholen, die ze ook financieren, puur vanwege aflossings mogelijkheden. Hoe bedoel je zekerheid. Over die financiering zou ik me niet te druk maken, ik denk dat je in Nederland genoeg banken over de streep kan halen.
 
Bedankt voor de felicitaties als eerste.

Het is inderdaad niet mogelijk om een lening bij de HSBC te krijgen, tenzij je een onderpand in Engeland hebben dan maar dat is in mij geval niet zo. Verder kun je bij HSBC "slechts" tot 60k lenen en ik wil graag ook de verblijfskosten en dergelijke in de lening opnemen.

Een eerste gesprek met ABN en Van Lanschot had ik al gehad voordat ik het gesprek in Lissabon had en beide hadden er wel oor naar. Het enige dat ik daar nog voor moet regelen is een intensie verklaring vanuit Netjets dat men inderdaad mij de baan bieden, met voorwaarden natuurlijk als extra stukje zekerheid. Oja en een finacieel plan schrijven met alle ins en outs.

Nog wel een stukje te gaan dus maar het eind is nu echt inzicht.

Weet iemand eigenlijk of er nog andere mensen zijn aangenomen en/of er mensen plannen hebben zich op te geven voor de volgende selectieronde?

Groeten
 
Volgens Mike ( Zo heet ie toch?) van Oxford zou NJE garant staan voor je bij HSBC als je van buiten de UK kwam, maargoed....lenen bij een Nederlandse bank is veel relaxter! Aangezien je dan gewoon zelf kunt bepalen hoeveel je aflost, lijkt me zeker voor de mensen met een gezin/huis etc toch fijner dan aan die 20k per jaar aflossen vast zitten!
 
Hmmm

Ik had begrepen dat Netjets je een startsalaris zou geven van 36k euro, plus nog een 20k euro puur voor het aflossen van je studieschuld. Deze 20k euro aflossing zou dan bruto zijn, dus voor aftrek loonbelasting. Dit zou mogelijk zijn doordat je salaris door Portugal wordt belast en er verdragen zijn tussen Portugal, Engeland en Nederland. Ik weet niet of je van deze regeling kan afwijken?

Ik had (heeeeel grof) berekend dat ik zo'n 150k (euro) had moeten lenen voor de opleiding, onderdak, levensonderhoud en herfinanciering hypotheek (omdat je zowat 1 1/2 jaar zonder inkomen zit en toch graag je huis wilt behouden zodat vrouw en kind veilig en droog kunnen leven :grijns: )

Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat ik nog niet bij de banken op bezoek was geweest zoals Jorick, hij is dus hoogstwaarschijnlijk veek beter op de hoogte van de financien dan ik :D
 
Hmmz, ik had hem anders begrepen....als je die HSBC-deal zou doen, zou je 36,5K per jaar vangen, en d'r zou 20K per jaar belastingvrij worden afgelost voor je..........neem je een lening bij een andere bank dan kom je gewoon binnen op 56,5K per jaar.
 
Hallo allemaal! (1st post)

Ik ben al een paar maanden hier op het forum van allerlei topics aan het doorspitten en heb ook al wat vliegscholen in NL bezocht (NLS, Stella, KLS en EPST).

Na het doorlezen van enkele NetJets topics lijkt me dit een erg interessante "deal". Alleen het financiële deel is voor mij nog niet helemaal duidelijk. Als NL'er heb je dus de keuze uit:
- HSBC: property in UK/zak geld nodig
- NL bank: onderpand nodig? of is alleen de letter of intent van NetJets voldoende?

Ik zit dus met het probleem dat ik geen zak geld heb en ik ook niet het huis van m'n ouders als borg wil/kan laten stellen voor mijn acties.

ps. Jorick gefeliciteerd!
 
Hoi Bamair,

Morgen heb ik een eerste meer gedetaileerd gesprek met de ABN, aan de hand daarvan kan ik hopelijk wat meer informatie geven over hoe gedacht wordt door hun over het contract dat ik heb ontvangen van NetJets.

Verder heb ik ook nog telefonisch contact gehad met Van Lanschot en ING, beide waar ook geintresseerd, hier alleen ook nog even kijken hoe het loopt.

Mocht meer info hebben laat het weten,

Groeten
 
@Wannabe4Ever: Opgeven moet je nooit doen...en twijfelen aan jezelf al helemaal niet! D'r komen nog wel meer kansen ;)

Ik ben weer terug van weggeweest en ik ga ook zeker doorzetten. Er zit een kans in dat EPST de resultaten van de OAT selectie overneemt en dan is het First Officer programma (Denemarken) een goede optie. Zit er ook over te denken om KLS te proberen.

Je moet maar zo denken dat de wind net niet de juiste kant op stond toen ze met die fameuze dartpijltjes op het boord met jullie foto’s gooiden.

Maar dat maakt het niet minder jammer...

Vandaag de brief binnen gekregen met goed nieuw :), ik mag beginnen aan de opleiding. Heb de brief zelf nog niet gelezen dus de details zal ik straks pas weten.

Jorick, heel veel succes in Oxford..!!!
 
Huis kopen en toch opleiding OAT/NetJets betalen?

Huis kopen en toch opleiding OAT/NetJets betalen?

Beste airworkers,

Samen met mn vriendin ben ik aan het overwegen om een huis te kopen. Ik vroeg mij alleen af: als we een huis kopen, heb ik dan nog mogelijkheden om geld te lenen voor de financiering van de pilotenopleiding van OAT/NetJets (als ik door de selectie heen kom natuurlijk :biertje: )?

Iemand hier enig ervaring mee?

Alvast bedankt!

Grtz, ph-bb
 
Overleggen met de bank lijkt me.....gaat er vooral om dat je de maandlasten nog kunt trekken terwijl je geen inkomen hebt.......(tenzij je vriendin natuurlijk de hypotheek alleen kan betalen:airforce: )
 
Back
Top