KLM Boven alles!

Laten we t vak niet moeilijker maken dan t is. Tegenwoordig kan iemand met een spoedcursus NLS een 73 van A naar Malaga sturen. En nog veilig ook.

Al dat gekaas over moeilijke uren met een moeilijke turboprop in een moeilijk land. Leuk al die stoere verhalen over "echt vliegen", maar met je 21e op de sen. lijst komen van een major is what counts.

Just dont tell the press
 
Last edited:
een crew die op dag 5 zit, zich helemaal hebben kapot doodgewerkt, capt half ligt te slapen naast een onervaren (grote kans) f/o.

Daar heb je tegenwoordig bij mwoa...50% van de " betere " airlines ook een dikke kans op.
Maar dit terzijde.
 
76-er, het gaat me er ook zeker niet om om de manier van dingen doen bij MP af te kraken, maar omdat één type rechts geen tiller heeft, rechts taxiën op de andere types ook maar niet te doen, vind ik vreemd. Je weet zelf ook hoe gescheiden de verschillende type-groepen zijn, dus waarom niet gebruik maken van alle resources die je hebt?

Tuurlijk leiden er meerdere wegen naar Rome, maar sommige wegen zijn zandweggetjes, anderen zijn snelwegen (als we dan toch met retoriek bezig zijn ;)

P222, niemand heeft het over moeilijke uren gehad. FD refereerde alleen naar wel/geen ervaring.

FD, optie 1 èn 2 (vracht en Air Force), maar hij mocht als FO bij SWA de takeoff NIET aborten. Wel aangeven wat hij zag ("There's a cow on the runway") maar mocht de T/O dus niet zelf aborten of het commando geven. En zo gaat het bij meerdere airlines, niet alleen in de USA. Is toch een cruciaal verschil.

Jaap, indeed!
 
thats my point.


Antwoord op je vraag:

Ik laat mijn familie inderdaad niet met Ryanair vliegen o.a. Ik heb liever dat ze een paar tientjes extra betalen en met KLM/HV vliegen. Is meerdere malen voorgekomen. Heeft niet zoveel met het individu te maken, maar meer met het feit dat ik niet het risico wil lopen dat mijn familie achterin zit bij een crew die op dag 5 zit, zich helemaal hebben kapot doodgewerkt, capt half ligt te slapen naast een onervaren (grote kans) f/o.

You better believe it dat ik zelf liever ook niet met bepaalde maatschappijen nonrev/jumpseat. Om die reden laat ik liever mn familie wat extra betalen en met KLM/HV vliegen.



FD

Dit slaat dus helemaal nergens op jullie(jij) denken echt dat ze alleen bij KLM en Transavia een 737NG kunnen vliegen!! Jongens bij Ryanair vliegen naar de meest vage vliegveldjes doen 4 sectors per dag en hebben zeer goede ervaring bovendien zijn de kisten brand new en zijn de SOPs fantastisch GET A LIFE THERE IS MORE than KLM and TRANSAVIA
 
"Dit slaat dus helemaal nergens op jullie(jij) denken echt dat ze alleen bij KLM en Transavia een 737NG kunnen vliegen!! Jongens bij Ryanair vliegen naar de meest vage vliegveldjes doen 4 sectors per dag en hebben zeer goede ervaring bovendien zijn de kisten brand new en zijn de SOPs fantastisch GET A LIFE THERE IS MORE than KLM and TRANSAVIA"

--------


cursusje begreipent lezen kan geen kwaad. Gaf aan dat het niet aan de piloten ligt, meer aan de maatschappij. Voor de rest snap ik niet veel van je Engels moet ik toegeven.

FD
 
Ik laat mijn familie inderdaad niet met Ryanair vliegen o.a. Ik heb liever dat ze een paar tientjes extra betalen en met KLM/HV vliegen. Is meerdere malen voorgekomen. Heeft niet zoveel met het individu te maken, maar meer met het feit dat ik niet het risico wil lopen dat mijn familie achterin zit bij een crew die op dag 5 zit, zich helemaal hebben kapot doodgewerkt, capt half ligt te slapen naast een onervaren (grote kans) f/o.

You better believe it dat ik zelf liever ook niet met bepaalde maatschappijen nonrev/jumpseat. Om die reden laat ik liever mn familie wat extra betalen en met KLM/HV vliegen.

FD

Zou ik ook niet met LH Cityline vliegen (toch ook niet de achterlijkste club in Europa), daar zitten zowel de cpt als fo slapend te sturen vanwege de extreme dienstplannen.


Pander Triple 2 said:
Al dat gekaas over moeilijke uren met een moeilijke turboprop in een moeilijk land. Leuk al die stoere verhalen over "echt vliegen", maar met je 21e op de sen. lijst komen van een major is what counts.

Hangt er natuurlijk net vanaf wat je uit het leven wilt halen.
 
76-er, het gaat me er ook zeker niet om om de manier van dingen doen bij MP af te kraken, maar omdat één type rechts geen tiller heeft, rechts taxiën op de andere types ook maar niet te doen, vind ik vreemd. Je weet zelf ook hoe gescheiden de verschillende type-groepen zijn, dus waarom niet gebruik maken van alle resources die je hebt?

Och je kunt nog altijd bij Air Baltic gaan vliegen.
Daar zeggen we nog doodleuk set power op de 737 "omdat dan de verschillen met de fokker 50 minder zijn"... PARDON? :1855:
Nog een leuke is dat ik als FO pas PF word bij 80kts. "80kts....... your controls"
Ben eens benieuwd wat jullie daarvan vinden.

De moraal? Het kan allemaal nog een stuk erger.
 
Waarom kom jij eigenlijk niet naar Ryanair? Bevalt Air Baltic zo? De munten zijn een stuk beter hier bij Ryanair!
 
Hee Oboema,

Niet overdrijfen. We slapen om de beurt, niet tegelijk !:snore: ...En dat met mn huidige rooster: 6-2-6-2-6. En dan spreken niet over 2 werken en 6 vrij.... Kijk daar heb ik nog niemand bij Ryan of Easy over gehoord. Ik zou ook niet meer met CityLine vliegen... maar ja, ze betalen mn salaris:yeehaa: :biertje:


Ik ga ff 2 uurtjes bijslapen in Hotel in GOT. Truste..

C
 
Toch wel grappig 737...

Je loopt als een idioot af te geven op KLM, Trans en hun vliegers.. maar zodra er wat over je eigen operator of over jou als persoon gezegd wordt (of iets wat er op lijkt), hap je als een hond die weken niet gegeten heeft.

Ben je trouwens ooit afgewezen voor KLM of Trans? dat de frustraties zo groot zijn?

En zo niet (want waarschijnlijk wil je helemaal niet voor die gemene grote boze klm vliegen en heb je dat nooit gewild, want alle KLM vliegers zijn arrogant om over de KLS balletjes nog maar te zwijgen) wat is dan de rede van je ontzettende hekel aan KLM/Trans?

Groetjes! Okki!
 
NEE ik ben daar nooit afgewezen. Heb bij Trans nooit de kans gehad omdat ze toenertijd alleen NLS ers aannamen (want die zijn kei goed) en de KLM heb ik nooit gestuurd want dat is zonde van mijn postzegel (nemen alleen mensen van de TOPGUN school Eelde aan)
 
KLM heb ik nooit gestuurd want dat is zonde van mijn postzegel (nemen alleen mensen van de TOPGUN school Eelde aan)
Had toch maar een postzegeltje gebruikt, ik kom immers ook niet van de topgunschool, maar mag me wel tot deze elitekring rekenen.. :D
 
Waarom kom jij eigenlijk niet naar Ryanair? Bevalt Air Baltic zo? De munten zijn een stuk beter hier bij Ryanair!

Waarom ga je niet naar Easyjet, BA, HV, MP etc? Op de munten na is daar alles beter dan bij Ryannair. :)
 
Back
Top