KLS Klas 7-4

Was volgens de opticien een hele goede bril, en zonder gepolariseerde glazen want daardoor kan je de metertjes enz. niet meer goed zien in een cockpit.

Dit meen je toch serieus niet he? Ik heb een Ray-Ban Aviator uit 1985 ( ja de echte ''pilotenbril'' ) Goud montuur met groene glazen, en die zijn volgens mij gewoon gepolariseerd. Ik heb m'n brevet nog niet; maar kan de metertjes goed zien hoor :)
 
Hee zijn we ineens veranderd in een zonnebril topic ja :). Ik heb een hele mooie WE bril van 5,95 en kan m'n boeken idd perfect lezen in het zonnetje.
Succes aan de mensen die natuurkunde mogen gaan bijspijkeren, als je vindt dat je te weinig boeken hebt dan heb ik hier nog wel anderhalve meter natuurkundeboeken voor je staan hoor.. ;-)
 
Weet er trouwens iemand of en zo ja wanneer we vakantie hebben? Ik zou t toch wel erg leuk vinden als ik komende winter nog een keertje op wintersport kan...
 
Volgens mij is het zo dat piloten in opleiding vaak geen vakantie hebben. Natuurlijk ben je wel met Kerstmis en oud&nieuw vrij, maar meer ook niet.. :)
 
Inderdaad. Volgens mij ben je met kerst en oud&nieuw vrij. Verder heb je nog de tijd tussen de theorie en praktijk. In de zomer vallen volgens mij nog 2 weken uit als je theorie hebt, ivm de vakantie.
Ik heb ook zo'n hele mooie goedkope WE-bril die je telkens recht moet buigen. Echt heel goed tegen de zon helpt 'ie niet, maar je kan niet alles hebben ;). Ohjah, ik heb ook nog natuurkundeboeken liggen voor de ijverige mensen hier...:D
 
In de studiegids staat het volgende

Rond de kerstdagen en de jaarwisseling is de school enkele dagen gesloten. 24 t/m 31 december

verder 1 januari, koniginnedag, goede vrijdag, 2e paasdag, hemelvaartsdag, 2e pinksterdag en 1e en 2e kerstdag.

theorieschool is dicht in wk 29, 30 en 31
in week 29 nog wel landelijke examens bij CBR

:airforce:
 
Dit meen je toch serieus niet he? Ik heb een Ray-Ban Aviator uit 1985 ( ja de echte ''pilotenbril'' ) Goud montuur met groene glazen, en die zijn volgens mij gewoon gepolariseerd. Ik heb m'n brevet nog niet; maar kan de metertjes goed zien hoor :)


De metertjes wel, maar in een Glass-cockpit werkt het echt averechts...hou maar eens twee gepolariseerde zonnebrillen achter elkaar, en draai ze dan ten opzichte van elkaar...op een gegeven moment zie je niets meer.........datzelfde gebeurt met de schermen in een cockpit.
 
Phew, gelukkis kost het niets die bijscholing. Je krijgt een aantal boeken thuisgestuurd die je moet doorlezen, zo werd het mij verteld.

PS: Leuk om eens iemand uit de buurt van de Hof van Twente te zien op airwork, Sidewinder ;)
 
Waarom koop je nu al een zonnebril? Die theorieboeken zijn zo fel niet. Je kunt er een via je financierder kado krijgen of gewoon voor de helft in de USA kopen als je 'm echt nodig hebt.

Bijna jarig en wist echt niet wat ik anders moest vragen ;)
 
Phew, gelukkis kost het niets die bijscholing. Je krijgt een aantal boeken thuisgestuurd die je moet doorlezen, zo werd het mij verteld.

PS: Leuk om eens iemand uit de buurt van de Hof van Twente te zien op airwork, Sidewinder ;)

Jaja, een echte twentenaar :grijns:
Waar kom jij precies vandaan dan?

Groeten Christian
 
weten jullie trouwens of je nog getoetst wordt over natuurkunde, daar hadden ze het tijdens de voorlichting wel over. Maar heb verder niets over gehoord en lijkt me verder ook een beetje stug dat ze je niet toe zullen laten.

Gr: Chris
 
LG%20het%20beste%20van%20twente%20kop.jpg
 
Back
Top