KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Ja je moet invullen wanneer je eventueel niet kan. Het is niet heel erg als dit niet helemaal klopt. Je weet immers nog niet wat je het hele jaar gaat doen. Alles wordt wel in overleg gepland. Slim dat je in ieder geval vroeg wilt beginnen!
 
Ja, inderdaad beter te vroeg dan te laat. Kan ik eventueel als ik niet door de selecties kom, een ander school oid proberen...
 
Ik heb dinsdag 10 juli PO2 in Houten, zijn er meerdere die dan ook aan de beurt zijn? (Ik had trouwens voor mijn PO1 26 ptn, moet ik me daar zorgen over maken?)
 
Nope, geen zorgen maken over je score. Het merendeel van de kandidaten zal ergens tussen de 25 en 30 punten zitten qua score. Wat dat betreft zijn de verschillen klein en is er niets aan de hand

Zorg wel dat je goed gemotiveerd een voorbereid bent voor je PO2. Na PO2 blijft minder dan de helft over, dus daar wordt het verschil gemaakt!!!
 
Ik heb dinsdag 10 juli PO2 in Houten, zijn er meerdere die dan ook aan de beurt zijn? (Ik had trouwens voor mijn PO1 26 ptn, moet ik me daar zorgen over maken?)

Ik ben dan ook aanwezig...;) Heb je toevallig MSN, kunnen we vast wat kletsen enzo.:grijns:
 
vandaag po1 afgelegd met succes, 26/07 po2 pas wegens werk en vakantie ma heb dus tijd genoeg om me voor te bereiden :)
 
Ik ben net terug uit Houten en ik heb mijn PO2 gehaald, en ik ben echt ontzettend blij! Ik had van te voren echt niet gedacht dat ik het zou halen omdat ik nog maar 16 ben, en ik had gelezen dat 16 jarigen sporadisch worden goedgekeurd wegens een gebrek aan levenservaring etc. Maar desondanks toch goedgekeurd, gelukkig! We waren met een groepje van slechts drie mensen, waarvan er twee geslaagd zijn (ik en Hein, zit hier ook op Airwork), en nog een klasgenoot en vriend van me, die helaas is afgevallen... Ik meen gelezen te hebben dat de simulator tot 5 augustus vol zit, dus dat het even wachten word?

Groetjes
 
Als je 16 bent vind ik het inderdaad een mooie prestatie om door PO2 heen te komen! :D
Wat jij zegt, vaak ontbreekt er heel wat levenservaring en zelfkennis. Een paar jaar ouder kan dan heel wat verschil maken!
 
Hoe ver van te voren kan je eigenlijk al je selectie aanvragen? Oftewel hoe lang is het selectieresultaat geldig?
 
Maar ik neem aan dat je op dat moment wel al in het examenjaar moet zitten? Ik doe namelijk de 2 jarige havo thuisstudie, en ben nu met het 1ste jaar bezig. Lijkt me niet dat ik mij dan nu al kan aanmelden aangezien de havo een eis is.
 
Neen dat is niet zo denk ik... Ik ken het Nederlandse onderwijssysteem niet zo goed van HAVO en VWO ofzo en al, maar als je een hogere studie bezig bent na het middelbaar mag je die wel onderbreken he en eventueel dan stoppen als je weet dat je aangenomen bent...
 
Een Havo-thuisstudie kan je beschouwen als gewoon de middelbare school. Ik zal gewoon contact opnemen met de vliegschool, aangezien je wel met Havo bezig bent! Deze zul je dan eerst af moeten maken om te mogen beginnen bij de school. Daarom misschien handig om in het 2e jaar selectie te doen (veel mensen doen selectie in hun examenjaar).
 
Maar ik neem aan dat je op dat moment wel al in het examenjaar moet zitten? Ik doe namelijk de 2 jarige havo thuisstudie, en ben nu met het 1ste jaar bezig. Lijkt me niet dat ik mij dan nu al kan aanmelden aangezien de havo een eis is.

Sterker nog: het heeft helemaal geen nut om nu al selectie te gaan doen. Als je volgend jaar selectie doet begin je op het zelfde moment met de opleiding als wanneer je nu selectie doet, met als bonus dat je een jaar meer levernervaring hebt / kan werken aan de punten die er eventueel voor zorgen dat je niet aangenomen wordt...
 
Ondanks dat een resultaat uit de selectie twee jaar geldig is, kun je pas de selectie volgen als je in je laatste jaar zit van je HAVO/VWO.

(Officieel kun je met je 'overgangsrapport' naar Havo5 / VWO6 aantonen dat je in je laatste jaar zit. Deze eis wordt ook door de KLS gehanteerd)

Maar hoe zit het dan met die twee jaar geldigheid?

Die is dan ook meer van toepassing voor mensen die:

* zijn blijven zitten tijdens hun examenjaar
* bezig zijn met HBO/WO
* mensen die na hun HAVO/VWO een jaartje buitenland willen doen
 
Ik heb dinsdag 10 juli PO2 in Houten, zijn er meerdere die dan ook aan de beurt zijn? (Ik had trouwens voor mijn PO1 26 ptn, moet ik me daar zorgen over maken?)

Totaal geen zorgen over maken.. ik zelf had maar 24 punten.. en kan in december beginnen bij de KLS!!!;) :rt: :rt: :airforce:
 
Zo, ik ben ook door gegaan bij het tweede deel van de selectie! :rt:

Op naar de GVSS zal ik maar zeggen!

Overigens waren er twee van de vier mensen door bij ons.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top