KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Hey mensen,


Bedankt voor jullie felicitaties!!!

(De lever werkt nog uitstekend btw ;))

Ik las dat de medical 1 dag in beslag neemt... Ben je daar ook echt de hele dag mee bezig, of gaat het erom dat je er 1 dag voor uittrekt???

Of hang je echt de hele dag aan draadjes en machines, haha??


Groeten
 
Hey mensen,


Bedankt voor jullie felicitaties!!!

(De lever werkt nog uitstekend btw ;))

Ik las dat de medical 1 dag in beslag neemt... Ben je daar ook echt de hele dag mee bezig, of gaat het erom dat je er 1 dag voor uittrekt???

Of hang je echt de hele dag aan draadjes en machines, haha??


Groeten

Ga uit van een uurtje of twee. Misschien dat er nog wat wachttijd bijkomt.
 
Wat houd de medical verder dan in? Gewoon medische geschiedenis ofzo doorlopen?

Ik heb trouwens een vry lage longfunctie (onderdrukt door medicijnen), zou dit problemen kunnen opleveren?
 
Wat houd de medical verder dan in? Gewoon medische geschiedenis ofzo doorlopen?

Ik heb trouwens een vry lage longfunctie (onderdrukt door medicijnen), zou dit problemen kunnen opleveren?

Hoi Jrn,

Check ff de kennisbank van Airwork. Daar staat een stukje over medical.

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=6079


Voor de mensen die recent de medical gedaan hebben, kunnen jullie het stukje op de kennisbank aanvullen? Medical staat nu een beetje summier beschreven.
 
Chucky -

Heb even gekeken naar hetgeen in de kennisbank staat over de medische keuring. Mijn inziens een compleet verhaal. Wat wil je nog meer weten?

Het enige wat ik nog kan toevoegen is dat er ook nog even een testikel-check wordt gedaan. Hoop voor je dat je een dame hebt :grijns:
 
Chucky -

Heb even gekeken naar hetgeen in de kennisbank staat over de medische keuring. Mijn inziens een compleet verhaal. Wat wil je nog meer weten?

Het enige wat ik nog kan toevoegen is dat er ook nog even een testikel-check wordt gedaan. Hoop voor je dat je een dame hebt :grijns:

Misschien iets specifiekere vragen die ze aan je stellen. (ziektes of beperkingen waarvan je niet eens wist dat ze bestonden ofzo...)

btw, bedankt voor je tip! Heb net nog ff gecheckt en het aantal testikels dat ik als 'undercarriage' meedraag, voldoet aan de gestelde norm :grijns:
 
Misschien iets specifiekere vragen die ze aan je stellen. (ziektes of beperkingen waarvan je niet eens wist dat ze bestonden ofzo...)

Je moet vooraf aan het onderzoek een uitgebreide vragenlijst invullen met uiteenlopende vragen. Het gaat zowel over je medisch verleden als je levensstijl. Denk aan vragen als: 'Heb je weleens iets gebroken?', 'Zijn er erfelijke ziektes in de familie?', 'Ben je weleens flauwgevallen', 'Rook je?' etc.
De arts neemt tijdens het onderzoek de lijst met je door, dit is dus tevens de rode draad voor het gesprek.
 
Je moet vooraf aan het onderzoek een uitgebreide vragenlijst invullen met uiteenlopende vragen. Het gaat zowel over je medisch verleden als je levensstijl. Denk aan vragen als: 'Heb je weleens iets gebroken?', 'Zijn er erfelijke ziektes in de familie?', 'Ben je weleens flauwgevallen', 'Rook je?' etc.
De arts neemt tijdens het onderzoek de lijst met je door, dit is dus tevens de rode draad voor het gesprek.

HUP, aanvullen met je donder!!! ;)
 
bij het medisch onderzoek in de kennisbank staat ook dat ze vragen of je een liesbreuk hebt gehad, is dit dan iets waar je op afgekeurd kan worden? want heb zelf een liesbreukje gehad toen ik een jaar of 1 was en merk er nu niks meer van, dan doen ze daar toch niet moeilijk over?
 
Afgelopen zaterdag heb ik m'n medical gehad... Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet gigantisch veel voorstelt als je een gezonde dame/heer bent.

De medical zoals die beschreven staat in de kennisbank is helemaal juist! Ik heb er niks aan toe te voegen.

@Jrn:

Ze testen je longfunctie wel, je moet dan in een soort van koker blazen. Volgens mij moet de longinhoud minimaal 4 liter zijn (correct me if I'm wrong...).

Als je alles tot in detail wil checken moet je deze link maar ff gebruiken:

http://www.ivw.nl/nl/Images/FCL 3 Amendement 4_tcm5-6877.pdf

(Lijkt echt heel indrukwekkend, maar in de praktijk valt het heel erg mee. Voor de zekerheid kan je ook ff met een aviation medical center bellen).

Weet iemand hoe lang het in de praktijk duurt tot je het medische certificaat krijgt na de keuring?


Groeten,
 
Even een vraagje tussendoor, hoe lang duurt t ongeveer voordat je het psychologisch dossier krijgt thuisgestuurd na PO1/2??
 
Hebben mensen tegenwoordig geen selecties meer ofzo?
Niemand post hier wat, dus ik trap af :p

Ik zelf wil na de zomervakantie mij aanmelden voor de selecties, ik moet nog een jaar naar school, maar wil nu al beetje selecties doen. De selecties nemen toch ongeveer een half jaar in beslag...
 
Hebben mensen tegenwoordig geen selecties meer ofzo?
Niemand post hier wat, dus ik trap af :p

Ik zelf wil na de zomervakantie mij aanmelden voor de selecties, ik moet nog een jaar naar school, maar wil nu al beetje selecties doen. De selecties nemen toch ongeveer een half jaar in beslag...

Als ik jou was zal ik me nu alvast inschrijven! Ik had me in october aangemeld en had mijn laaste ronde pas in mei. Je kan je nu ook alvast aanmelden en aangeven dat je de eerst komende maanden niet kan. Als deze maandjes over zijn kan je ook gelijk beginnen met PO1.
 
Inderdaad. Ik de brief ook ongeveer in begin oktober verstuurd en heb uiteindelijk in mei de brief van de Medical binnengekregen. Liever te vroeg dan te laat, je begint dan gewoon wanneer je klaar bent met school!
Mocht je, om wat voor reden dan ook, niet slagen, is er misschien nog genoeg tijd om voor een andere school aan te melden of in ieder geval te oriënteren.
 
Inderdaad. Ik de brief ook ongeveer in begin oktober verstuurd en heb uiteindelijk in mei de brief van de Medical binnengekregen. Liever te vroeg dan te laat, je begint dan gewoon wanneer je klaar bent met school!
Mocht je, om wat voor reden dan ook, niet slagen, is er misschien nog genoeg tijd om voor een andere school aan te melden of in ieder geval te oriënteren.

Ahaa die fiets :)

Slim, dat neem ik mee. Zal alsnog het formuliertje invullen, en misschien voor mijn vakantie nog opsturen :)
En dan gewoon bij opmerkingen schrijven dat ik pas na .... periode beschikbaar ben ofzo?:)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top