RYANAIR en hoe verder?

en hoe zou je dat weten van iemand dat ie is afgevallen bij FR.

ze zouden dat zeker vrolijk aan je vertellen.

Ik heb er genoeg zien afvallen tijdens mijn selectie.

dat is het enige wat ik kwijt wil.


Open aub een apart topic voor degene die verder willen gaan met FR afkraken.

Nogmaals voor de tweede keer een verzoek om hier alleen nuttige info voor(potentiele) FR vliegers info te posten.
 
en hoe zou je dat weten van iemand dat ie is afgevallen bij FR.

ze zouden dat zeker vrolijk aan je vertellen.

Ik heb er genoeg zien afvallen tijdens mijn selectie.

dat is het enige wat ik kwijt wil.


Open aub een apart topic voor degene die verder willen gaan met FR afkraken.

Nogmaals voor de tweede keer een verzoek om hier alleen nuttige info voor(potentiele) FR vliegers info te posten.

Heeft toch niks met afkraken te maken. Zolang er feiten genoemd blijven worden is dit denk ik zeer nuttige info voor iedereen die het bij FR wil proberen. Trek vervolgens je eigen conclusies of het je wat lijkt om te vliegen voor FR. Trek het je niet zo persoonlijk aan als er wat over je clubje wordt gezegd, als jij/jullie maar beter weten toch?
 
95% valt af. laat me niet lachen. het is geen NASA.

en dat van dat salaris als fo is ook onzin.

Nee, we nemen 100 vliegers per week aan en trainen die:dozey:

Edit. Net gechecked, het is zo'n 87% momenteel. Dat is dus ongeveer hetzelfde als bij de NLS. Voor mijn klas van 15 waren er 250 aanmeldingen.

En ik en m'n buurman en al m'n vrienden zijn dan denk ik de enigen die dat salaris krijgen:dozey:

Yeah right: eigen rating dokken, paar keer op en neer naar EMA op eigen kosten, proberen rond te komen van de fooi die je krijgt

Jij hebt ook voor je eigen rating betaald en die fooi is voor een FO hier behoorlijk meer dan voor een captain bij cargolux.

Nogmaals, ik zit hier niet om Ryanair te verdedigen, maar om beginnende vliegers de waarheid te vertellen zodat ze niet allerlei geruchten gaan geloven.
 
Last edited:
Jij hebt ook voor je eigen rating betaald en die fooi is voor een FO hier behoorlijk meer dan voor een captain bij cargolux.

Ieder z'n meug, dat is wat ik bedoel. Als je met FR in zee gaat wrdt je simpelweg anders behandeld dan bij de meeste andere maatschappijen.
Begrijp me goed: FR verdient zeker kudos voor de kansen die ze vliegers geven, en dat ze daar ook goed voor betalen! Als ik deze baan niet zou hebben, zou ik waarschijnlijk ook proberen bij jullie te beginnen.

Overigens is het tweede gedeelte van de quote niet waar.
 
@ Sandertje

terug naar school en weer leren lezen... er is nergens geschreven dat je dat salaris in het eerste jaar krijgt. Sterker nog, het is een aantal keer geschreven (waaronder door ondergetekende) dat het NIET je start salaris is als cadet. En voor de duidelijkheid, als je als ervaren FO binnenkomt kom je in een andere schaal terecht dan een cadet. Bovendien (zoals Overload al zei een paar posts geleden) we hebben het hier over het salaris wat je in de UK verdient, terug gerekend naar Euri.
Je loopt iets te roepen out of the blue, je rukt het compleet uit zn verband en daardoor zit je onwaarheden te vertellen. Daar hebben we niets aan dus hou daar in vredesnaam mee op.

@ Superpilot

dat laatste geldt zeker ook voor jou. Als je jezelf te goed vind voor Ryanair hou dan in ieder geval je mening voor je zodat de mensen die wel iets nuttigs/zinnigs te melden hebben dat ook kunnen doen en de mensen die nuttige dingen willen weten daar toegang toe hebben zonder afgeschrikt te worden door allerlei hersenloos geblaat van gastjes zoals jij. (excuus voor de lange zin)

"Anders had je maar naar Trans moeten gaan..." - denk je nou echt dat er niemand is die dat niet geprobeerd heeft? En denk je dat Trans onbeperkt aanneemt? En dat je als cadet meer kans maakt dan de ervaren mensen die ook graag naar Trans zouden willen? Dit is nou weer een voorbeeld van jouw fundamentloze meningen. Ga alsjeblieft je onzin aan iemand anders verkopen. Later, als je volwassen bent en daadwerkelijk iets wil bijdragen aan dit forum/topic, wil ik zonder problemen en graag met je discussieren over dingen. Ga je tot die tijd schamen. Vergeet niet, nog niet zo lang geleden was jij ook lowtimer. Iedereen moet ergens beginnen

Zo.
 
?

?

Maar WAT willen jullie nou dan? Wij krijgen steeds commentaar dat wij RYR afkraken, maar aan de andere kant doen jullie echt alsof RYR geweldig is. Sorry hoor, maar ik denk dat er meer mensen zijn die niet voor die toko zouden willen vliegen dan wel. Salaris? Dat is ook echt gelul ! Ik heb net (letterlijk) gesproken met 2 RYRvliegers, en beiden moeten nogal lachen om dat geblaat van sommige RYR gasten op dit forum. (volgens deze vrij seniore heren zijn RYRvliegers meestal goed in staat om hun club op agressieve toon te verdedigen in kroegen en op feestjes, tot ze eindelijk ergens anders heen kunnen...dan komt al het commentaar ineens)

@turning final,

JOH.... jij komt bijt steeds van je af dat we andere topics moeten openen om af te zeiken...en dat het wel geweldig is en dit forum er is om een eerlijk beeld van RYR te krijgen?, maar wat mag dan wel hier? Alleen maar Positieve berichten of wat?
Wat nou als het merendeel gewoon negatieve klanken hoort over RYR en de manier waarop ze personeel behandelen. Het salaris, de uren... de kosten die je moet maken..je type.. Dan is dat toch het eerlijke beeld? Dan moet je komen met echte waarden en niet met die waanbeelden van je club.... je collega noemde net een 'verzesvoudiging' van salaris... man..

rot toch op!


Reageer daar dan ook even op dat ie een ander topic moet openen!

Ik ben het best een beetje zat hoor. In één topic is RYR verheven van STARTCLUB WAAR JE MOET BETALEN OM TE SCHIJTEN tot EINDSTATION waarvoor je legacys zou verlaten...
 
Mijn buurman neemt ook zo'n 9000,- bruto mee en die is hier nog niet zo lang.

Ja, ongeveer 6000 Euro netto. Na belasting, pensioen etc.

Ga uit van zo'n € 6000,- netto als je 1500 uur hebt

Je verdient genoeg om in je eerste jaar ruim te leven en je typerating terug te betalen. Ongeveer hetzelfde als een Captain F70 bij de KLM
.

verdiende als co ongeveer 8900,- bruto



De jongens die ik ken en bij Ryanair zitten als co (>3000uur) verdienen dit bij lange na niet!! Zij zitten in de UK en zijn geen lowtimers.

Hoezo terug naar school? Daar ben ik nog nooit geweest.
 
Zucht. Weer twee mensen die niet bij Ryanair werken en allelei vage geruchten horen en die vervolgens hier gaan posten. Wat bereik je er nou mee om mensen die van school komen en graag een baan willen allerlei geruchten voor te houden, terwijl er hier mensen zitten die het wel weten en die ze graag de info geven waar ze om vragen

Nog een keer dan voor iedereen die graag wil weten hoe het zit;

Een senior FO (1500 hrs+) krijgt ongeveer 32000 STG basic. Daarbij komt ongeveer 41500 sector pay. Dat is samen 73500 pond Bruto. Dat is ongeveer 110000 Euro. Dat is ongeveer 9150 Euro per maand bruto en dat is ongeveer 6000 euro per maand netto.

Daarnaast krijgt een FO 66000 Euro in opties per vijf jaar een Captain 100000 Euro.

Ryanair heeft een relatief hoog salaris met goede werkomstandigheden en een stabiel rooster met veel vrij. Dat trekt mensen aan. Zowel lowtimers als mensen van Legacy carriers, die voor het geld en de lifestyle komen. Er zijn momenteel duizenden mensen on file vanuit de hele wereld.. De meeste daarvan worden er op papier al uitgegooid. Blijf dus solliciteren. Ze gaan nu weer een grote groep FO's opleiden. Nog zo'n 200-250 dit jaar.

Ryanair is meer een eindclub dan een startclub overigens.
 
Mayhem. Ik kraak FR helemaal niet af. Het is echter een bewuste keuze die je maakt als je er begint. Niemand dwingt je. En als je er dan voor kiest, ga je ervoor. Moet je ook je mond houden en niet klagen. Maar er valt niets te klagen volgens de FR veteranen dus wat is nou eigenlijk het probleem hier?

IK voel mij ook zeker niet te goed voor FR; ik had echter alleen nog iets anders op mijn wishlist staan vwb mijn vliegcarriere. Ik kreeg de kans om dat te doen. Ik ben ook nog steeds niet met pensioen, dus weet ook niet wat ik over 10 jaar doe. Zo is het nou eenmaal in de luchtvaart.

Jammer is het wel dat sommigen van jullie erg agressief en grof in de mond zijn tegenover anderen die niet in jullie liedje meezingen. Is jammer, want daar is een forum volgens mij niet voor bedoeld. Ik lees overigens wel, en dank Overload ook voor zijn informatieve posts. Volgens mij is FR wel ten goede veranderd over de afgelopen paar jaar.
Happy landings!
 
Last edited:
@ Overload

Even serieus..

Dus als KLM of trans je belt dat je mag beginnen op de F70/100- B737 (geen type rating kosten overigens ;) )....dan ga je dus niet, begrijp ik dat goed uit al je pleidooien? (Turning final, sorry voor het schelden in een lulryanairomhoogtopic)

Hoe kan het nou dat je zo stellig bent met je verdediging/promoten? Ik snap nogsteeds niet dat ik alleen goede berichten hoor over RYR op een internetforum maar nooit in real life. Not kidding now...maar ik loop dus afgelopen zaterdag in LTN luchthaven naar mijn crewroom toe in uniform maar stop eerst even om een rolletje snoepjes te halen, word ik aangesproken door een RYRvlieger die ook in de rij stond met vragen over recruitment bij ons.... Dat kwam vreemd over na al je sterke verhalen hier. Toen ben ik maar eens om me heen gaan kijken of ik canditcamera's zag....daarna maar goed gekeken of de beste jongen niet gewoon knettergek was..Ik wilde bijna voorstellen om gewoon te ruilen van job :)
 
oeh, oeh, oeh, bitchfight!!!! :kiss:

Persoonlijk interesseert het mijn geen hol wat iemand anders verdient bij een andere vliegclub, zolang ik maar rond kan komen en het naar mijn zin heb, maar het blijft vermakelijk om te zien hoe twee kampen elkaar als afgezeken stewards proberen te bitchslappen.. :grijns:

Ga dorrr, ga dorrr!!!
 
Het is mooi dat Overload zo tevreden is met zijn werk bij FR en het idee heeft dat hij dat hier moet communiceren. Op de een of andere manier heeft hier ook behoefte aan om anderen die niet bij FR werken, maar bij HV, KLM of Cargolux te laten weten dat zijn arbeidsvoorwaarden superieur zijn aan die van hen.

Als je echter ponden naar euri's gaat zitten omrekenen, opties gaat zitten meetellen etc ben je verkeerd bezig.

Iedereen hier kent wel iemand bij FR en iedereen weet dat de praktijk anders is, dat is first hand information.

Ik ken de verhalen ook van contracters en mensen op europese bases die dan hun belasting terughalen uit Ierland en dan aanzienlijke bedragen overhouden. Je hebt dan echter nog steeds geen belasting betaald. Zitten we dus een onbelast salaris met een belast salaris te vergelijken.

Als wij onze pensioenen en dertiende maand en winstdeling in ons maandsalaris gaan verwerken en wat we in tien jaar en twintig jaar gaan verdienen gaan middelen naar nu...

Als je dingen wil vergelijken moet je gelijke dingen vergelijken, niet alles bij zijn haren erbij slepen.

Nogmaals, ben blij dat je zo tevreden bent.
 
@ thumbs. Dat klopt. Ik ben uitgenodigd voor selectie, maar niet gegaan. Er zitten hier ook een aantal mensen die aangenomen zijn maar uiteindelijk niet gegaan zijn. Ik heb ook al gezegd dat er veel mensen van daar hier heen komen en dat heeft een reden.

KLM is overigens een prachtig bedrijf waar ik met veel plezier gewerkt heb en waar ik als Nederlander best trots op ben en misschien probeer ik er later nog wel eens heen te gaan. Daar gaat dit toppic alleen helemaal niet over.

In Luton zijn veel mensen inderdaad niet blij, het is slecht geregeld daar en zoals ik al eerder heb aangegeven, de continentale salarissen zijn veel lager en nauwelijks beter dan bijvoorbeeld die van KLM.

Ik heb ook gezegd dat er genoeg mis is hier,ben niet voor niets lid van REPA, maar dat is voor een ander topic. Het punt is dat hier iemand een vraag stelt en dan allerlei onzin krijgt te horen die niet waar is, van mensen die hier niet werken. DAt zet ik vervolgens recht en dan zegt men dat ik overdrijf omdat het niet in het negatieve beeld hebben dat ze van Ryanair hebben.

@WW1. Ik beantwoord gewoon vragen en zet onwaarheden recht. Zo tevreden ben ik helemaal niet en dat heb ik in andere topics ook vaak genoeg gezegd. Als je gaat zeggen dat je wel iemand kent en dat dus de praktijk anders is dan ben jij erg vreemd bezig. Overigens heb ik mijn pensieon en bonussen etc niet meegeteld zoals je suggereerd, ik heb alleen de opties genoemd omdat iemand daar naar gevraagd heeft. Feit blijft dat ik zelfs na 20 jaar bij KLM nooit zoveel zou kunnen verdienen als nu, ook niet met pensioen en dertiende maand etc en dat de lifestyle bij KLM aanzienlijk minder zou zijn omdat er geen vaste roosters zijn en omdat ze nachtstops doen.

Overigens heb ik het steeds over en FO salaris, want daar ging de vraag over. Dat krijg je als het goed is maar een paar jaar. Ik kan wel gaan posten wat ik zelf verdien, maar dan krijg ik pas echt commentaar, want dat is wel een stukje meer.

Als het hier zo slecht was, zouden er wel mensen vertekken en ondanks alle geruchten die jullie natuurlijk weer van je beste vrienden horen gaat er hier bijna niemand weg. Het verloop is enorm laag. Van de mensen die wel weg gaan, komt ongeveer de helft binnen een jaar terug en ja, daar zitten ook een aantal mensen bij die naar KLM gegaan zijn.......
 
Last edited:
Ik had me voorgenomen mij niet in deze (zinloze?) discussie te mengen.
Het is logisch dat iedereen zijn eigen airline de hemel inprijst.
Maar ik zie de 'Ryanverdedigers' aardig de nadruk leggen op hoe goed ze wel niet verdienen. Zoveel zelfs dat ik ga denken dat men dat doet om de rest van alle sh*t rondom Ryanair goed te praten.

Zelf vlieg ik bij EZY. Nou vloog ik gister met een FO ie tot 2 maanden geleden nog bij RYR vloog (STN base).
De reden dat hij zijn harp heeft opgeborgen was omdat hij de rekeningen nauwelijks kon betalen. In 1 jaar tijd had hij slechts 300 uur gevlogen.
Amper 500 pond per maand in sector pay, = 6000 pond per jaar.
Vind ik toch een behoorlijk verschil met 41500 die eerder genoemd werd.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen RYR, maar probeer de zaken nou niet mooier voor te stellen dan dat ze werkelijk zijn.
 
Ryanair gaat echt geen vliegers aannemen en ze dan maar 300 uur laten vliegen, dat is te duur en er is een vliegers tekort. Waarom denk je dat ze al die contracters inhuren? Vorig jaar hebben ze een aantal Noren voor een maand ingehuurd voor 250000 Euro, voor honderd uur omdat ze anders moesten cancellen. En jouw collega zou dan 300 uur vliegen. Nee dus. Geloof niet alles wat je hoort. Zowel daar bij EZY als in AMS zitten heel wat vliegers die ontslagen zijn. Ik ken de verhalen van een paar mensen bij Trans die net doen alsof ze vrijwillig weggegaan zijn en nu beweren dat het hier heel slecht was. Met name van een persoon die heel veel van dit soort verhalen de wereld inhelpt, maar ontslagen is omdat hij een security guard had aangevallen.....
 
Ik had beter moeten weten en me niet in de discussie moeten mengen.
Volgende keer toch wat harder proberen om de verleiding te weerstaan.
Ik ga weer gauw aan de zijlijn staan!


PS misschien zou je een mailtje naar PPJN kunnen sturen met het (volgens jouw) correcte salaris, want dat verschilt enigszins met wat er nu vermeld wordt.
 
Last edited:
Heel verstandig. Foute antwoorden geven als iemand wat vraagt en een verkeerd beeld scheppen van een bedrijf omdat je ergens wat gehoord hebt is een slechte zaak.

De PPJN cijfers zijn inderdaad verkeerd, voornamelijk omdat ze door niet -Ryanair vliegers doorgemaild worden. Ryanair staat daar ook tussen als Low Cost Carrier overigens.

Ik hoop dat het hier bij blijft.
 
Back
Top