RYANAIR en hoe verder?

Tja,

ik ga niet meedoen in welles nietes spelletjes en welke maatschappij nou meer mensen heeft die ooit waar dan ook gevlogen hebben..

Als je bij ryr wilt vliegen, dan moet je dat gewoon doen!Prima club. Maar de stap van KLM naar RYR lijkt me vrij logisch inderdaad :haha:
 
Inderdaad, daarom komen er meer mensen van KLM naar Ryanair dan andersom en hetzelfde voor BA, Virgin, Emirates etc. Het begint langzaam door te dringen dat het gewoon een betere werkgever is.

@superpilot. Ik verdiende als co ongeveer 8900,- bruto en daar kwam 66.000,- aan opties bij over vijf jaar. Dus ongeveer 13000,- waard per jaar. Die zijn sindsdien echter gesplitst en in waarde verdrievoudigd. Je kan ze pas na vijf jaar exercisen. Voor mij is dat volgend jaar voor het eerst. Hoop er in Juli zo'n 50.000 netto uit te halen, voor het eerste jaar. Het is dus een goede deal bovenop je salaris.

Het is ruim de best betalende maatschappij in Europa. (En de grootste) maar dat zie je allemaal niet zo als je alleen maar op SPL rondhangt. Waarom denk je dat al die gepensioneerde KLM vliegers niet meer naar Maleisië maar naar Ryanair gaan.
 
Last edited:
Linetraining duurt tegenwoordig 6-8 weken.

PS: aub geen woord over de klm meer in dit onderwerp(goed of slecht), daar is er een ander forum voor.
 
Inderdaad, daarom komen er meer mensen van KLM naar Ryanair dan andersom en hetzelfde voor BA, Virgin, Emirates etc. Het begint langzaam door te dringen dat het gewoon een betere werkgever is.

@superpilot. Ik verdiende als co ongeveer 8900,- bruto en daar kwam 66.000,- aan opties bij over vijf jaar. Dus ongeveer 13000,- waard per jaar. Die zijn sindsdien echter gesplitst en in waarde verdrievoudigd. Je kan ze pas na vijf jaar exercisen. Voor mij is dat volgend jaar voor het eerst. Hoop er in Juli zo'n 50.000 netto uit te halen, voor het eerste jaar. Het is dus een goede deal bovenop je salaris.

Het is ruim de best betalende maatschappij in Europa. (En de grootste) maar dat zie je allemaal niet zo als je alleen maar op SPL rondhangt. Waarom denk je dat al die gepensioneerde KLM vliegers niet meer naar Maleisië maar naar Ryanair gaan.

Als co kreeg je 8900 bruto?? mag ik je tax forms zien??? 8900 per maand??? geloof ik geen bal van. Eerlijk waar niet. Euro's ?

Screw my job. Kom morgen naar FR als junior F/O onderaan de lijst als ik 8900 per maand krijg.

En doe mij maar KLM bovenop FR. Secondary arbeids voorwaarden anyone? pensioen? betalen voor je PC en medical? geen LOL ? betalen voor je voer ? betalen voor... alles !?

Misschien ben ik een verwend kind. Maar in mijn wereld betaald mijn baas mijn type rating (mn baas wil namelijk dat ik geld ga verdienen op en met zijn equipment in zijn tijd.) Tijden het behalen van bovengenoemde type rating krijg ik betaald, omdat ik op de baas zijn tijd mijn tijd zit te besteden. Recurrent checks en medicals krijg ik betaald omdat ik deze tijdens mijn tijd afleg en mijn baas het nodig vind dat ik bovenstaande doe.

FD
 
Last edited:
Helaas Euro's ja. Zo slecht is dat toch niet?


8900 is gemiddeld over een jaar (8953.33 Euro), van m'n tax papiertje genomen in 2003. Hoogste maand in 2003 was 7800 Euro netto. (opties etc niet meegeteld).
Mijn baas betaalt ook voor je typerating, maar nadat je hebt laten zien dat je het haalt,en in de vorm van salaris. Als je het dan niet haalt, omdat je je best niet doet, kost het Ryanair geen geld.
Ik betaal liever zelf m'n typerating en krijg dan bovengenoemd salaris, dan een gratis typerating en moeten rondkomen van 6000 euro BRUTO per maand zoals bij sommige maatschappijen het geval is.

Zoals al veel vaker gezegd. Medical, pensioen en uniform worden gewoon door Ryanair geregeld, tenzij je contracter bent. Voor recurrents enzo krijg ik gewoon betaald+hotel+huurauto. Tenzij je in East Midlands moet vanuit STN, want dat is 1.5 uur rijden dus dan heb je geen hotel nodig. Eten moet je inderdaad zelf meenemen.

Laat je niet verwarren door allerlei misverstanden en geruchten over Ryanair

Stuur me je CV, dan regel ik het voor je.
 
@ FD:
Nou zeg ik proef hier enige frustratie...

uiteraard begin je niet met 8900 bruto, maar je hoeft daar niet lang op te wachten (drie jaar).
En ach, betalen voor je type rating... Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken. Dan heet het investeren in je toekomst (ik realiseer me dat ik nu met moeilijke woorden aan het smijten ben die een hoop mensen in dit topic niet zullen begrijpen)

Zeg FD, wat doe je nog meer met je baas? Getver...
 
Ja, eten moet je zelf meenemen.

Lekker mn eigen broodje eten ipv een klef vliegtuigbroodje en lekker zelf bepalen wat je 's avonds eet etc het is zo slecht nog niet hoor
 
Dat het een logische stap was om van de K**(mag ik niet meer uitspreken van een welgerespecteerd en inmiddels type-rated meneer in een mooi vliegtuig en topsalaris blabla) naar RYR toe te gaan, dat was eigenlijk sarcastisch bedoeld..maargoed.

Anyway, ik stop maar met deze eeuwige discussie want iedereen vindt zijn of haar maatschappij geweldig..

Mensen met een baan bij RYR, van harte, mensen die er niet heen gaan, ook van harte~!
 
Last edited:
Overload -

Thanks for the inside. En over het naar binnenlopen van mn CV, be careful what you wish for. ;)

Mayhem,

Met mn baas doe ik niet zoveel. Met zn dochter in een grijs verleden wel.

FD
 
@ Thumbs:

die discussiie mag je best voeren doe het alleen niet hier is mijn verzoek.

Ik denk overigens niet dat je kan zeggen dat de ene maatschappij beter is dan de ander.

Het is waar je zelf voor kiest.

De een wilt alles geregeld hebben door z'n baas. de ander regelt het zelf wel(omdat de baas het toch niet doet) met allerlei andere voorwaarden aan verbonden.

Het is allemaal subjectief wie welke maatschappij beter vindt.
Je zult mij zeker niet horen zeggen dat RYR beter is, maar in mijn situatie heb ik geluk en mazzel gehad dat ik de kans heb gekregen om ergens te beginnen. Het is dan ook logisch dat ik daarover iets te vertellen heb. En als er dan mensen zijn die komen met tja voor dat geld + nog eens 50k kan je naar de klm, dat slaat totaal nergens op. Wees blij voor een collega vlieger die ergens aan de slag gaat.

Denk je niet dat ik het anders had gedaan als ik wist dat de dingen zo zouden lopen?
 
Hey Turning final, ff een vraagje,

Heb gelezen dat je bij ryan ook beschikbaar moet zijn voor andere taken. Hebben ze daar iets van gezegd bij de selectie??
 
Andere taken? geen flauw idee wat dat inhoud.

enige wat wij zelf moeten doen buiten de cockpit is de walkaround en de refeuling supervisen.

misschien dat een ander dit verder kan toelichten
 
FO's worden wel eens gevraagd of ze op een stby dag willen helpen de Jeppesen/manuals te updaten in ruil voor 90,- pond en een trip naar Seattle. Of als je bijvoorbeeld in de Fligth Safety Group oid zit, dan heb je wel eens vergaderingen etc.
 
Zo is het weer terug ! Het betalen voor het updaten van de manuals? In onze base niet, is al weg die betaling sinds een jaar of 2?
 
Nee, hoor. Je moet een GD briefje laten invullen dan krijg je netjes 90 pond. Is altijd zo geweest.
Als je het niet apart claimt, krijg je het denk ik niet, want het staat niet op het rooster.
 
Maakt niet uit maar ik heb deze duties gedraaid en ook betaald voor gekregen maar opeens werd het eenzijdig opgeheven! Door onze grote vriend toendertijd nog W.B.? Ken je hem nog :)? Misschien geldt dit alleen voor captains en niet voor co's?
 
Back
Top