RYANAIR en hoe verder?

@superpilot:

wat stel je voor dat BJ(en anderen die op het punt staan te beginnen bij ryanair) moet(en) doen?

For your info: als beginnende vlieger pak je elke baan die je kan krijgen en je ziet later wel of je iets beters kan vindenals je eenmaal wat uren hebt gevlogen(lees: betere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden).

Wees blij dat BJ een plekje op een mooie kist heeft weten te bemachtigen.
Don't be so hard on us. Wij moeten nog beginnen, jij bent er al met 5000+ uur.:biertje:
 
Tuurlijk begrijp ik jullie positie TF en BJ, maar ga dat soort bedrijven nou alsjeblieft niet verdedigen alsof het het beste bedrijfsmodel van de 21e eeuw is, omdat de vliegers van alle extra's beroofd zijn. Want later als je bij een beetje serieus bedrijf kan gaan werken ben je blij als je ID90s, crewmeals, ungelimiteerd water en dat soort zaken krijgt.
 
For your info: als beginnende vlieger pak je elke baan die je kan krijgen


niet waar, als beginnende vlieger heb je meestal nog niet eens een brevet :duh:

nee, maar serieus, ik heb niet voor ryanair niet gekozen (voor redenen zoals superpilot beschrijft), nadat ik toch "aangenomen"was, ik wachtte liever een beetje en ja, een maand later had ik een baan bij een andere maatschappij, waar ik heel wat blijer mee ben!
 
Superpilut?

Superpilut?

Nu ben jij dus zo hypocriet dat je eerst voor zo'n outfit kiest, maar graag toch wel later ergens aan de slag gaat waar de arbeidsomstandigheden beter zijn dan bij Ryanair. Bij een outfit waar de vliegers (je weet wel, die die op hun wenken bediend willen worden) zich met hand en tand aan het verzetten zijn tegen de negatieve spiraal waar onze T&Cs zich in bevinden.

Dus, ga lekker voor ze werken, maar ga ze nou alsjeblieft alsjeblieft niet lopen verdedigen

Beste SUPERPILUT,

Ik vind het erg jammer, dat jij, iemand met zoveel uren op deze manier op het forum je "ei" kwijt moet. Is het frustratie? Ik begrijp het niet, waar maak jij je zo druk over?

Ten eerste, ik ?verdedig? niemand en dus ook Ryanair niet(als je nederlands kan lezen en ik geloof dat je dat kan met zoveel vlieguren), dan schrijf ik dat ik van mening ben dat Ryanair niet de ideale werkgever is :duh:

Ryanair is "slecht/gevaarlijk/concurrentie/een maatschappij" wat je het ook wilt noemen , waarom doen vliegers het zichzelf aan om bij ze te werken?

Als je me dat kan uitleggen met goede argumenten dan vind ik je een prima kerel.
Besef aub wel dat mijn situatie anders is dan uw situatie, meneer.

Nogmaals ik vind het erg jammer dat je je zo opstelt, we weten allemaal dat Ryanair nou niet bepaald rozengeur en manenschijn is in een heleboel opzichten.

Het bedrijfsconcept wat ze voeren is tja anders?, hiermee bedoel ik:

en nu komt het SUPERPILUT...let goed op anders verdraai je weer de boel.

Dat Ryanair het anders doet, misschien niet voor velen de ideale manier, maar toch in economisch opzicht op dit moment een goed draaiend bedrijf. Daarvoor heb ik begrip.

Wanneer ik een bedrijf binnen loop verwachten ze een embryo met 30 jaar ervaring, goedkoop en efficient.
Ik heb weinig te zeggen totdat ik net zo veel uren heb als jij SUPERPILUT.
Als ik ook zoveel uren heb dan ga ik mezelf ook SUPERPILUT noemen. Maar dan ga ik niet op een Forum mensen de grond in stampen omdat ze voor een bedrijf kiezen die ze niet aan staat.

Tenslotte, no offence, I don't drink beer, ik hoop dat je nu niet boos op me bent, even goede forumbuddies:rt:

Begrijp wat ik schrijf en bedoel, mijn situatie is anders dan die van jou en NEE ik verdedig niemand, ik ben alleen trots dat ik nu eindelijk aan de gang ga, is dit verkeerd?

Ik hoop dat iedereen die "nuttige" informatie wilt delen deze Thread interessant houd.

Met vriendelijke groet
BJ
 
Ach ja, SUPERPILUT.... Is geboren als een geintje jaren geleden. Geloof dat weinig mensen denken dat het een afspiegeling van iemands ego is.

Ik heb je gequote, en niets verdraaid.

Enige is, dat ik zie dat de T&Cs razendsnel achteruitgaan, met hartelijke medewerking van menig LCC. Wat ik je ook probeerde uit te leggen is dat een bedrijfsmodel gebaseerd op het uitknijpen en belazeren van personeel niet erg succesvol zal blijken en dat de kosten van personeel slechts een druppel op de spreekwoordelijke gloeiende plaat zijn. Ryanair zou nog steeds astronomische winsten maken als ieder beginnend vlieger een fatsoenlijk salaris van dag 1 zou krijgen. Je zal over enkele jaren wel begrijpen waar ik het over heb. In de tussentijd zullen de vliegers bij de maatschappijen waar het nog enigzins uit te houden is hun best doen de cost (lees: benefit) cutting tegen te gaan.

Nogmaals je leent jezelf nu aan een bedrijf dat jou geen aangename carriere kan geven, maar juist daardoor werk jij aktief mee aan het kapotmaken van je eigen "riante" toekomst bij een ander bedrijf.
Dus doe maar wat je hart je ingeeft, maar sta er niet van te kijken als op het moment dat jij het gehad hebt met FR, er weinig redelijke alternatieven overblijven op het continent.

Dat het hele bedrijf toch vol zit met vliegers zal wel een veelvoud van verschillende redenen hebben, maar ik moet het eerste verhaal nog horen van een vlieger die Lufthansa, Air France, BA etc. verlaten heeft voor FR.

FR is natuurlijk de makkelijkste route om aan je uren te komen op een goed type, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Er zijn vast wel vliegers van binnen de organisatie zelf die jou veel beter in kunnen lichten dan ik, maar dan moet je naar die info zoeken en het ook kunnen accepteren.
In ieder geval wens ik je veel sterkte met de jaren die komen, en hoop dat je het geluk vindt dat je zoekt.
 
maar ik moet het eerste verhaal nog horen van een vlieger die Lufthansa......verlaten heeft voor FR..


Da's een kwestie van tijd, geloof mij...Weliswaar Lufthansa Cityline maar 5-4 is alleszins beter dan 6-2 en 12 keer per maand voor de kat zn k*t deadheaden.
Nog even en je gaat voor 1000 euri netto werken en je betaalt de rest van je leven af aan je opleiding.
En dan de pax maar zeiken dat er iedere week een kist uit de lucht lazert..

"Wat nou , het moest toch goedkoop?Nou dan.."
 
5 en 4 krijgt iedereen die nieuw is. Dat is stabiel tot januari, dan kun je 6 keer 5 en 3 krijgen tot eind maart. Ze delen iets van 9 dagen leave in op dagen dat je al vrij was. HUH?? Ja echt. Pay gaat de komende jaren inderdaad alleen maar omlaag. Cadets krijgen momenteel vaak een Brookfield contract (dit is nog goedkoper voor FR) omdat FR zegt dat dat alleen beschikbaar is op dat moment. Take it or leave it is de aanbieding. Als je ziek bent kunnen ze geloof nu ook geld van je inhouden.
Als je bij FR begint, zelfs als cadet, moet je direct REPA joinen om te zien wat er echt aan de hand is, want FR houd je een verkeerd plaatje voor. Als je REPA nooit joined zul je nooit weten waar je het over hebt. Overigens, REPA is gratis, dus kost je niks. Als de piloten in FR niet samenwerken wordt het bij FR alleen maar slechter in de toekomest, dat is een feit. Je kan bij FR best fijn werken, maar dan zal je wel je moeten inzetten voor de toekomst van alle piloten, want het zal je anders uiteindelijk ook raken bij een volgende werkgever!
 
Enige is, dat ik zie dat de T&Cs razendsnel achteruitgaan, met hartelijke medewerking van menig LCC. Wat ik je ook probeerde uit te leggen is dat een bedrijfsmodel gebaseerd op het uitknijpen en belazeren van personeel niet erg succesvol zal blijken en dat de kosten van personeel slechts een druppel op de spreekwoordelijke gloeiende plaat zijn.

Bij easy gaan de T&C er alleen maar op vooruit hoor.... je krijgt gewoon je water/koffie crewmeals. Idd geen id90 maar wat heb je er eigenlijk aan standby ticket...?

Je moet er idd hard voor werken max uren per jaar, maar als je net begint wat maakt dat dan uit. Je wilde toch vliegen!

Het probleem ligt gewoon bij de grotere legacy maatschapijen die denken dat ze met loco's moeten gaan concureren. De grote winst word vooral gemaakt bij lcc door volle kisten en lage overhead kosten.
Bij easy wordt operations door een handje vol mensen gedaan (wel 120/130 kisten), niet een paar honderd.

Ik voel me toch niet bepaald uitgeknepen... verdien meer dan ik bij de KLM als f/o f50 f100 / coco ica zou doen.


RYR is idd ander verhaal, maar je kan het niemand kwalijk nemen dat ie er gaat werken. Het is niet zo dat je door een baan bij RYR te weigeren het systeem van uitknijpen tegengaat. Er zijn gewoon nog altijd teveel vliegers en teweinig banen!!!! En dat is de echte reden!

Zijn trouwens genoeg vliegers bij ezy die BA hebben verlaten (en dan bedoel ik niet met pensioen, hoewel er daar ook genoeg van zijn), de meeste van die mensen zijn het gezeik bij ba over pensioen/aandelen/huizen spuugzat.
 
Ik heb bewust EZ niet genoemd als voorbeeld, wetend dat het daar anders is. Ik heb over Ryan, Vuelling, Wizzair etc.
 
Zijn trouwens genoeg vliegers bij ezy die BA hebben verlaten (en dan bedoel ik niet met pensioen, hoewel er daar ook genoeg van zijn), de meeste van die mensen zijn het gezeik bij ba over pensioen/aandelen/huizen spuugzat.

Volgens mij zijn die meer het longhaul zat.
 
Ik heb bewust EZ niet genoemd als voorbeeld, wetend dat het daar anders is. Ik heb over Ryan, Vuelling, Wizzair etc.

Ok kreeg het idee dat je over alle loco's hetzelfde dacht, no offence...

Kijk ryanair is natuurlijk wel de enige grote loco die het zo doet, en de rest tja.... blijft een beetje kinderspel en op hun jaarresultaat zal het salaris van een piloot wel wat meer drukken.

Leuk is wel om te weten dat de winst per stoel bij ezy alleen maar omhoog gaat en bij ryan omlaag...
Ook de engelse kranten zijn veel positiever over ezy dan over ryan...
 
Capt kebab moet jij niet eens een normaal vliegtuig gaan vliegen na 8000 puddingklutser (F-50) of bevalt het zo daar? ps is gewoon interesse
 
FD pakt chips en bier, gaat op de bank van Beer (in zn tuin) lang onderuit zitten terwijl 73 en Capt Kebab op TV bij Jerry Springer aanschuiven...
 
Flash bekijkt FD en denkt... Over enkele maanden heeft die gozer zo'n dikke buik dat ie zijn eigen persoonlijke pitch limit heeft......

Vervolgens gaat ie naast FD zitten en denkt what the hell, zo erg is het nou ook weer niet als je niet door de DV window kan....bier?
 
Voordat we bij alle threads bij elkaar op de bank de ontwikkelingen gaan afwachten (hoe gezellig ook), zou het mooi zijn als deze on topic kan blijven.
 
Back
Top