martinair

Bekakte vergader tijger

Bekakte vergader tijger

Duidelijk geval van weggepromoveerd!
Lekker, daar zit je op te wachten. Zo'n bekakte vergader tijger
die ff dacht de Fransen in Parijs op hun plaats te zetten.
Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff.


Text partieel aangepast/ingekort:

Interne mail behoort intern te blijven, was inderdaad "niet erg chique"
(Quote hierboven gelukkig wel)

Verder zijn er andere spelletjes aan de gang op hoog niveau in Parijs; de vorig jaar tot Executive Vice President Inflight Services benoemde Erik Varwijk, heeft de werkzaamheden over genomen van Paul Gregorowitsch, destijds Executive Vice President Commercial Affairs bij KLM. De werkzaamheden van Varwijk worden overgenomen door Bart Vos. Varwijk zit nog geen jaar op zijn huidige functie en gaat reeds deze zomer de verantwoordelijkheden van zijn collega Gregorowitsch overnemen. Varwijk nam nog maar zeer recentelijk de werkzaamheden over van Jan Meurer, die met pensioen ging.

Oer Hollandse "recht door zee mentaliteit en handen-uit-de-mouwen-benadering" paste dus niet in Parijs maar wellicht wel bij Postbus 7507, 1118ZG....
 
Last edited:
@NKAWTG,

je moet de man t voordeel v de twijfel geven, daar heb je gelijk in.



Ps Ben r trouwens geen voorstander van om OR materiaal op t net te zetten, niet erg chique.
 
zoals t VNV forum al heeft bewezen, en trouwens de MP én KL directie ook..
intern bestaat niet..
 
heb in de wandelgangen gehoord dat mp op Tel Aviv en omman gaat vliegen voor de KLM iemand meer ......
 
Amman doet the Klem al weer een poosje niet meer, net als Damascus en Beiroet naar Air France gegaan (mag je lekker overstappen op CDG)
 
Last edited:
las het ook! raar. Hoorde vandaag in de wandelgangen dat Mp misschien de MD11jes van KLM overneemt en die ingaat zetten tot 2012 voor pax, omdat KLM er graag vanaf wil en Mp van de 767 af wil. precies het moment dat de 787 gaat komen.
 
KLM heeft momenteel 10 * MD11. MP heeft 6 B767's.

KLM heeft nog geen vliegtuigen besteld ter vervanging van de MD11's. Bestaande bestellingen zoals de a330 en 777 zijn voor uitbreiding netwerk komende jaren.

Het aantal stoelen op een MD 11 all Economy bedraagt 45% meer dan B767 (272 vs 393). Mijn inziens is de MD11 te groot voor de bestemmingen/frequenties die MP vliegt op ICA. Wat ik begreep is het economisch niet verstandig om de MD11 op ICA in te zetten (kosten per stoelkilometer). Dat is de reden ook waarom de MD 11 relatief weinig ingezet voor pax vervoer (in het algemeen), en juist wel voor vrachtvervoer.
Al het gerucht nu was dat de MD11 van KLM op termijn omgebouwd wordt naar een full freighter, dan zou ik dat enigszins kunnen begrijpen (hoewel de MD11 van KLM al heel wat jaartjes oud zijn en dat ombouw naar freighter wellicht "te laat" is).


Ik vind die geruchten mooi en tja, je moet wat te lullen hebben op die lange stretches naar de carribean, maar een paar stapjes verder denken,..... dat zou ook mooi zijn.

Nu een vraagje van mij.
Ik probeer te boeken naar Orlando volgend jaar april (mijn jaarlijks family bezoekje), maar dat is nog niet mogelijk (geen gerucht, is nl. een feit, zie www.martinair.nl). Dit in tegenstelling tot andere jaren; toen was het altijd mogelijk om in deze tijd te boeken voor volgend jaar april. Heb MP gebeld en kreeg te horen dat pas over 2 maanden de vluchten geboekt konden worden, omdat de sytemen niet geladen konden worden. Vreemd verhaal. Wat adviseren jullie: wachten of elders kopen?
 
Gewoon boeken. Als MP er niet meer op zou gaan vliegen dan neemt KLM het wel over het is een lijn die ze graag willen hebben geloof ik
 
Als het gerucht nu was dat de MD11 van KLM op termijn omgebouwd wordt naar een full freighter, dan zou ik dat enigszins kunnen begrijpen (hoewel de MD11 van KLM al heel wat jaartjes oud zijn en dat ombouw naar freighter wellicht "te laat" is).
____________________________________________________________________
Never too late.
Denk ook niet dat dat rendabel zou zijn.
De 11 van KLM zou dan een behoorlijk make-over moete ondergaan want bij mij weten heeft deze geen structure voor een Full-frieght vloer. Plus De 11 van KLM heeft andere motoren..ook niet interresant voor MP dus.
Correct me if i'm wrong...

cheers
 
Never too late.
Denk ook niet dat dat rendabel zou zijn.
De 11 van KLM zou dan een behoorlijk make-over moete ondergaan want bij mij weten heeft deze geen structure voor een Full-frieght vloer. Plus De 11 van KLM heeft andere motoren..ook niet interresant voor MP dus.
Correct me if i'm wrong...

cheers

Ombouwen zal niet het grootste probleem zijn, maar moet ie vervolgens niet gecertificeerd worden door Boeing om met de nieuwe specs. te mogen vliegen?

Weet niet precies hoe het werkt, maar volgens mij moet je Boeing veel geld betalen omdat zij ooit veel geld hebben moeten investeren om ook een freighter-versie van de MD11 te mogen certificeren bij de authorities. Die prijzen kunnen zo'n kist totaal onrendabel maken als ie al redelijk in z'n leeftijd zit.

Kan iemand mij dit bevestigen. Begreep dat de MD11 van Martinair daarom zo gewild zijn bij de vrachtvervoerders om over te nemen omdat ze andere MD11's voor PAX niet kunnen/mogen ombouwen.........
 
Back
Top