martinair

@ Okki

Maak je niet druk over wat er in de telegraaf staat!!!
Artikel van B. is voer voor de negatievelingen onder ons.
 
"Leuker" zijn de reacties onder het telegraafbericht van onze mede-nede-landers.

"Ze bieden toch geen service dus die hele club mag van mij ophouden"

Trieste mensen heb je toch.

Ik ben vorige week met Monarch op vakantie geweest en ik kan je vertellen dat de service bij MP een stuk beter is dan bij MON. Sterkte voor al het MP personeel in deze tijden van speculaties.
 
Maar de vraag is, welk gedeelte wordt blauw??

I guess, alleen de vracht, de rest wordt afgebouwd of weggedaan of ....
 
"short haul verdwijnt"

Hoe? De hele tak weg: vliegtuigen en personeel (vliegers en cabine)?
Alleen vliegtuigen weg, en vliegend personeel behouden?

Wie weet hier al wat meer over?
 
Ultrakorte samenvatting:

Vanmiddag heeft Verberk het personeel ingelicht en was daarmee dus gelukkig Arnold deze keer te vlug af.

- Alle aandelen Maersk gaan naar KLM, prijs is nog niet vastgesteld.

- Shorthaul verdwijnt, mogelijk al komende winter. Daarmee verdwijnt dus ook het belangrijkste bezwaar van 'Brussel'.

- Positie dochtermaatschappijen (o.a. Tampa) wordt nog nader bekeken.

- Outsourcing van met name kantoorfuncties.

- Gedwongen ontslagen zeer waarschijnlijk.

- MP blijft voorlopig nog een apart bedrijf, net als HV.

Denk dat dit een nette oplossing is (ondanks de eventuele ontslagen). In ieder geval geen opsplitsing van het bedrijf.

Suc6

Groeten Steef
 
ik denk dat cockpit en cabine niet voor hun baan hoeven te vrezen, alleen diegene die een seizoen-contract hebben zullen hun baan gaan verliezen denk ik.
En veel mensen op kantoor
 
Heel jammer voor touroperators die zaken doet met MP voor Europese vakanties. Maar dat is niet alles, volgens mij zitten andere bedrijven, die MP zouden kunnen overnemen, aan nieuwe plannen te werken voor een nieuw chartermaatschappij op te richten die in plaats van Martinair op Europese vakantiemarkt zou kunnen richten. Maar reisorganisaties zijn hier niet mee eens, heb je door 76-er? Wellicht willen ze daarom ook niet met een KLM-gelieerde maatschappijen meer zaken te doen. Het wordt wel moeilijk op deze weg door te gaan, want EC en NMA kunnen wel moeilijk doen bij overname van MP door KLM-AF.

Wat ik in eerdere berichten las, waren er veel geruchten gaande geweest. Een berichtje die iemand hier geplaats heeft ging het over een oliesjeik die MP graag wil overnemen, in goed overleg met KLM-AF. En de 767's zouden binnenkort vervangen worden door 8 Airbussen A330-300's en in 2011 wellicht door nieuwe 8 Airbussen A350-800 XWB's. Is dat waar of niet?
MP kan gerust ook wel richten op ICA-bestemmingen, ondanks ook doorgaat onder de KLM-vleugels. Ik vraag me af, of dit wel verstandig is voor hun monopoliepostitie van de luchtvaartwereld in NL? Als het zo is, wordt het wel een groot monopolie van de KLM-AF in NL met 2 dochtermaatschappijen! Dan heb je als ArkeFly als enige concurrent! Maar dat is niet enige hoor, want er komen meer low-cost maatschappijen naar NL om passagiers af te snoepen van de KLM-AF. Maar niet alleen low-cost, maar wellicht willen ook Europese chartermaatschappijen zoals Air Berlin, Monarch of First Choice wel eens charters vervoeren voor reisorganisaties vanaf Amsterdam of regionale luchthaven. En chartermarkt wordt wel steeds kleiner dan vroeger. Dan hebben wij ook gemerkt van fallissementen van Air Holland, Exel Holland, Sobelair, DutchBird, NL Airways(nog nooit gevlogen, bestond wel als chartermaatschappij die met Airbus A321's en Fokker 100's zou vliegen).

Dit situatie zou wel postieve gevolgen hebben voor TFL. Wellicht zou TFL volgend jaar wel uitbreiden met meer 737's in haar vloot. En HV wellicht meer 737-800's in dienst kunnen nemen.
 
Last edited:
Heel jammer voor touroperators die zaken doet met MP voor Europese vakanties.

Onzin, die zetten hun stoeltjes zo bij een ander. Jammer voor de crew lijkt mij.

Maar als ik de martinair ziet opereren krijg ik toch altijd een jaren-80 gevoel, zowel door het bedrijfs-image (die pakjes zijn nog net geen retro) maar ook door de operatie.

Ze zijn blijkbaar niet "lean en mean genoeg". Toch een triest verhaal. Lijkt me niet prettig om nu in de punt van een rode 320 te zitten.

Ik hoop serieus dat de vliegdienst er niet te beroerd vanaf komt.
 
Helaas... Heel helaas heeft die dikke papzak het 1 keer aan het rechte eind...

Kan z'n dochter nog geen stewardess worden...
 
Ik vraag mij af of Brussel wel toestemming gaat geven voor deze aandelenruil. TO's staan er niet om te springen om aan de grillen van AF overgeleverd te worden. In 2000 toen de RedAlert er was hadden de aandeelhouders al in moeten grijpen. Er is toen fors op service bezuinigd. Ze hadden daarna over moeten gaan op betaalde service en meer moeten ingrijpen op verliesgevende routes. Maar men was te veel gefocussed op de concurrentie, die ook wel uiteindelijk het veld heeft moeten ruimen. Maar niet helemaal. Ik geloof dat een groep andere investeerders deze toko over moeten nemen. Zijn ze gelijk van al die dure arbeidsvoorwaarden af. MAC is een leuke club om voor te werken, maar het heeft gewoon jarenlang op een rood wolkje gezeten. Neem maar een voorbeeld aan de buurvrouw die wel elk jaar winst heeft gemaakt. Bezuinigingsplan op bezuiningingsplan met de neuzen altijd gericht op de toekomst. Daar had de MAC wel een voorbeeld aan kunnen nemen. Schaf die comfortclass maar af en richt je gewoon op goedkoop ica pax vervoer. Daar is een markt en misschien wel met betaalde service....
 
Back
Top