martinair

maar goed ook dit verhaal word weer tegengesproken gister gehoord dat mp eerst met a330 gaat vliegen en later de 350
 
Jep 20e krijgt t personeel info, dus de 19e staat t in de Telegraaf.
Zal wel weer een mooi stukje zijn van onze vriend B.

Grtz
 
de 16-de speciale vergadering van RvC. Dus in de zaterdagkrant of wellicht de 15-de al een stukje door B in de T
 
Sorry
niet de 15 of 16-de, maar vandaag al de eerste geschriften en gedachten van B.


Lobby Air France-KLM voor behoud Martinair

’CHARTERACTIVITEITEN NAAR TRANSAVIA’

door ARNOLD BURLAGE


AMSTELVEEN – Air France-KLM stuurt aan op behoud van Martinair en probeert een gehele of gedeeltelijke overname door een groep Nederlandse investeerders te voorkomen. Officials van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie zijn bij de EU in Brussel een lobby gestart, die Martinair – eigendom van KLM (50%) en Maersk (50%) – overeind moet houden op de intercontinentale routes.
In de vertrouwelijke plannen wordt ervan uitgegaan de luchtvrachtdivisie van Martinair volledig in die van Air France-KLM te integreren. De Europese charteractiviteiten worden overgeheveld naar Transavia.com, 100% dochtermaatschappij van de KLM.
De commissie, die de toekomstmogelijkheden van het ’lijdende’ Martinair onderzoekt, zou in het advies, dat deze week op 14 juni wordt afgeleverd, in de eerste plaats op dat scenario aansturen. In dat geval neemt Air France-KLM de aandelen Maersk over.
KLM-directeur Paul Gregorowitsch, sterke man in de commerciële KLM-organisatie, is gevraagd als president-directeur van het nieuwe Martinair, dat zowel op de vrijetijdsmarkt als de zakelijke markt moet gaan opereren.
Op 18 juni is er een speciale commissarissenvergadering om over de naar verluidt vier mogelijke scenario’s te beslissen. Een andere serieuze optie is gehele of gedeeltelijke overname door een groep investeerders, met passagiersgarantie van reisorganisaties die voor langere tijd de maatschappij willen steunen.
In directiekringen van Air France KLM wordt aangevoerd dat ook de Nederlandse Eurocommissaris Neelie Kroes is benaderd voor een juiste positionering van het Martinair-reddingsplan. Op grond daarvan zou vooral het KLM-scenario in aanmerking komen.
De kansen bij de EU-concurrentieautoriteiten worden hoog ingeschat. De luchtvaartverhoudingen in ons land zijn de laatste jaren drastisch veranderd en er is geen sprake meer van een monopoliepositie voor de KLM. De EU-autoriteiten hebben eerder een overname van Martinair door de KLM afgewezen op grond van een dominante marktpositie. Een officiële aanvraag is nooit ingediend. De EU-officials hoeven daardoor niet op een al genomen afwijzing terug te keren.


De Franse invloed, sinds de overname van de KLM door Air France, en de Scandinavische betrokkenheid via de andere aandeelhouder, Maersk, worden beschouwd als sterke troeven.
Intussen groeit de onrust onder het Martinair-personeel. Vakbond de Unie heeft in het overleg een beroep op de Martinair-directie gedaan om zo snel mogelijk het personeel te informeren. Een bonus, ook wel ’blijfpremie’ moet er voor zorgen dat het personeel bij de technische dienst niet al bij Martinair wegloopt. De vakbond meent dat er een bijzondere positie ontstaat binnen de technische dienst in verband met leegloop. „De komende weken zullen spannende weken worden. Wij zullen alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden”, liet onderhandelaar Sven Laarveld van De Unie het Martinairpersoneel voor het weekeinde nog weten.
 
Had net een hoge piet van ING aan boord die zich wat liet ontvallen (hij is betrokken bij deze deal). De 50% Maersk wordt overgenomen door een grote investeerder uit Midden Oosten(oliesheik). Dit in goed overleg met AFKLM. Vracht en pax divisies blijven onder merknaam MAC maar worden veel verder in het AFKLM netwerk geintegreerd. De shorthaulmarkt en 3 bussen worden verkocht. De vliegersvakbond schijnt al officieus akkoord te zijn met de hoofdlijnen, zo ook de RvC. Goedkeuring Europese commissie loopt. Deze investeerder, samen met AFKLM gaan op korte termijn investeren in MAC; 767's worden op korte termijn vervangen door 8 A330-300, gaan ook op AFKLM bestemmingen vliegen en vracht wordt op korte termijn uitgebreid met tenminste 3 kisten(waarschijnlijk 747-4). MAC krijgt nieuwe CEO(AFKLM'er). Vanaf 2011 plan om A330 te vervangen door A350XWB en alle vrachtkisten vervangen door B777-300F.
De wens is de?
 
DRIEBERGEN - Vakbond FNV Bondgenoten vindt dat de aandeelhouders van Martinair zorgen voor onrust over de toekomst van het bedrijf. De vakbond zegt het ‘onacceptabel’ te vinden dat de belangen van het personeel ondergeschikt raken aan het belang van de aandeelhouders. Komend weekeind komt een commissie met een advies aan de aandeelhouders van Martinair over de vraag welke weg met het bedrijf moet worden ingeslagen.

De FNV zegt niet gerust te zijn op de uitkomsten van het onderzoek. De vakbond laat weten het onderzoeksresultaat ‘zeer kritisch’ te bestuderen en zich niet op voorhand neer te leggen bij de opstelling van de aandeelhouders.

Martinair is voor vijftig procent in handen van KLM. De overige vijftig procent is bezit van Maersk. KLM poogt al jaren de volledige zeggenschap over Martinair te verwerven, maar kreeg tot nu steeds nul op het rekest. De Europese Commissie oordeelde dat de Nederlandse markt niet gebaat is bij een volledig bezit van Martinair door KLM. Fusiemaatschappij Air France - KLM stelt dat er de laatste jaren veel is veranderd door bijvoorbeeld de komst concurrenten op routes van Martinair.


Nee dit zorgt niet voor onrust zeker
 
Ik haat die vieze vuile socialisten van het FNV.Altijd dat linkse tuig wat onruhe probeert te veroorzaken.

Niks onrust, alleen nieuwsgierig !!
 
Yo mannen,

Sorensen zou een dezer dagen toch een advies uitbrengen aan de aandeelhouders????

Groeten Steef
 
ok,
toch een berichtje van B.



Lot Martinair onzeker
door Arnold Burlage
AMSTERDAM - De spanning over de toekomst van Martinair loopt op. Een van de scenario’s die een onderzoek heeft opgeleverd is een opsplitsing in een vracht- en een passagiersmaatschappij.
De aandeelhouders van Martinair – KLM (50%) en Maersk (50%) – komen vanavond bij elkaar om over het voortbestaan van Martinair te beslissen.
De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot. Een mogelijkheid si dat van de passagiersoperaties de vliegactiviteiten worden geliquideerd of onder gebracht bij Transavia.
De vracht en intercontinentale passagedivisie zouden dan na een overname van de Maersk aandelen door de KLM onder de paraplu van de Koninklijke bgaan vallen, mits de EU daarvoor toestemming zou verlenen.
Voortzetting van de intercontinentale vliegactiviteiten van Martinair is sterk afhankelijk van de steun van de reisorganisaties, onder meer in ons land. Enkele touroperators steunen een initiatief van een consortium om Martinair over te nemen, omdat in voortzetting door KLM de bedreiging van een monopolie wordt gezien.
In het geval van voortzetting van Martinair door de KLM zal onherroepelijk aan de bel worden getrokken bij de Nederlandse concurrentieautoriteit NMa, zo verzekeren goed ingelichte bronnen rond het consortium, dat de kaarten heeft gezet op een geheel of gedeeltelijk Martinair.
De commissarissen hebben zich al eerde deze week gebogen over de adviezen van een commissie die onderzoek heeft gedaan naar de toekomst van Martinair.
De beide aandeelhouders willen dat een eind komt aan de huidige status quo rond de “vakantie” maatschappij, waar zware verliezen worden geleden. Maersk wil al lange tijd helemaal af van het belang in de Nederlandse maatschappij
De huidige president directeur van Martinair, Arie Verberk, stapt op, een top manager van de KLM, commercieel directeur Paul Gregorowitsch, staat klaar om hem op te volgen. De scheidende Martinair topman heeft binnen de directie laten weten dat hij nog blijft om zijn opvolger in te werken.
 
Het is erg makkelijk om onrust te krijgen onder het personeel en daar is de Telegraaf(Burlage) erg makkelijk in, maar de reden van hem om dit te doen is erg jammer. ik kan alleen maar dit tegen hem zeggen het is erg jammer dat je dochter niet haar droombaan kan krijgen en elke keer weer afgewezen word als stewardess (airholland,Hollandexel,KLM,Arkefly,Trans en eruitgegooit worden bij MP maar dit mag niet jouw reden zijn om dingen te roepen en schrijven die gewoon niet of half waar zijn. Dus vriend hou daar mee op anders krijg je weer een drankje over je(per ongeluk) heen tijdens een vlucht en jij weet wel welke(DCE) 3jr geleden.
 
@ Desp,

maak je niet zo druk over B man.
Iedereen weet toch hoe die is.
Hij schiet 10 pijlen af onder t mom van, een zal dr wel raak zijn.
Dit hele plaatje van speculaties gaat nog wel een jaartje duren, dus als je nu al
over de rooie gaat.
Uiteindelijk zijn we niet meer dan onbeduidende poppetjes op t schaakbord, kan niet meer doen dan je ogen open houden en zorgen dat je rechten niet geschaad worden.
Good luck!
 
"Leuker" zijn de reacties onder het telegraafbericht van onze mede-nede-landers.

"Ze bieden toch geen service dus die hele club mag van mij ophouden"

Trieste mensen heb je toch.
 
Back
Top