martinair

KLM heeft net 7 737-700's besteld met nog een optie van nog eens 7 737-700's. Lijkt me logisch dat er doorstroming is van onderaf de senioriteitenlijst, zodat er weer een nieuwe aanzuiging komt.

Ik denk dat KLIKO gelijk heeft, overtallig personlee kan zo aan de slag bij KLC. Ik ga er wel vanuit dat wie wil, gewoon zal moeten solliciteren net als ieder ander en kan aansluiten onder aan de lijst.

Vele Martinair-mannen zijn ze al voor gegaan.

Die 737-700's zullen waarschijnlijk de routes overnemen van de Martinair A-320's.

Het klopt dat de 737-700 zijn besteld, maar het is geen toevoeging maar juist een vervanging van de 737-300 en 737-400's.........................
 
Wel vervelend dat juist martinair ook een hoop jongens in dienst heeft die vroeger ook geen kls of nls hebben gedaan Ben benieuwd of KLM dat dan ineens door de vingers gaat zien....

19 of 77: Where are you flying at the moment?
 
Ha! Dus de KLeM gaat zich op de Europese vakantiemarkt storten? Don't think so. ;) Persoonlijk denk ik dat de buit verdeeld gaat worden tussen Trans, AirBerlin, de Turken, de Spanjaarden, misschien aangevuld met een enkele Cook kist. Vergeet niet dat het maar om 3 Airbusjes gaat, in de pieken aangevuld met wat losse inhuur en een incidentele eigen 767.

Ik heb een interview met A. V. en een aantal andere posts nog eens gelezen, en wat ik er uit haal is dat er met 4*a320 gedurende de gehele zomer wordt gevlogen, aangevuld met 2*B737-800 van Air Miami gedurende de drukste gedeelte van de zomer. Ongetwijfeld zal op de B767 ook nog wat vluchten binnen europa worden uitgevoerd.

KLM op de chartermarkt???????? :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
N
 
AIR FRANCE- klm op de charter markt. That's a different story.
Kijk maar naar de persberichten van ongeveer een jaar terug.
 
AIR FRANCE- klm op de charter markt. That's a different story.
Kijk maar naar de persberichten van ongeveer een jaar terug.


Ha
Waar moet ik zoeken????
Misschien kun je URL's even aangeven.

By the way
check eens www.reisrevue.nl
staan wat aardige reacties van nederlandse touroperators

Iedereen heeft het over onafhankelijke charter airlines, dat die zo belangrijk zijn voor de reisorganisaties.
Was MP dan zo onafhankelijk?? En stel eens dat MP als onafhankelijke airline kan worden beschouwd, waarom is MP in Europa dan geen succes geworden?

Onafhankelijke airline zijn, is niet per definitie garantie voor succes. Kijk eens naar Air Holland 1,2,3, Dutchbird en Exel aviation groep. Allen onafhankelijk en toch .......!!!
Uiteraard wordt de KLM groep de schuld gegeven daarvan, maar is het misschien niet zo dat bv een transavia zijn zaakjes veel beter op orde heeft.

Ben benieuwd naar wat reacties...
 
Niet te geloven dit. MP vloog een paar jaar geleden nog met 2 pax MD11's in Europa, het liefst 3x op een dag, en vol. Nu zouden de Europa vluchten per november! eruit moeten?
Nu mag het zo zijn dat MP op de passage minder heeft gescoord de laatste jaren (falen management), op dit moment gaat het stukken beter. Ze hebben vorig jaar een verlies geleden van 7 miljoen??? Dat kosten een paar wielen en schroefjes! Dat is dus in de luchtvaart business peanuts.
Bij deze cijfers waren ook éénmalige kosten in mee genomen en waar is trouwens de winst op de BUH gebleven??? In de jaarcijfers heb ik ze niet gezien!
De KLM was overigens vroeger ook al niet zo'n betrouwbare partner. Slechts 1 voorbeeld is de route naar Miami wat een belangrijke route is en was voor MP, maar daar moest ineens de KLM ook naar toe (overigens zonder goed resultaat).
Doing business is a tuff cookie, maar dit slaat nergens op! Volgens het journaal 500 man op straat... Compleet overbodig en onzinnig.

My 2 cents.
 
Tja, EHEH je bent wel iemand die koste wat het
kost gelijk wil hebben geloof ik.:rolleyes:

Even de header van de telegraaf van 1 april 2005.
De rest zoek je zelf maar op.

"
Air France wil in zee met Martinair
1 april 2005
AMSTERDAM (DFT) -

Air France voert overleg met Martinair over een samenwerking op vakantievluchten, zo meldt de Financieële Telegraaf vrijdag.

Na de overname van de KLM wil Air France van de jarenlange Martinair- expertise in vakantievliegerij gaan profiteren. "Ik heb daarover eerste gesprekken gevoerd en het ziet er veelbelovend uit. De directie van Air France gaf ruiterlijk toe dat zij geen kaas hebben gegeten van wat wij doen", stelt presidentdirecteur Arie Verberk van Martinair in het dagblad.

Passagiers die vanuit Frankrijk kiezen voor de verre vakantiebestemmingen waarop Martinair vliegt, kunnen in detoekomst via Schiphol met "halve stiefdochter| vliegen. Martinair is voor de helft eigendom van Nedlloyd en voor de andere helft van KLM. "

Etc. Kan een reden zijn dat ze de long haul willen hebben.

En de touroperators? Krokodillen tranen. Ze hebben de markt helemaal kapot
gemaakt met hun beleid de laatste jaren. Ze gaan met iedereen in zee als
het maar een cent scheelt. Onur Air of met wie dan ook. Maakte ze niets
uit. En nu betalen ze de prijs ervoor. Eigen schuld. Laat ze nu maar eens
de echte marktprijs betalen.
 
Last edited:
Onafhankelijke airline zijn, is niet per definitie garantie voor succes. Kijk eens naar Air Holland 1,2,3, Dutchbird en Exel aviation groep. Allen onafhankelijk en toch .......!!!

Ik heb wel eens iets anders begrepen.... Eén van de grote problemen die DBR was dat het niet echt geheel onafhankelijk was. De grote aandeelhouder was immers een touroperator. Voor een aantal andere touroperators was dat exact de reden om geen stoelen bij DBR in te kopen.

Anyway ..... Ik ben het wel eens met een aantal andere mensen. Tranen of opmerkingen van de touroperators zijn niet helemaal op zijn plaats! Zij zijn op zijn minst mede verantwoordelijk voor de moeilijke situatie op de charter markt. En dat heeft al meerdere maatschappijen de kop gekost.

19 of 77 heeft al het één en ander geschreven over de VNV. Ik ben bang dat ik hem grotendeels gelijk moet geven. Maar ... ik ben een optimist! Wellicht laat de VNV deze keer wat anders zien. Het betreft immers de moeder en de dochter. In het merendeel geen geassocieerden maar volledige VNV leden aan beide kanten. Eens even afwachten wat hier gaat gebeuren.

Ik ben benieuwd. Ik wens iedereen die direct betrokken is veel sterkte ....
 
EHEH;Ik denk dat ik je opmerking te cynisch opvatte. Excuses.

Even back on topic:

DBR gaf precies aan wat er kan gebeuren als
de enige eigenaar een touroperator is. Niemand
wil met je in zee. Hoor verhalen dat Arke Fly hetzelfde
probleem heeft.

Mosselman kan schreeuwen wat ie wil over Martinair en
wat voor een schande het allemaal is maar hij heeft
zelf Air Holland en DBR verziekt met zijn beleid van
onder de kostprijs vliegen.

En dat verhaal over klachten indien bij de NMa???
Als de Europa markt nou mee ging naar KLM
dan kon ik me daar iets bij voorstellen. Maar nu?
Onzin klacht, het product wordt simpelweg opgeheven
daar heeft de NMa niets mee te maken.
 
@ A/P disc
thks

Je hebt gelijk over DBR en ook over Arkefly. Waarom zal je als concurrerende touroperator de kas spekken van een concurrent.

MP gaat niets overdragen aan andere airlines binnen de KLM groep. Sterker nog, door het stopzetten van europa op het moment, dat er nog geen vluchten gepland staan voor de winter en er nog niet met de touroperators gecontracteerd is, wordt de touroperator in staat gesteld andere alternatieven te zoeken (bron: persvoorlichter MP). Maw, eea wordt aan de markt overgelaten. Precies wat de EU altijd wilt.

Daarnaast vindt ik het in het algemeen kortzichtig de Nederlandse markt alleen vanuit Nederlands perspectief te benaderen:
- de nederlandse consument heeft de keuze om zowel vanuit Nederlandse luchthavens als die vanuit luchthavens (net) over de grens te vliegen en is niet gelimiteerd luchthavens op Nederlands grondgebied. Voldoende distributiekanalen aanwezig om een vliegticket cq pakketreis te boeken (internet) vanuit bv Munster, Dusseldorf, Luik, Brussel, Keulen, etc..
- sinds, ik geloof 1993, is er vrij verkeer van goederen en diensten binnen de EU. Dit betekent dat elke airline een route binnen de EU mag vliegen zonder een vergunning daarvoor te hebben. Dus elke EU-airline kan zich in Nederland vestigen, cq vliegtuig neerzetten die dan als onafhankelijke airline kan opereren naar die bestemmingen die de Nederlandse touroperators willen aanvliegen.
 
A/P Disc, dat artikel is uit 2005, èn komt nog eens volledig uit de mond van Arie Verberk. Nu is het voor mij makkelijk praten (dus neem het zoals je het wilt), maar die Verberk heeft een te grote bek. Z'n vechter-spirit staat misschien heel goed bij de employees en de spannendste plannen over 787's of A350's en "wat KLM wil kan ons niks schelen" is allemaal leuk en aardig, maar zet het personeel zo op het verkeerde spoor. Daarom komt de huidige situatie des te harder aan. Ondertussen na Red Alert en jaren van bezuinigingen, zit het MP-personeel op echt goed nieuws te wachten (nieuws wat ze ook kunnen merken, bijvoorbeeld in de portemonnee). Als dan blijkt dat de bezuinigingen gewoon niet voldoende waren voor een consistent winstgevend bedrijf (want, J.R., dáár gaat het om, niet of het nu even beter gaat en of 7 miljoen verlies peanuts is), dan komt ook dat nog harder aan. Over-the-top propaganda hebben we eerder gezien bij een airline baas in NL een paar jaar geleden. Hoe fijn voor het personeel was dat.

Punt twee is dat dat artikel (AF+MP) uit 2005 stamt. Sindsdien is AF echter in zee gegaan met HV. Vakantievervoer is leuk, maar low-cost vakantievervoer is beter. HV-France doet precies dat, vakantievervoer. Geen stedentrips zoals HV-NL met een Amsterdam-Berlijn of een Rotterdam-Londen.

Tenzij iemand nog een nieuw airline durft op te zetten voor short-haul charter, zal de extra productie bijna naadloos opgenomen worden door ArkeFly, HV en wat buitenlandse carriers. Meer dan één extra kist per airline zal daar niet in zitten.

Ben benieuwd wat de tijdslijn is waarop dit zich allemaal moet gaan afspelen (incl Brussel). En ik hoop ook dat de VNV scherp blijft, daar zal 76-er in ieder geval z'n best voor doen en ik vanuit ons hoekje ook, voor zover mogelijk.
 
Op je eerste punt heb je het half juist. Het personeel is niet
echt gevallen hoor voor zijn stijl van presenteren.

Op het tweede punt haal je twee dingen door elkaar heen.
Begrijp wel waar de verwarring vandaan komt. Heb niet het
hele artikel laten zien. Was maar de helft. Als je het verder
leest dan gaat het specifiek over bestemmingen als Havana etc.
Volgens mij heeft Trans daar nog nooit op gevlogen... Vergelijking met
Trans en de ontwikkelingen daarna gaan dus niet op.
 
I thought you were 19 of 77?

I was number 19 at air holland charter

19 of 77: Where are you flying at the moment?

SriLankan Airlines

Dus elke EU-airline kan zich in Nederland vestigen, cq vliegtuig neerzetten die dan als onafhankelijke airline kan opereren naar die bestemmingen die de Nederlandse touroperators willen aanvliegen.

Sounds great in theory. If it were really that simple it would be happening.

You need slots at Schiphol - night slots are very hard to come by.

The Dutch market is simply not large enough to interest foreign carriers. In addition ticket prices are too low - there's no money to be made. Look at the long list of bankrupt Dutch airlines.

Dutch Tour Operators are part of the reason why things are so screwed up - they only care about their cheap seats. They are masters at playing out one airline against another. I've seen it happen over and over again.

I'm glad I'm no longer part of this - much better being an observer instead of a participant.

Wish my Martinair colleagues the best in these difficult times - if there's anything I can do to help please let me know.
 
DBR gaf precies aan wat er kan gebeuren als
de enige eigenaar een touroperator is. Niemand
wil met je in zee. Hoor verhalen dat Arke Fly hetzelfde
probleem heeft.


Toch vliegen wij voor een X-tal andere touroperators op voornamelijk caribbean. Kisten zitten vol, dus denk niet dat we (TFL) hoeven te klagen.
 
Back
Top