EPST fase2

heeey lenny gefeliciteerd man:p hartstikke gaaf:p tof om te horen dat iemand t gehaald heeft. Wie kwam je vandaag tegen bij de sim? wie hebben t gehaald van gister? (mail t maar ff personal de namen ofzo incl je eigen naam !!:p:p) ltr en nogmaals gefeli
 
Hey, Is er toevallig iemand die op 6 august (2008) de 2e Fase moet doen ?
En ik zit ook met een vraagje over de 2e Fase: Ik lees hier en daar dat de aantallen voor een 2e Fase wel eens oplopen tot 12 mensen. Dit lijkt mij erg veel, vooral om je mening naar voren te laten komen. Of zie ik iets fout ? (ik hoop het:))

Groeten
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen het Nederlandse en het Engelse interview (op taal na natuurlijk) wat betreft vraagstelling?
 
De nederlandse interview gaat meer om uitleg van hun kant, of je het wel zeker weet en dat het heel veel dingen opeist etc..

De engelse interview gaat meer over jou, vertel dit... vertel dat... als ik aan een van je vrieden vraag wat voor persoon jij bent, wat zou hij dan zeggen over jou... ed.

Ik was binnen een kwartier klaar met de interviews.

(Dit was bij mij het geval, wil dus niet meteen zeggen dat het bij jou ook zo zal zijn... want het ligt allemaal af van je persoonlijke statement en je cv).

Als je bijvoorbeeld geen Natuurkunde hebt gehad kan je natuurkunde vragen verwachten tijden je NL interview of als je niet duidelijk was in je statement kan de engelsman wat dieper daar op ingaan.

Maar al met al is het een erg relaxte intreview, dus ik zou me daar niet al te druk om maken. Concentreer je op de groepsopdrachten.

Succes en laat weten hoe het gegaan is, want als je door bent komen je wellicht in de zelfde klas ;) ik begin namelijk in augustus.
 
Bedankt voor je reactie!

Een kwartier? dan waren ze snel overtuigd!:)

Ja ik had mij vooral op het interview gericht terwijl, als ik nadenk, ik zo 1,2,3 ook wel mijn ding weet te vertellen. Gevalletje van te goed willen voorbereiden denk ik.

Ik ga er morgen (en hopelijk overmorgen de sim) voor 200% tegenaan!

Ik houd je op de hoogte!

gr.
 
Dankje!

Ik moest eerst ook 10 juni maar mocht eerder komen. Het is mij behoorlijk meegevallen (riep ik ook al voor de goede uitslag). Er hing een behoorlijk relaxte sfeer. Alvast veel succes!

gr,

C-J
 
Succes morgen met de Sim, denk er niet te makkelijk over.

Prioriteit 1: goed vliegen
Prioriteit 2: juistheid antwoord
Priotiteit 3: snelheid antwoord

Laat ons wederom weten hoe het gegaan is.
 
Als je bijvoorbeeld geen Natuurkunde hebt gehad kan je natuurkunde vragen verwachten tijden je NL interview

Ik heb geen Wiskunde en Natuurkunde gedaan maar kreeg verder helemaal geen vragen daarover tijdens mijn interview. Maar misschien kwam dat wel omdat mijn wiskunde testjes wel ok waren.

Ging idd meer om persoonlijke dingen. Of ik wel besefte dat de kans 90% was dat ik in het buitenland ging wonen. Wat vonden mijn ouders en vriendin ervan. Etc etc

Interviews duren een kwartiertje elk ongeveer.
 
Ah ik heb net deze thread ontdekt en zie dus dat ik met c-j in de groep heb gezeten bij fase 2. Ik heb dus ook vorige week fase 3 gedaan en gehaald! Het was moeilijk en ik zat hard te zweten in die sim, maar uiteindelijk heb ik het dus goed gedaan :D . c-j zat in de ochtendgroep dus ik kon haar niet vragen hoe het was gegaan (ik weet ook niet zeker of diegene die ik bedoel c-j ook is maar ik ben wel 99% zeker :p), maar ik had gehoord dat ze voor een herkansing terug moest komen. Er waren trouwens een hoop die terug moesten komen, van de groep van fase 2 waren er zes door naar fase 3 waarna er twee door zijn gegaan.
Nog wat voor de herkansers: er waren ook twee herkansers bij en die hadden het allebei gehaald! De trainingen die je kan doen schijnen heel erg te helpen.
3 juni moet ik voor de medische keuring, als dat allemaal goed is kan ik me eindelijk ook volwaardig EPSTer noemen haha.
 
Van onze groep die dinsdag voor fase 2 gingen (dit waren er 10), gingen er 6 door naar fase 3. Hiervan zijn er uiteindelijk 2 door gegaan, 1 met een her en van 1 iemand weet ik het helaas niet. Gelukkig ben ik wel een van diegenen die door mag en mag dus fijn in november naar oxford toe!
Joep
 
Back
Top